نوشته شده توسط : ali
برخی کشورهای همسایه ایران "توهماتی" دارند و با اشاره به گزارش هایی مبنی بر میانجیگری بعضی از کشورها برای ترمیم رابطه بین تهران و ریاض، افزود که مشکل دو کشور "مسئله میانجی نیست."

سایت بی بی سی فارسی، با انعکاس گفتگوی محمد جواد ظریف با خبرگزاری ایسنا نوشت: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است که عربستان سعودی رفتار سیاسی "مثبتی" ندارد و افزوده که مقامات سعودی "به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زنند؛ به جای اینکه از شرایط کنونی برای گفت‌وگو و تعامل استفاده کنند."

 

آقای ظریف گفت که برخی کشورهای همسایه ایران "توهماتی" دارند و با اشاره به گزارش هایی مبنی بر میانجیگری بعضی از کشورها برای ترمیم رابطه بین تهران و ریاض، افزود که مشکل دو کشور "مسئله میانجی نیست."

 

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که "عربستان احساس می‌کند برای پیشبرد سیاست‌هایش در منطقه نیاز به ایجاد تنش دارد، عربستان با این سیاست به دنبال احیای فضایی علیه ایران است که قبلا به آن عادت کرده بود، در حالی که باید دست از این سیاست متوهمانه بردارد."

 

به گفته آقای ظریف تعدادی از کشورهای منطقه به "فضای منفی" ایجاد شده پیش از توافق‌نامه هسته‌ای بین ایران و قدرتهای خارجی موسوم به برجام "امیدوار" بودند، اما هنگامی که آن "فشارها برداشته شد، تلاش‌های زیادی کردند که فضای قبل را احیا کنند." او گفت: "آنها (سعودیها) به فضای منفی ایجاد شده پیش از برجام در مورد کشورمان، متاثر از قطعنامه‌هایی که علیه ایران از سوی شورای امنیت صادر می‌شد، بیش از حد دل بسته بودند."

 

وزیر امور خارجه ایران در همین مورد تاکید کرد که "ریاض باید توهماتی که برای گسترش تنش در منطقه به آن متوسل شده است را کنار بگذارد و مسیر گفت‌وگو و تعامل را انتخاب کند."

 

وی گفت رهبران برخی از کشورهای منطقه‌ای فکر می کنند که "امکان احیای نفوذ و سلطه گذشته‌های دور در منطقه فراهم است، در حالی که در دوران جدید، منطقه و فضای بین المللی سلطه را بر نمی‌تابند و کسانی که به دنبال احیای سلطه‌گری گذشته هستند، اشتباه می‌کنند. بنابراین معتقدیم که نباید کسی نگران این گونه تحولات باشد چون با متنوع شدن کنش‌گران در سطح منطقه و محیط بین المللی، اصولا چنین امکانی برای هیچ قدرتی وجود ندارد."

 

ایسنا به نقل از آقای ظریف افزوده است که "برخی از همسایگان همه راه‌های غلط را به اندازه کافی امتحان کرده‌اند، شاید وقت آن رسیده باشد که راه درست را انتخاب و امتحان کنند."

 

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر شیخ صباح خالد احمد آل صباح، وزیر امور خارجه کویت، به ایران و پیام امیر کویت برای مقامات ایران تاکید کرد "نامه‌ای که امیر کویت برای آقای رئیس‌جمهور نوشته بودند به نمایندگی از تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و نشان دهنده این موضوع است که لااقل مسئولان سعودی نیز در ظاهر با آن‌چه که در نامه نوشته شده بود، هم نظر هستند."

 

وزیر امور خارجه کویت روز چهارشنبه ۲۵ ژانویه به ایران سفر و با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

 

مقام‌های کویتی گفتتند که محتوای این نامه درباره همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران است. به گفته آنها پیشنهاد مندرج در پیام امیر کویت گفتگوی چندجانبه با ایران بر اساس منشور ملل متحد و اصول قوانین بین الملل است.

 

وزیر خارجه ایران در ادامه گفتگوی خود با ایسنا و با اشاره به تحولات سوریه گفت که "روند سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه.. (در مورد بحران ترکیه) موفق بوده است."

 

وی تاکید کرد که "بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل شود" و افزود که "تصمیم‌گیر نهایی... مردم سوریه هستند و ما نمی‌توانیم به مردم سوریه موضوع و خواسته‌ای را تحمیل کنیم."

 

آقای ظریف تاکید کرد که "هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مسئول در کشور در ارتباط با سوریه وجود دارد" و اعلام نشدن نام سفیر جدید ایران در دمشق "ربطی به (عدم هماهنگی) دستگاه‌های مختلف ندارد."

 

او گفت: "وزارت خارجه پیشنهاد خود را به ریاست جمهوری اعلام کرده است و آقای رئیس جمهور نیز هر موقع مصلحت بدانند نظرشان را اعلام می کنند و بعد از آن در صورت تایید فرد معرفی شده، اقدامات لازم برای گرفتن اگرمان او آغاز می شود."
 
 


:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستار این شد که موضوع حصر خانگی در دستور کار اجلاس دوم مجلس خبرگان در سال جاری قرار گیرد.

 

در نامه علی مطهری که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

 

آیت الله جنتی دامت برکاته

ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام و تحیت، نظر به این که در آستانه اجلاس دوم مجلس خبرگان رهبری در سال جاری قرار داریم، با توجه به این که موضوع حصر خانگی خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است و شعارهای مردم در تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز پیام روشنی برای مسئولان داشت، مستدعی است ترتیبی اتخاذ فرمایید که این موضوع در دستور کار این اجلاس قرار گیرد و از این طریق زمینه رسیدگی به اتهامات همه طرف‌های موثر در فتنه سال ۸۸ فراهم شود. قبلا از حسن توجه جناب عالی سپاسگزارم.

 

با تقدیم احترام

علی مطهری


:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نشنال اینترست: آمریکایی‌ها به‌شدت از مزاحمت‌های گاه و بیگاه قایق‌های تندرو سپاه پاسداران برای شناورهای خود در منطقه خلیج فارس احساس نگرانی می‌کنند.

 

نشریه تخصصی نشنال اینترست نوشت: «در حالی که ایران با قایق های تندرو حمله به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز را تمرین می‌کند، ارتش ایالات متحده هم در مانورهایش با استفاده از جنگنده A-10 (موسوم به گُراز) نبرد با این قایق‌های خطرناک سپاه پاسداران را شبیه‌سازی می‌کند.»

 

بر پایه این گزارش، ارتش آمریکا در سواحل فلوریدا رزمایشی را با به‌کارگیری ۳۵ قایق تندرو مجهز به مسلسل همراه با حملات هلیکوپترها و جنگنده‌ها برای شبیه سازی این برخورد محتمل دریایی انجام داد.

آمریکایی‌ها نام رزمایش خود را "حمله چکشی" گذاشته بودند.

 

نشنال اینترست در توصیف تاکتیک هجومی شناورهای کوچک ایرانی، آن‌ها را به «لشکر پرتعداد زنبورها» تشبیه کرده است که هدف را احاطه می‌کنند و با ضربات بی‌پایان از پا می‌اندازند.

 

منبع یادشده در انتها خاطرنشان کرده است: آمریکایی‌ها به‌شدت از مزاحمت‌های گاه و بیگاه قایق‌های تندرو سپاه پاسداران برای شناورهای خود در منطقه خلیج فارس احساس نگرانی می‌کنند.


:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سیستم دفاع موشکی اس 300، برای مقابله با جنگنده های نسل سه و چهار بسیار عالی عمل می کند یعنی همان جنگنده هایی که اکثریت قریب به اتفاق نیروی هوایی اسرائیل را تشکیل می دهند ...

جروزالم پست (JPost) از نگرانی صهیونیست ها نسبت به آزمایش سیستم موشکی پیشرفته اس 300 در ایران خبر داد.
این روزنامه صهیونیستی گزارش خود را زیر عنوان "اسرائیل، به آزمایش سیستم موشکی پیشرفته روسی توسط ایران چشم دوخته است" تنظیم و منتشر کرد.

به نوشته جروزالم پست، اسرائیل تلاش داشت مانع فروش سیستم دفاع موشکی اس 300 به ایران شود اما نتوانست این کار را انجام دهد.
براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پس از آزمایش موفقیت آمیز اس 300 در ایران، محتاطانه وضعیت را تحت نظر دارد
 
"آبراهام آسائیل" ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با جروزالم پست اظهار داشت: اسرائیل نمی تواند آزمایش اس 300 در ایران را نادیده بگیرد. چنین سیستم دفاع موشکی پیشرفته ای تاکنون در اختیار ایران نبوده و این امر برای اسرائیل بسیار خطرناک است.
 

وی می افزاید: سیستم دفاع موشکی اس 300، برای مقابله با جنگنده های نسل سه و چهار بسیار عالی عمل می کند یعنی همان جنگنده هایی که اکثریت قریب به اتفاق نیروی هوایی اسرائیل را تشکیل می دهند.
 

آسائیل در ادامه اظهار داشت: ایرانی ها در تکنولوژی های نظامی پیشرفت زیادی داشته اند. در یکی دو دهه اخیر شاهد توسعه گسترده این تکنولوژی ها بویژه در عرصه موشکی بوده ایم.
 

وی افزود: ایرانی ها به خوبی قادرند سیستم های موشکی بسیار پیشرفته و حتی پیشرفته تر از اس 300 را طراحی کرده و بسازند.
 

جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت: "آیت الله علی خامنه ای" رهبر عالی ایران، درخواست دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا برای توقف آزمایش موشک های بالستیک را رد کرده است.
 

این رسانه صهیونیستی افزود: در ماه فوریه، "مجتبی ذوالنور" عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی و مقام سابق سپاه پاسداران ایران هشدار داده بود که موشک های ایرانی قادرند در کمتر از هفت دقیقه به تل آویو برسند.
 


:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: به عنوان یک مقام مسؤول باید این نکته را به مسافران ایرانی تاکید کنیم که در ترکیه، فضای امنی وجود ندارد و ایرانی هدف تخریب، ناامنی و آسیب است، یعنی سفر به این کشور به منزله‌ی خطر است.
در چند روز گذشته یک فیلم کوتاه و مبهم از بدرفتاری یکی از مرزبانان ترکیه با اتباع ایرانی در فضای مجازی منتشر شده که مقامات ایران در آنکارا (بنا به اظهار مقام دیپلماتیک ترکیه) از اخراج آن مامور اهانت‌کننده خبر داده‌اند، درحالیکه طبق اظهارات معاون گردشگری کشورمان، این بدرفتاری فقط به یک مامور محدود نمی‌شود و "گزارش‌های سنگین‌تری" از این مرز رسیده است.

مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به حجم سفرهای زمینی اتباع ایرانی به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و لزوم توجه و تمرکز بر شرایط مرزهای زمینی مشترک با این کشورها، اظهار کرد: علاوه‌بر تاکیدی که در این‌باره به ستاد هماهنگی خدمات سفر و دستگاه‌های مرتبط شده، به کشورهای همسایه نیز یادآور شدیم که امنیت و احترام به گردشگران ایرانی شرط توسعه روابط دوسویه گردشگری است. برای ما هیچ فرقی نمی‌کند، این تاکید به همه کشورهای همسایه شده است. آن‌ها باید بدانند برای جذب گردشگر پایدار از ایران باید این مساله را در مرزها رعایت و نظارت کنند.

وی ادامه داد: خبر داریم در داخل ارمنستان اصلاحاتی صورت گرفته، بخش‌هایی از جاده‌های مرزی بهسازی شده و در مراکز پذیرایی نیز برند حلال مطرح شده و این کشور خود را برای پذیرش مسافران بیشتری از ایران آماده می‌کند. جمهوری آذربایجان نیز همین‌طور، ویزای الکترونیک را در مرز راه‌اندازی کرده‌اند. هرچند هنوز لغو روادید از سوی این کشور کامل اجرا نمی‌شود، اما تسهیلاتی فراهم شده است.

رحمانی‌موحد افزود: اما درباره‌ی ترکیه، گزارش‌هایی از بدرفتاری‌های مرزی وجود دارد. این برخوردها شامل بی‌ادبی و بی‌احترامی به مسافران و رانندگان ایرانی می‌شود. برای ما راننده و گردشگر فرقی نمی‌کند، چون طبق تعاریف بین‌المللی هر شخصی که به کشور دیگری وارد می‌شود، معنای گردشگر دارد. به هر حال راننده‌ها هم ارز وارد ترکیه می‌کنند.

او درباره‌ی بازگرداندن (دیپورت) اتباع ایرانی از مرزهای ترکیه  تحت تاثیر این بدرفتاری‌ها، گفت: بازگشت مسافر نداشتیم، اما از نمایندگی‌های ایران در مرز بازرگان، گزارش‌های رسمی درباره‌ی این بدرفتاری‌ها دارم. آن‌ها زودتر تلفنی ما را در جریان قرار دادند تا سریع‌تر پیگیر شویم و از ادامه‌ی این رفتارها جلوگیری کنیم. ظاهرا این بدرفتاری‌ها سابقه هم داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: این اتفاق در مرز ما نمی‌تواند رخ دهد و ما در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم جریان عادی گردشگری ادامه پیدا کند. به تُرک‌ها و سفیرشان در ایران از طریق وزارت خارجه، این برخوردها گزارش شده و مراتب اعتراض رسمی ایران اعلام شده است.

وی ادامه داد: ترکیه هنوز زیر چتر ناامنی است. وقوع هر نوع اتفاقی در این کشور پیش‌بینی می‌شود، برای همین به دفاتر خدمات مسافرتی رسما اعلام شده، مسؤولیت حفظ جان مسافران در سفر به این کشور، با خودشان است. این موضوع حتی در قرارداد مسافر و آژانس یادآوری شده است.

رحمانی‌موحد تصریح کرد: به عنوان یک مقام مسؤول باید این نکته را به مسافران ایرانی تاکید کنیم که در ترکیه، فضای امنی وجود ندارد و ایرانی هدف تخریب، ناامنی و آسیب است، یعنی سفر به این کشور به منزله‌ی خطر است. ما این پیام را رسما و بارها از طریق منابع مختلف اعلام کرده‌ایم، اما به احترام روابط همسایگی، خیلی در زمینه‌های ساختاری و اجرایی وارد نمی‌شویم، ولی توصیه‌هایمان به این سمت است.

او سپس در پاسخ به این پرسش که توصیه صریح سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر این است که مردم به ترکیه سفر نکنند؟ گفت: توصیه‌ی ما به مردم این است که مکان‌های امن‌تری را برای سفر انتخاب کنند، مخصوصا در شرایط جاری، اگر اوضاع بهتر شود تعریف جدیدتر را اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما به روابط سیاسی کاری نداریم، از جایگاه حوزه‌ی تخصصی خود تاکید می‌کنیم؛ "امنیت" شرط لازم و کافی گردشگری است، وقتی امنیت نباشد مجبورم به گردشگرمان اطلاعات لازم را بدهم که ممکن است از این سفر استفاده‌ی کامل را نبرند و اتفاقاتی رخ دهد، آن‌ها باید آگاه باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود به مقاصد دیگری بروند. نمی‌گوییم خارج نرود، مقاصد دیگر را جایگزین ترکیه کند.

رحمانی‌موحد درباره‌ی وضعیت سایر مرزهای زمینی اظهار کرد: فعال‌ترین مرز زمینی و پرترددترین آن‌ها بازرگان (در ایران) و گوربولاغ (در ترکیه) است که سنگین‌ترین گزارش‌ها به این مرز مربوط می‌شود و در سایر مرزها چنین گزارش‌هایی دریافت نشده است.


:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس، نسبت به سخنرانی جواد کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد واکنش نشان دادند و آن را حاوی توهین و تهمت به علمای بزرگ دین و مقامات اهل سنت دانستند.

 اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس، نسبت به سخنرانی جواد کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد واکنش نشان دادند و آن را حاوی توهین و تهمت به علمای بزرگ دین و مقامات اهل سنت دانستند.
 
اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در این نامه که یک نسخه آن در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، خطاب به علی لاریجانی بیان کردند: به استحضار می‌رساند در مورخ 13 اسفند 95 آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ضمن صحبت و سخنرانی بدترین تهمت‌ها و توهین‌ها را به بزرگان دین، خلفای راشدین و مقام اهل سنت اظهار کرده‌اند.
 
این نامه می افزاید: این درحالی است که رهبر معظم انقلاب بارها به جد همگان را به حفظ وحدت دعوت نموده و بیان کرده‌اند هر حنجره‌ای که از آن کلام تفرقه و نفاق میان شیعه و سنی خارج شود حنجره شیطان است؛ آیا جای سوال نیست نماینده‌ای که خود را ولایت‌مدار و پیرو رهبری می‌داند چنین تفرقه‌افکنانه اسباب اختلاف و چند دستگی در جامعه اسلامی را که حاصل خون هزاران شهید است به وجود آورد.
 
در بخشی از این نامه خطاب به لاریجانی بیان شده است: لذا از حضرتعالی به عنوان مدافع جایگاه مجلس و ریاست خانه ملت درخواست داریم با عنایت به اینکه اقدام ایشان خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده و موجبات نارضایتی، اختلاف، تفرقه‌افکنی و حتی ناامنی اجتماعی را سبب می‌شود، هر چه سریعتر در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، نسبت به عملکرد وی اقدام و برخورد لازم را مبذول داشته باشید و اینجانبان و مردم شریف ایران را از روند پیگیری و برخورد با نامبرده مطلع فرمائید.
 


:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه آژیر قرمز خشکسالی تهران به صدا در آمده است، گفت: گستره یک میلیون و ٦٤٨ هزار کیلومتر مربعی ایران و ٦٤٨ کیلومتر مربعی تهران، با ابعاد و به اشکال مختلف، گرفتار خشکسالی شده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه آژیر قرمز خشکسالی تهران به صدا در آمده است، گفت: گستره یک میلیون و ٦٤٨ هزار کیلومتر مربعی ایران و ٦٤٨ کیلومتر مربعی تهران، با ابعاد و به اشکال مختلف، گرفتار خشکسالی شده است.

مهندس محمدحقانی با اشاره به وضعیت محیط زیست در  پایتخت افزود: واقعیت این است که بحران آب در تهران بسیار جدی است و البته این بحران محدود به تهران نمی‌شود و اغلب شهرها و کلان شهرهای کشورمان را در برگرفته و بهره برداری بی‌رویه از منابع محدود آبی، این بحران را تشدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه با ادامه روند موجود، بحرانی که این روزها مردم اهواز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دیر یا زود گریبان مردم تهران را خواهد گرفت و سرنوشت امروز اهواز، سرگذشت محتوم فردای تهران است، افزود: بسیاری از بحران‌های محیط زیست مانند بازی دومینو هستند که مرحله به مرحله جلو رفته و پیشروی می‌کنند.

حقانی با بیان اینکه امروز از شیر آب منازل یک و نیم میلیون اهوازی در این کلان شهر ١٨٦ کیلومتر مربعی به جای  آب زلال، آب گل آلود خارج می‌شود، گفت: در صورت استمرار وضعیت موجود، در آینده‌ای نه چندان دور، ٩ میلیون تهرانی در این کلان شهر ٦٤٨ کیلومتر مربعی نیز چاره‌ای جز مصرف آب گل آلود به جای آب زلال که از شیر آب منازل آنها خارج می‌شود، نخواهند داشت.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه بحران آب، مختص تهران نیست و ٣١ استان کشورمان، کم و بیش با آن رو به رو هستند، گفت: بحران آب به عنوان بحرانی ملی، نیازمند نگاه ملی است که تقریباً سرتاسر سرزمین ایران و ٨٠ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است.



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خبرگزاری ایلنا در خبری آورده است: وکیل رئیس دولت اصلاحات از احضار سردار نقدی به دلیل شکایت موکل خود خبر داد.
خبرگزاری ایلنا در خبری آورده است: وکیل رئیس دولت اصلاحات از احضار سردار نقدی به دلیل شکایت موکل خود خبر داد.

وکیل رئیس دولت اصلاحات درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از سردار نقدی،گفت: حسب اعلام شعبه رسیدگی کننده با توجه به بخشنامه قوه قضاییه مبنی بر احضار فرماندهان و مقامات نظامی دارای درجه سرداری از طریق دفتر ویژه ستاد کل نیروهای مسلح در دفتر مقام معظم رهبری مراتب احضار سردار نقدی به آن دفتر اعلام شده است.

رضا باقری تصریح کرد:  تاکنون متهم به مرجع قضایی مراجعه‌ای نداشته و حسب درخواست آن دفتر مستندات پرونده نیز برای آن دفتر ارسال‌شده است.
 


:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد...

سه هفته پیش نامه‌ای نوشت و گفت: «از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد»، دو هفته قبل به ناگهان، حمید بقائی آمد و اعلام نامزدی کرد و مشائی هم با حمایت شش‌دانگ از بقائی آفتابی شد. یک هفته قبل، احمدی‌نژاد به ترامپ نامه‌ نوشت و دیروز هم ظاهرا خطاب به مردم و درواقع خطاب به دولت روحانی بیانیه داد. هم بقائی درباره لزوم آمدنش به شرایط کشور اشاره می‌کند و هم احمدی‌نژاد بهانه بیانیه‌اش را شرایط پیش‌رو، اعلام می‌کند. آنها به بهانه فضای انتخاباتی آمده‌اند تا خلأ چهارساله نبودشان را جبران کنند تا نام احمدی‌نژاد، مشائی و بقائی دوباره رسانه‌ای شود و مانع فراموشی آنچه گفتمان «احمدی‌نژاد» می‌نامند، شوند.

 

احمدی‌نژاد در نامه خود به موضوعاتی اشاره کرده که در این چهار سال بارها مطرح شده اما مشخص نیست چرا احمدی‌نژاد که قرار گذاشته بود روزه سکوت بگیرد، درست در آستانه انتخابات تصمیم به پاسخ‌دهی گرفته است. آن‌طور که مشخص است این آخرین بیانیه او نخواهد بود و آن‌طور که اعلام کرده تازه اول کار است. رئیس‌جمهوری هفته گذشته به طور مشخص به دولت قبل اشاره کرده و گفته بود آن زمان دولت را تضعیف نکنید و حالا هم می‌گویند کاری به گذشته نداشته باشید و اقدامات دولت خود را بگویید. بیانیه احمدی‌نژاد ظاهرا واکنشی است به این گفته روحانی. او گفته نیمه دوم سال ١٣٩٢ در نامه‌ای سرگشاده، خواستار انجام مناظره‌ای تلویزیونی و شفاف شدم تا از رهگذر آن، مسائل به طور مستند برای مردم بیان شود اما تکرار اتهامات، تنها پاسخی بود که به افکار عمومی داده شد.

 

او این ادعای دولت فعلی که خزانه دولت را خالی تحویل گرفته تکذیب کرده و برایش هم آمار و ارقام آورده است. مقارن با انتشار بیانیه احمدی‌نژاد، حامیانش هشتگ «باید روشن شود» در توییتر ساختند و مخالفان رئیس دولت قبل هم پای بابک زنجانی، دکل نفتی، محکومیت معاون اولش و... را پیش کشیده‌ و خواسته‌اند تا احمدی‌نژاد به آنها هم پاسخ دهد. پرونده جنجالی‌ میلیاردر نفتی و ارتباط برخی مدیران ارشد و میانی با متهمان پرونده، اختلاس سه ‌‌هزارمیلیاردی، پرونده‌های سوء‌استفاده‌های کلان مالی افرادی که به‌عنوان کارآفرین در دولت قبل معرفی شده بودند، اخلال در بازار ارز، پرونده موسوم به شش‌هزارو ٥٠٠‌ میلیاردی، اختلاس بیمه ایران و ماجرای مه‌آفرید... همه و همه از اولین‌های زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد هستند.

 

پرونده باز   احمدی‌نژاد

نزدیک به چهار سال از روز احضار محمود احمدی‌نژاد به دادگاه قضائی به دلیل شکایت‌ها و پرونده‌های ریز و درشت و عدم حضور او در دادگاه گذشته است. ۲۷ خرداد ۹۲، یعنی ۴۷ روز قبل از اتمام دولت دهم پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با لحنی اعتراضی در خبری با عنوان پاداش خدمت، از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه خبر داد. براساس این خبر، شعبه سابق ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به‌ دنبال گزارش دوره نهم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نیز ١١ شاکی خصوصی علیه رئیس‌جمهوری احضاریه‌ای ارسال کرده بود. پنجم آذر ۹۲ اولین روز دادگاه محمود احمدی‌نژاد بود.

 

درواقع برای اولین بار بود که یک مقام مهم در کشور به دادگاه فراخوانده می‌شد، در‌‌ همان روز‌ها سیامک مدیرخراسانی، قاضی این پرونده، درباره ضرورت حضور شخص احمدی‌نژاد در دادگاه گفته بود به‌دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، شخصا باید از متهم تحقیق کند، اما همان‌طور که شاید خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، احمدی‌نژاد به دادگاه نرفت. پس از آن، روز ۱۶ دی‌ماه ۹۲ از سوی محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا به‌عنوان دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد عنوان شد اما پس از معطلی چندساعته خبرنگاران در مقابل دادگاه و نیامدن متهم، محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران اعلام کرد که امروز یعنی ۱۶ دی‌ماه وقت رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد نبوده است. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری ٢٧ بهمن سال ٩٣ با خبرنگاران درباره پرونده احمدی‌نژاد گفت: دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده احمدی‌نژاد در حال جمع‌آوری ادله است.

 

البته من درباره این پرونده گفته‌ام که به‌لحاظ مسئولیت ایشان (رئیس‌جمهوری) پرونده به دادسرا نرفته، بلکه مستقیما در دادگاه مطرح شده و رسیدگی به این پرونده هنوز نهایی نشده است.  سیامک مدیرخراسانی، مسئول رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد درمورد اقدامات انجام‌شده درخصوص پرونده متهم هم گفته است: «سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران چند بار در مورد این پرونده و احضار آقای احمدی‌نژاد قبلا اطلاع‌رسانی کرده‌اند و اطلاعات تکمیلی را می‌توانید از سخنگوی قوه قضائیه دریافت کنید. البته تحقیقات درخصوص این پرونده از سوی دادگاه ادامه دارد». شاکی نخست احمدی‌نژاد شخص رئیس وقت مجلس، علی لاریجانی است که به علت عدم اجرای برخی قوانین و مصوبات مجلس از احمدی‌نژاد شکایت کرده است. غلامرضا قبه، یکی از معاونان غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران، یکی دیگر از شکات احمدی‌نژاد بود که روز ۱۶ دی‌ماه ۹۲ با حضور در جلسه دادگاه شکایت خود را مطرح و ثبت کرد. احمدی‌نژاد ١٠ شاکی خصوصی دیگر هم دارد که هرکدام به دلیلی از او شکایت کرده‌اند.  

 

-----------------------------------------------

 

شرق: به خیال خود دست پر آمده و می‌خواهد همچنان بر موضع سکوت خود بماند. (سؤال این است کدام سکوت؟)؛ آن هم درست کمتر از سه ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری. محمود احمدی‌نژاد، رئیس دو دولت نهم و دهم، اکنون مستقیما برای تقابل با حسن روحانی، رئیس دولت وقت آمده. این‌بار هم «بگم‌بگم» راه ‌انداخته؛ باز هم با همان شگرد قدیمی و باز هم با بیان بخشی از واقعیت برای فریب عمومی. با تمرکز بر ارقام خزانه‌‌ای که می‌گوید خالی نبوده و رئیس دولت کنونی از همان اول، به کذب، آن را خالی اعلام کرده است. ارقامی ارائه می‌دهد. درست است، اما همه واقعیت نیست.

 

از هزارو ٦٠٠ میلیارد تومان در کف خزانه می‌گوید که تنها حدود یک درصد بودجه ١٦٠‌ هزار‌ میلیارد‌تومانی سال ٩٢ بود. درواقع قرار بود با ١٠ هزار تومان کف جیبش، خرج یک‌ میلیون‌تومانی بدهد. در این بیانیه خبری از تعهدات نیست. خبری از بار مالی بدهی‌های انباشته‌شده بر دوش دولت وقت نیست. فقط به ته‌مانده جیب دولت اکتفا شده که آن هم جواب‌گوی همان خرج به گمان او، کمتر از دولت کنونی نبود. بازی انتخاباتی احمدی‌نژاد با اعداد، روتوش‌شده همان بازی انتخاباتی «بگم‌بگم» اوست که حالا در بسته‌بندی جدید ارائه شده است. در این بیانیه با نام «بیانیه دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به یک اتهام بی‌اساس رئیس قوه ‌مجریه» خطاب به «ملت بزرگوار ایران» آمده: «... شما به‌خوبی از شرایط و روندی که بر کشور و انقلاب می‌گذرد و همچنین از دلایل سکوت این خادم خود در قبال مسائل جاری اطلاع دارید.

 

متأسفانه همگان شاهد بوده‌اند که ارائه اطلاعات و ادعاهای کذب و ایراد تهمت‌های ناروا به یک روال در بالاترین سطوح مدیریت کشور تبدیل شده و همواره از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای توجیه تصمیمات نادرست و پوشاندن ضعف‌ها، بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌ها و بعضا آسیب‌رساندن به منافع ملی استفاده شده است. این‌جانب در نیمه دوم سال ١٣٩٢ در نامه‌ای سرگشاده، خواستار انجام مناظره‌ای تلویزیونی و شفاف شدم تا از رهگذر آن، مسائل به ‌طور مستند برای مردم بیان شود؛ اما تکرار اتهامات، تنها پاسخی بود که به افکار عمومی داده شد. شرایط پیش‌رو، این‌جانب را بر آن داشته است تا ضمن حفظ موضع سکوت در مسائل جاری کشور، درباره برخی موضوعات، توضیحاتی را به استحضار ملت شریف برسانم. این کار را با پاسخ به چند ادعای رئیس محترم قوه‌ مجریه که در آستانه مذاکرات هسته‌ای با بیگانگان، به‌صراحت و از تریبون عمومی مطرح شد، آغاز می‌کنم و به‌مرور به دیگر ادعاها نیز خواهم پرداخت.

 

صرف‌نظر از اینکه هنوز بعضی‌ها از کلمه خزانه، یک تعریف و تصویر دوران قاجار را در ذهن دارند که مثلا یک انبار و یک انباردار از خراج‌ها مراقبت و با دستور شاه آن را توزیع می‌کنند، نکات زیر قابل ذکر است:

 

١. خزانه عبارت از چند حساب دولت نزد بانک مرکزی است. درآمد دولت، در طول سال و به صورت روزانه به این حساب‌ها وارد و خزانه‌دار کل، آن را براساس قانون بودجه، روزانه به دستگاه‌ها اختصاص می‌دهد؛ بنابراین تصور انباشت منابع در این حساب‌ها نادرست است.

٢. بااین‌وجود، در تاریخ ١٣ مرداد ١٣٩٢ یعنی زمان آغاز به کار دولت فعلی، بیش از یک‌‌هزارو ٦٠٠‌ میلیارد تومان در حساب‌های جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حساب‌ها و حساب فروش شرکت‌ها وجود داشته است که در گذشته، کمتر زمانی این مقدار، در حساب‌ها پول وجود داشته است.

 

٣. کل پرداختی خزانه در سال ١٣٩١ یعنی سال آخر دولت قبل، با همه فرازونشیب‌های مهم، حدود ١٠٤هزارو ٥٠٠ (یکصدوچهار‌هزارو پانصد)‌ میلیارد تومان بوده است. در این سال پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات دولت کاملا فعال بوده و حقوق و مطالبات کارمندان، طبق روال معمول پرداخت شده است. در این سال استقراضی انجام نشده و تنخواه خزانه نیز مسترد شده است.

 

٤- در سال ١٣٩٢ یعنی اولین سال دولت فعلی مجموعا ١٤٧‌هزارو ٥٠٠ (یکصدوچهل‌و‌هفت‌‌هزارو پانصد)‌ میلیارد تومان درآمد کسب شده و توسط خزانه به دستگاه‌ها برای هزینه اختصاص یافته است که این رقم نسبت به سال ١٣٩١ بیش از ٤٠ درصد رشد داشته است، این رشد در دهه‌های اخیر، کم‌نظیر بوده است.

 

در سال ١٣٩٢ به بهانه کمبود درآمد بسیاری از پروژه‌ها، تعطیل شد و شاه‌بیت کلام مدیران دولتی کمبود منابع و درآمد بوده است.

 

٥- روند افزایش درآمد و هزینه‌های جاری دولت کمابیش در سال‌های ٩٣ و ٩٤ نیز ادامه یافته و به ترتیب هزارو ٧٨٨ هزار‌ میلیارد تومان و ٢٠٤‌ هزار‌ میلیارد تومان درآمد کسب گردید که متقابلا هزینه شده است.

 

٦- علت اصلی این تفاوت درآمد را باید در واگذاری‌های اصل ٤٤ و اجرای مالیات ارزش افزوده در دولت قبل و تفاوت قیمت ارز در محاسبات بانک مرکزی در دولت فعلی دانست.

 

٧- علاوه‌بر‌این، صندوق توسعه ملی با ٥٥‌ میلیارد دلار سرمایه و ٣٢‌ میلیارد دلار موجودی و بانک مرکزی با حدود ١٠٨‌ میلیارد دلار ذخایر ارزی و حدود ٢٢‌ میلیارد دلار طلب از محل فروش نفت، تحویل دولت فعلی شده است.

 

به‌این‌ترتیب روشن است که برخلاف ادعای کذب مطرح‌شده، درآمد دولت کاملا مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه‌کردن برای امور عمومی باز بوده است. نمی‌خواهم درباره انگیزه طرح این ادعای غلط، قضاوتی داشته باشم؛ اما باید روشن شود که مقصود اصلی از طرح چنین ادعای کذبی در آستانه مذاکره با بیگانگان چه بوده است. باید روشن شود که این ادعا چه میزان به منافع ملی آسیب‌ زده است. باید معلوم شود که این درآمدهای کلان در کجا و چگونه هزینه شده است».

 

بازی انتخاباتی با اعداد

هادی حق‌شناس، اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: «آنچه از آمارهای رئیس‌جمهور سابق می‌توان استنتاج کرد، درست است که هزینه‌های جاری این دولت به علت گذشت زمان افزایش یافته و درست است که این دولت با کمبود منابع مواجه بوده اما با تدبیری که دولت کنونی به کار گرفت، با وجود محدودیت‌ها، شاخص‌های کلان اقتصاد بهبود پیدا کرده است».او تأکید می‌کند: «زمانی که دولت دهم رفت، با بدهی انبوه رفت.

 

درست است در خزانه هزارو ٦٠٠ میلیارد تومان در حساب جاری بود، اما سؤال این است که دولت چقدر به تأمین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی، پیمانکاران، بانک‌ها و بانک مرکزی بدهکار بود؟» حق‌شناس با تأکید بر اینکه اعداد درست است اما بخشی از حقیقت گفته شده، تصریح می‌کند: «اگر فرض کنیم اعداد درست باشد که هست، پس چرا مجموع تورم، بی‌کاری، نرخ تسهیلات بانکی در سال‌های ٩١ و ٩٢، بالای ٦٠ درصد بود و مطلوب نبود؟».او با بیان اینکه «در این بیانیه بخش دوم که تعهدات دولت بود بیان نشده و نوعی بازی انتخاباتی است»، ادامه می‌دهد: «به ‌عنوان نمونه، احمدی‌نژاد خط اعتباری ٥٠هزار‌میلیاردتومانی برای مسکن مهر ایجاد کرد، اما از دو‌ میلیون مسکن مهر، یک‌ میلیون را تحویل داد و یک‌ میلیون دیگر را این دولت تحویل داد. علاوه بر آنکه زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، گاز، جاده و مدرسه و... را هم تحویل نداد و این دولت متعهد به تحویل آن شد. مسکن مهر در واقع شعارش برای آن دولت بود، هزینه زیرساخت و اتمام ٥٠ درصد آن برای این دولت بوده و آثار تورمی آن هم برای این دولت بود».

 

این اقتصاددان در پاسخ به اینکه چرا در این بیانیه مطرح شده خزانه پر بوده درحالی‌که در اوان دولت یازدهم اعلام شد خزانه خالی بود، می‌گوید: «پولی که در خزانه بوده هزارو ٦٠٠ میلیارد تومان بوده. بودجه کل کشور در سال ٩٢، نزدیک به ١٦٠‌ هزار‌ میلیارد تومان بوده، در خزانه رقم هزارو ٦٠٠ میلیارد تومان بوده که یک درصد آن است، این یعنی خزانه پر است؟».او با تأکید بر اینکه اینها بازی با اعداد است، می‌گوید: «برای تحلیل شرایط اقتصادی در سال ٩٢ در مقایسه با سال ٩٥، چند نکته بسیار مهم است. سال ٩١ اقتصاد ایران رشد اقتصادی منفی ٦,٨ درصد را تجربه کرد و در سال ٩٢ باز هم رشد اقتصادی منفی شد و نکته مهم‌تر اینکه هم سال ٩١ و هم سال ٩٢، شاهد تورم بیش از ٣٥ درصد بودیم. اقتصاد ایران در سال ٩٢ با توجه دو شاخص مهم که عبارت بود از تورم بالای ٣٥ درصد و رشد اقتصادی منفی تحویل دولت بعدی شد. احیای اقتصاد ایران یعنی رسیدن به رشد اقتصادی مثبت و کاهش نرخ تورم که نیاز به سرمایه‌گذاری و تزریق منابع داشت.

 

طبیعتا اگر منابع برای سرمایه‌گذاری تجهیز نمی‌شد، به این مفهوم بود که همچنان باید تورم سیر صعودی داشته باشد و نرخ رشد اقتصادی منفی باشد».او ادامه می‌دهد: «اقدام بزرگی که در نیمه دوم سال ٩٢ انجام گرفت، آن بود که دولت یازدهم، بودجه انبساطی دولت دهم را با ارائه لایحه‌ای، تنظیم و منضبط و سقف بودجه جاری را کم کرد. از اینکه بگذریم، اقتصاد در رکود کامل را دولت یازدهم با تدبیر از رکود خارج کرد و در سال ٩٣، شاهد رشد اقتصادی سه درصد بودیم. رشد اقتصادی سه درصد، یعنی یک اقتصاد متوقف‌شده، مجددا به مسیر و به ریل برگردانده شد».حق‌شناس با بیان منشأ افزایش هزینه‌های دولت یازدهم می‌گوید: «نکته کلیدی آن بود که دولت قبلی بیش از ٥٠٠ هزار نیرویی که در قالب شرکت‌ها مشغول به کار بودند، تبدیل به نیروهای کارمند دولت کرد که این تعداد نیرو، مبنایی برای افزایش هزینه‌های جاری کشور شد. اگر هزینه‌های جاری پس از سه سال (٩١ به ٩٥)، از ١١٤ به ٢٠٤ هزار تومان رسید، هم به دلیل اعمال نرخ تورم در حقوق کارکنان بوده (تورم تجمیعی در زمان مذکور، بیش از ٥٠ درصد بود) و هم افزایش کارکنان دولت».

 

او ادامه می‌دهد: «اما وقتی قیمت نفت که در دوره طلایی سال ٩٠ بیش از ١٢٠ دلار در هر بشکه بود، در سال ٩٤ به زیر ٤٠ دلار و در سال ٩٥ به حدود ٥٠ دلار می‌رسد، طبیعی است که منشأ درآمدهای ارزی کاهشی شود و به یک‌‌سوم درآمدها در سال ٩٠ برسد و همین امر منجر به کاهش درآمد دولت شود. نکته مهم آن است که با وجود آنکه در سال ٩٤ و ٩٥، درآمدهای ارزی به یک‌سوم کاهش پیدا کرد، اقتصاد ایران در سال ٩٥، با رشد اقتصادی شش‌درصدی مواجه بود؛ درحالی‌که در سال ٩٠ که درآمد نفتی ١٢٠‌ میلیارد دلار بود، رشد اقتصادی سه درصد بود».حق‌شناس در انتها این‌گونه نتیجه می‌گیرد: «در بررسی متغیرهای کلان اقتصادی مثل نرخ تورم، نرخ بی‌کاری و نرخ بهره بانک‌ها، به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که شاخص فلاکت که در سال ٩٢ (مجموع نرخ بی‌کاری، نرخ تورم و نرخ سود بانکی) بالای ٦٠ درصد بود، در سال ٩٥، با وجود کاهش درآمدهای دولت، به زیر ٣٠ درصد رسید و شاخص فلاکت با وجود محدودیت منابع ارزی این دولت، ٥٠ درصد کاهش پیدا کرد».

 

--------------------------------------

 

واکنش علی ربیعی به بیانیه اخیر احمدی‌نژاد

نگاه شما قجری است، نگاه روحانی عقلانی است

شرق: تنها چند ساعت بعد از آنکه بیانیه احمدی‌نژاد روی سایت اطلاع‌رسانی‌اش قرار گرفت، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این بیانیه واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، او که در جشنواره نیکو کارآفرین سخنرانی می‌کرد، ‌گفت: امروز اطلاعیه‌ای خواندم که رئیس‌جمهور سابق داده بودند. وقتی می‌گوییم مقدار زیادی پول رفت و شغلی ایجاد نشد، با توجه به تحقیقات بوده است. اگر کشور هنوز دست شما بود، اکنون وضعیت ما بسیار ناگوار بود. ربیعی متذکر شد: شما در عملکردتان به کشور قجری نگاه می‌کنید، نه مثل دولت روحانی که همه کارهای آن عقلانی است. همین کسانی که امروز از آنها تقدیر شد، صد‌ هزار شاغل به جامعه افزوده‌اند، همین موضوع نشان می‌دهد در کشور شغل اضافه شده است. وزیر سخنانش را این‌گونه ادامه داد: دوران شما قدرت خرید مردم نابود شد.

 

اگر ما با همان شیب ادامه می‌دادیم، وضعیت بحرانی‌تر می‌شد. چه کسانی بدون عقبه مالی حقوق‌های بازنشستگان را افزایش دادند؟ ربیعی تأکید کرد: تا امروز نیازی به صحبت‌های سیاسی ندیدم، ولی اکنون می‌بینیم رفته‌رفته با توجه به نزدیک‌شدن به انتخابات حرف‌هایی می‌زنند و تکرار می‌کنند. وزیر کار در پایان خاطرنشان کرد: من تاکنون حرفی نزدم و موضع سیاسی نگرفتم، ولی احساس می‌کنم که نمی‌دانند ما در چه وضعیتی دولت را تحویل گرفتیم. شما حرف نزدید، ولی سایت‌های شما که حرف زدند.


:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در میان بحث های مربوط به "نفوذ غربی" در ایران، یکی از اعضای تیم هسته ای این کشور به جرم جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت...

صدور کیفرخواست برای یکی از اعضای مرتبط با تیم هسته ای، انعکاس گسترده ای در رسانه های فرا مرزی داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا (AP)، خبرگزاری رویترز (Reuters)، پایگاه انگلیسی دیلی میل (Daily Mail)، پایگاه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) و ... با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.

روز گذشته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چندی قبل خبری در برخی محافل خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت یکی از اعضای تیم هسته‌ای با نام مخفف «د.ا» که متهم بود به جاسوس و همچنین گفته می شد این فرد دو تابعیتی بوده است و حالا پس از مدتی شنیده شده کیفرخواست برای این فرد صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است؛ لطفا آخرین روند رسیدگی به این پرونده را بفرمایید، گفت: فردی در این رابطه مدتی تحت تعقیب بوده و بازداشت شده است. قرار کیفرخواست برای این فرد صادر شده و پرونده به دادگاه رفته و دادگاه باید رسیدگی کند که ببینند به چه نتیجه ای میرسند.

پایگاه صهیونیستی هاآرتص ضمن انعکاس این خبر با تصویری از حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، به "نفوذ غربی" در ایران اشاره کرده و عنوان کرد: «در میان بحث های مربوط به "نفوذ غربی" در ایران، یکی از اعضای تیم هسته ای این کشور به جرم جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت.»


پایگاه دیلی میل نیز به دو تابعیتی بودن متهم این پرونده اشاره کرده و عنوان کرده است: «مقامات کانادا هنوز واکنشی نسبت به این خبر نداشته و پاسخی به درخواست اظهار نظر در این رابطه نداده اند.»



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوگل به کاربران سرویس مسنجر خود Hangout اجازه می‌دهد تا یک دقیقه رایگان با هر تلفن در ۲۵ کشور جهان مکالمه کنند. 
حالا می‌توان با این اپلیکیشن موبایلی تا یک دقیقه به صورت رایگان با هر تلفن در آمریکا یا کانادا تماس گرفت  هر چند در نهایت فرصت چندانی برای مکالمه نخواهد بود اما احتمالا همین امکان برای ارسال پیام مهم بدون هزینه به کار بیاید.
برای استفاده از این امکان باید یک مقدار اعتبار در اکانت  گوگل خود داشته باشید ( که با اضافه کردن کارت اعتباری انجام می‌گیرد). تعرفه تماس اینترنتی با گوگل را اینجا می‌توانید ببینید.
کشورهایی که میتوانید با آنها یک دقیقه مکالمه رایگان انجام دهید عبارتند از: استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، اسپانیا، سوئد، انگلیس،‌ آمریکا و …
 
 
 

برچسب ها: مسنجر ، کاربر ، گوگل ، رایگان ، دقیقه ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اچ پی یکی از کمپانی های مشهوری است که به ساخت رایانه، لپ تاپ و همینطور تبلت شناخته می شود، این کمپانی تصاویری از رایانه متفاوتی را منتشر کرده که بسیار جالب توجه است.

این  رایانه بدون کیبورد و ماوس بوده و دارای قابلیت های متفاوتی است که می تواند برای کاربران جذاب و قابل توجه باشد. اگر این رایانه جدید کیبورد ندارد، پس چگونه می توان با آن کار کرد؟ کیبورد این رایانه پروژکتوری بوده و در ساخت آن از تکنولوژی متفاوتی استفاده شده است.

این رایانه جدید  Sprout نام داشته و مجهز به دو صفحه نمایش متفاوت است تا بتوان ارتباط بین اجزای رایانه را برقرار کرد. Sprout مجهز به صفحه نمایش 23 اینچی است. اریک مونسف، مدیر پروژه ساخت این سیستم یارانه ای جدید می گوید:" Sprout تکنولوژی متفاوتی است که می تواند تولید و عرضه یارانه ها را دستخوش تغییر کند."

با ارتباط بین صفحه نمایش اصلی و صفحه نمایش لمسی، پروژکتور می تواند تصاویری از اشیا را نمایش دهد. پروژکتور در بالای مانیتور قرار گرفته و مجهز به 4 دوربین RealSense 3D است. پروژکتور متفاوت HP DLP  که در این سیستم استفاده شده، امکان اسکن و تصاویر دو بعدی و سه بعدی مانند تصویر زیر را مهیا می کند.

دوربین 14.6 مگاپیکسلی   HD نیز یکی دیگر از قابلیت های این یارانه است. اگر نیاز به صفحه کیبورد برای تایپ یا هر فعالیت دیگر دارید، می توانید از صفحه کیبورد مجازی استفاده کنید که از قابلیت لمس برخوردار بوده و به خوبی می تواند نیاز کاربران را پاسخگو باشد.

بنا به گزارشات منتشر شده این رایانه متفاوت با همکاری کمپانی های مایکروسافت، اینتل، تگزاس اینسترومنتز و  3M ساخته شده و  از اواسط نوامبر سال جاری عرضه خواهد شد.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ایسوس لپ‌تاپ جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های فوق سبک خود را عرضه کرد. این لپ‌تاپ یک کیلو و 450 گرم وزن دارد.
به گزارش فارس، ساخت یک لپ تاپ فوق سبک به این معناست که باید توازن مناسبی بین ظاهر، وزن و عملکرد یک محصول برقرار شود.

محصول جدید ایسوس UX32LN نام دارد و از خانواده سری ZENBOOK است. در ساخت این لپ‌تاپ از بدنه آلومینیوم استفاده شده که علاوه بر دوام و مقاومت بالا سبب سبکی محصول شده است. ین لپ‌تاپ یک کیلو و 450 گرم وزن دارد.

نمایشگر این دستگاه  مجهز به پنل IPS FHD با ابعاد  13.3 اینچ و کیفیت تصویر Full HD است. همچنین در این لپ‌تاپ از یک وب کم HD برای برقراری ارتباط تصویری با کیفیت نیز استفاده شده است.

لپ‌تاپ جدید ایسوس از پردازنده نسل چهارم Core شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce بهره‌ می‌برد که برای انجام وظایف سنگین، بازی های سنگین و ویدیوهای HD مناسب است.

این محصول جدید از سیستم عامل ویندوز 8 پشتیبانی می‏کند، به 4 گیگابایت حافظه داخلی، و حداکثر 1 ترابایت هارددیسک مجهز است و در برخی نمونه ها از یک کارت حافظه 128 گیگابایتی SSD استفاده شده است.3 پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک پورت mini Display Port و یک اسلات کارت خوان SD نیز در این محصول استفاده شده است.

قابلیت پشتیبانی از استانداردهای بی سیم 802.11/a/b/g/n و 802.11ac و فناوری BT4 از امکانات شبکه‌ای UX32LN است.

برای بهبود عملکردهای صوتی این دستگاه از فناوری SonicMaster  و اسپیکرهای  Bang & Olufsen ICEpower استفاده شده است.

ASUS WebStorage یکی دیگر از ویژگی های لپ‌تاپ های خانواده ZENBOOK ایسوس است که امکان ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و هماهنگ سازی اطلاعات را از هر نقطه از جهان برای کاربران فراهم می سازد. لپ تاپ های فوق سبک این خانواده از 32 گیگابایت حافظه رایگان WebStorage به مدت سه سال برخوردار هستند و کاربران به کمک اپلیکیشن MyBitCast می توانند اطلاعات مورد نظر خود را با دستگاه ها و کاربران متعدد به صورت همزمان به اشتراک بگذارند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دستبند جدیدی به بازار فناوری ارائه شده که نه تنها می تواند تلفن همراه را شارژ کرده بلکه از قابلیت ذخیره و نگهداری اطلاعات نیز برخوردار است.

به گزارش مهر، در سال های اخیر، فناوری های پوشیدنی به دلیل استقبال چشمگیر مصرف کنندگان با تولیدات و نوآوری های بیشتری مواجه شده‌اند.

یکی از این فناوری ها، دستبند جدیدی است که دارای چندین قابلیت است مانند شارژ تلفن همراه و قابلیت تبدیل شدن به فلش.

دستبندی با قابلیت شارژ تلفن همراه

یکی از دغدغه های همیشگی کاربران حمل شارژرهای تلفن همراه است اما با این دستبند نه تنها می توانید از زیبایی آن بهره ببرید بلکه شارژر تلفن همراهتان نیز همیشه در کنار شما حضور دارد.

سازندگان انگلیسی این دستبند در تلاش بوده اند تا دستبندی را تولید و روانه بازار کنند که بتواند نیاز مخاطبان را برطرف کند. این دستبند دارای محافظ محکمی است که آن را از آسیب یا ضربات وارده حفظ می کند.

شارژر این دستبند در محافظ داخلی آن پوشیده شده تا از آسیب ها در امان باشد. این دستبند وزنی حدودا بین ۴۰ تا ۵۰ گرم داشته و مچ دست مصرف کنندگان را اذیت نمی کند.


حفظ و ذخیره اطلاعات

این دستبند کوچک دارای قابلیت های بسیاری است. این دستبند دارای حافظه داخلی است که می تواند اطلاعات، عکس، برنامه ها و ... را داخل خود ذخیره کند.

مخترعان در نظر دارند تا در مراحل تکمیلی ساخت این دستبند، کاربردهای دیگری مانند قابلیت اتصال به اینترنت را نیز به آن اضافه کنند. این دستبند با قیمت اولیه ۱۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت باسنت شکنی بزرگی که انجام داد، در حضور کارشناسان کمتر از تعداد انگشتان دست نسخه بتای ویندوز بعدی - ویندوز10 – را به همگان نشان داد.
«جو بلفیور» قائم مقام مایکروسافت همراه با تری میرسون، ذوق‌زده روی صحنه رفت تا نسخه بتای ویندوز 10 را به علاقه‌مندان نشان دهد.

ویندوز 10 به گفته وی ترکیبی از بهترین‌های ویندوز 7 و 8 است که به‌صورت پلتفرمی وسیع نسخه دسکتاپ و سرور و ... را پشتیبانی می‌کند.
«جو بلفیور» قائم مقام مایکروسافت همراه با تری میرسون، ذوق‌زده روی صحنه رفت تا نسخه بتای ویندوز 10 را به علاقه‌مندان نشان دهد.

ویندوز 10 به گفته وی ترکیبی از بهترین‌های ویندوز 7 و 8 است که به‌صورت پلتفرمی وسیع نسخه دسکتاپ و سرور و ... را پشتیبانی می‌کند.
 
 

برچسب ها: مایکروسافت ، کارشناس ، سنت شکنی ، قایم مقام ، خبرنو ، خبر نو ، khabareno ، khabare no ،



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت موتورولا نخستین ساعت مچی هوشمند خود موسوم به Moto 360 را در قالب یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند جهان عرضه کرد و این روزها تلاش می‌کند مدل لوکس آن را از جنس طلا ارایه کند.

به گزارش شماران سیستم، این ساعت مچی هوشمند نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی IFA 2014 برلین معرفی شد و موتورولا هم‌اکنون روی سایت اینترنتی رسمی خود تصاویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد مدل‌های مختلف این ساعت با رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی آماده شده‌اند.

این ساعت هوشمند هم‌اکنون در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی معرفی شده است و گروه طراحی موتورولا این روزها می‌کوشد ویرایش ویژه‌ای از آن را با قاب طلا عرضه کند.

لازم به ذکر است که پیش از این مرکز خبری Android Police تصاویر مربوط به ساعت مچی هوشمند موتورولا از جنس طلا را منتشر کرده بود و این بار تصاویر مربوطه روی سایت رسمی این شرکت ارائه شده است.

موتورولا در پاسخ به خبری که این سایت منتشر کرده است توضیح داد: «اگرچه ما هم‌اکنون نمی‌توانیم تایید کنیم که Moto ۳۶۰ جدید از جنس طلا ساخته می‌شود، اما باید گفت که موتورولا همواره به دنبال استفاده از مواد و فلزات جدید در محصولات خود بوده است و از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل‌های لوکس Moto ۳۶۰ نیز در آینده عرضه شوند.»

با همه این توضیحات، منابع آگاه اعلام کرده‌اند که موتورولا فرآیند طراحی ساعت مچی Moto 360 با بدنه طلا را به پایان رسانده است و به زودی آن را به صورت رسمی معرفی می‌کند.
 
 

برچسب ها: موتورولا ، هوشمند ، ساعت ، مچی ، رسمی ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تبلت‌ها هنوزهم در ایران پرکاربرد هستند، چراکه با وجود رشد روزافزون فناوری‌های دیجیتال و راه‌های بهره‌گیری از این فناوری‌ها هنوز هم بسیاری افراد هستند که به‌دلیل برخی محدودیت‌ها ارتباطات خود را با این تکنولوژی برطرف می‌کنند.
دنیای اقتصاد نوشت، ویژگی‌های کاربردی آن با اینترنت شاید مهم‌ترین ویژگی تبلت‌ها باشد، اما با ورود گوشی‌های هوشمند این قابلیت را بیش از پیش در دسترس قرار می‌دهد. بنابراین ویژگی‌های دیگری ما بین تبلت و یک گوشی هوشمند درمیان است که بر اهمیت کاربری آن افزوده است. به گزارش فارنت، اگر می‌خواهید کتاب مصور بخوانید، Game of thrones تماشا کنید، یا عکس‌هایتان را ویرایش کنید لازم است گوشی‌تان را به کناری انداخته و از یک تبلت استفاده کنید. در ادامه به کاربردهای 10 گانه‌ای در تبلت می‌پردازیم که هنوز تبلت‌ها را در صدر لیست بهره‌گیری کاربران از آن قرار می‌دهد.

 مطالعه

کتاب‌های مصور دیجیتال تغییرات اساسی در نحوه خرید و خواندن کتاب‌های مصور ایجاد کرده‌اند و درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی نظیر Marvel unlimited موجود برای اندروید و آی‌فون که به شما دسترسی نامحدود به فهرست عظیم کتاب‌های مصور گذشته Marvel را می‌دهد هنوز هم دشوار است که از رفتار قهرمان محبوبتان در صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از یک کتاب مصور واقعی لذت ببرید. اگر یک کتاب مصور روی گوشی خود بخوانید متوجه می‌شوید که حاشیه صفحات خیلی کوچک شده، متن را به سختی می‌توان خواند و نقاشی‌ها به اندازه کافی پرجزئیات نیستند. کتاب‌های درسی و جزوه‌ها را نیز مسلما بهتر است روی صفحه‌نمایش حداقل 7 اینچی بخوانید.


 بازی همه‌جانبه

می‌خواهید بازی‌ Walking dead محصول شرکت Telltale را که در سبک ماجراجویی و مرحله‌ای است و با تحسین منتقدان روبه‌رو شده بازی کنید؟ پس بهتر است سراغ تبلت خود بروید. چون یک گوشی با صفحه نسبتا کوچکش نمی‌تواند گرافیک زیبای بازی، فعالیت‌های شگفت‌انگیز و فضای سخت و سنگینی را به خوبی نمایش دهد. پس اگر می‌خواهید بهترین بازی را تجربه کنید، گوشی خود را رها کرده و سراغ تبلت بروید.


 ویرایش عکس

این یکی خیلی ساده است. اگر بخواهید در حرکت عکس‌هایتان را با برنامه‌هایی نظیرAdobe’s Photoshop Touch ویرایش کنید پس به تبلت احتیاج دارید. ویرایش عکس‌های باکیفیت در گوشی هوشمند خیلی سخت است، چون نمی‌توانید جزئیات‌ریزی را که احتمالا می‌خواهید حذف یا بهتر کنید ببینید.

 تولید محتوا

مطمئنا Microsoft و Google docs به‌عنوان اپلیکیشن برای گوشی‌ها وجود دارند، ولی تنها مشاهده اسناد، صفحات گسترده Excel و ارائه‌ها بسیار سخت است چه رسد به ویرایش آنها در گوشی.

 تابه‌حال سعی به ویرایش‌شان در گوشی خود کرده‌اید؟ اصلا جالب نیست. این برنامه‌ها را روی تبلت امتحان کنید و تجربه‌اش ناگهان حسی می‌شود. نه‌تنها متن راحت‌تر خوانده می‌شود، بلکه چیزهای بیشتری در صفحه جا می‌گیرد که به معنای اسکرول کردن کمتر است. یک کیبورد بلوتوثی را به دستگاهتان وصل کنید و حالا واژه‌پرداز هم دارید.


 آهنگ‌ ساختن

چیزی که شاید تابه‌حال به انجام دادنش با تبلت فکر نکرده‌اید: آهنگ‌سازی. برنامه‌هایی نظیر cadenza pro موجود برای ios نه‌تنها به شما اجازه مشاهده برگه‌های نُت موسیقی بلکه نوشتنشان را هم می‌دهند و بیشتر، می‌توانید آنها را ذخیره و ویرایش کنید و حتی با بقیه به اشتراک بگذارید. با انجام دادن اینها با تلفن همراهتان موفق باشید.


 مرور اخبار

تعداد زیادی برنامه اخبار برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد، اما اگر می‌خواهید مقاله‌ای طولانی مربوط به بازار آسیا را به‌دقت بخوانید یا متنی مربوط به فاجعه اسیدپاشی‌های اخیر، استفاده از تبلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با برنامه‌هایی نظیر Instapaper می‌توانید صفحات را برای اینکه بعدا به‌صورت آفلاین بخوانید ذخیره کنید.

لازم به ذکر نیست که به‌طورکلی تجربه خواندن بهتری نسبت به صفحه گوشی کوچک خواهید داشت.

 راحت بازی کردن

فقط انجام بازی‌های همه‌جانبه روی تبلت نیست که تجربه بهتری می‌دهد، حتی بازی‌های فکری و پازلی نظیر Monument Valley تمیزتر به نظر می‌رسند و کنترل بهتری روی تبلت نسبت به گوشی دارند. وقتی بحث بازی کردن باشد تبلت بارها بهتر از گوشی عمل می‌کند.


 تماشا کردن ویدئوها به‌صورت آنلاین

اگر شما در کافه و... باشید و بخواهید به دوستانتان ویدئویی کوتاه در یوتیوب نشان دهید مطمئنا استفاده از گوشی بهترین گزینه خواهد بود، اما اگر در حال استراحت روی مبل باشید و بخواهید برنامه‌ای نظیر Showyou را برای کانال‌های ویدئویی آنلاین موردعلاقه خود بررسی کنید صفحه بزرگ یک تبلت رقیبی نخواهد داشت.


 تماشا کردن تلویزیون یا سریال

تقریبا تمام برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌تان را می‌توانید به‌صورت آنلاین روی برنامه‌هایی نظیر WatchESPN، HBO GO و بیشتر ببینید (البته احتمالا در ایران نمی‌توانید!) اما اگر به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها علاقه دارید از آنجایی که پردازنده گجت‌های امروزی به خوبی از پس فیلم‌ها با کیفیت و با زیرنویس برمی‌آیند تماشای آنها در تبلت‌ها می‌تواند شما را نسبت به گوشی 5 اینچی یا لپ‌تاپ سنگین‌تان بی‌توجه کند.


 نقاشی و طراحی

اگر با قلم یک تبلت گلکسی نوت کار کرده باشید احتمالا منظور ما را متوجه می‌شوید. اپلیکیشن‌های بسیار مناسبی برای انواع طراحی، نقاشی و اسکچ وجود دارند که اگر هنرمند و بااستعداد باشید می‌توانند شما را از تخته و قلم‌مو بی‌نیاز کنند.
 
 

برچسب ها: اقتصاد ، تبلت ، قابلیت ، گوشی ، مطالعه ، خبرنو ، خبر نو



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شارژرهای بی‌سیم کمی راحت‌تر از شارژرهای سیمی هستند، اما آن‌ها نیز نیاز دارند تا از طریق کابل به برق متصل شوند.

شارژرهای بی‌سیم کمی راحت‌تر از شارژرهای سیمی هستند، اما آن‌ها نیز نیاز دارند تا از طریق کابل به برق متصل شوند. حال یک ایده‌ی جالب مطرح شده است، هایر تلاش می‌کند تا لوازم خانگی منزل شما را به یک شارژر بی‌سیم تبدیل کند تا تمام تلفن‌های منزل شما بصورت خودکار شارژ شوند.

هایر، تولیدکننده معروف لوازم خانگی، قصد دارد تا سیستم شارژ بی‌سیمی را توسعه دهد که از طریق آن بتواند گجت‌های اطراف لوازم خانگی را تا فاصله‌ی ۴.۵ متر شارژ کند. به این ترتیب، یخچال، ماشین لباس‌شویی، مایکرو ویو و بسیاری از دیگر لوازم خانگی قادر خواهند بود تا گجت‌های اطراف خود را شارژ کنند.

تصور کنید در حالی که در آشپزخانه مشغول غذا خوردن هستید بدون نیاز به پَدِ شارژر، تلفن هوشمندتان شارژ شود. ایده‌ی هایر بسیار جالب به نظر می‌رسد.

هنوز این ایده تا عملی شدن فاصله‌ی زیادی دارد و پرسش‌های مختلفی نیز در باره‌ی نحوه‌ی کار کرد آن مطرح شده است. مثلا در این روش شارژدهی چقدر انرژی مصرف می‌کند تا شارژ بی‌سیمِ ۴.۵ متری میسر شود. این فناوری برای دیگر لوازم خانگی یا بدن انسان مشکل ساز خواهد بود یا خیر؟ حتی شارژ و دشارژ مدوام تلفن‌های هوشمند و دیگر گجت‌های همراه نیز خود می‌تواند طول عمر باتری این ابزارها را تحت الشعاع قرار دهد.

با همه این‌ها هایر، سخت در تلاش است تا این ایده‌ی جالب را عملی کند.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اچ‌پی یک ساعت هوشمند به زیبایی موتو ۳۶۰ طراحی کرده است؛ ساعت هوشمندی که علاقمندان مد و زیبایی را هدف قرار داده است.

اچ‌پی یک ساعت هوشمند به زیبایی موتو ۳۶۰ طراحی کرده است؛ ساعت هوشمندی که علاقمندان مد و زیبایی را هدف قرار داده است. در طراحی ساعت MB Chronowing  از مایکل باستین، طراح مُد کمک گرفته شده است.

ساعت هوشمند جدید اچ‌پی‌ با سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگار خواهد بود. این ساعت  امکانات رایج در ساعت‌های هوشمند را در ظاهری شبیه به ساعت‌های کلاسیک ارائه می‌‌کند.

از طریق ساعت MB Chronowing شما می‌توانید موسیقی در حال پخش در تلفن خود را تغییر دهید، اعلانیه‌ی مربوط به پیغام‌ها یا ایمیل‌ها را دریافت کنید و تقویم و زنگ هشدارها را بین ساعت و تلفن هوشمند خود، همگام نمایید.

طراحی و شکل و شمایل ظاهری، یکی از مهم‌ترین معیارهای کاربران برای انتخاب یک ساعت مچی است. فرقی نمی‌کند که این ساعت، کلاسیک باشد یا یک ساعت هوشمند؛ اگر قرار باشد یک ساعت مچی مورد توجه‌ کاربران قرار گیرد، باید طراحی جذابی داشته باشد. اچ‌پی نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و از طراح مد و فشن برای ساخت ساعت هوشمند خود کمک گرفته است.

ساعت هوشمند جدید اچ‌پی در رنگ نقره‌ای با قیمت ۳۴۹ دلار از هفته‌ی آینده در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اگر مایل باشید تا ۶۴۹ دلار هزینه کنید می‌‌توانید نسخه‌ی مشکی رنگ این ساعت را با شیشه‌ی سافایر و بند چرمِ تمساح تهیه کنید.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در زمان خرید محصولات با کیفیت و مورد علاقه خود، هزینه مقرون به صرفه‌ای که برای آن موارد خواهیم پرداخت بسیار حائز اهمیت است.

در زمان خرید محصولات با کیفیت و مورد علاقه خود، هزینه مقرون به صرفه‌ای که برای آن موارد خواهیم پرداخت بسیار حائز اهمیت است. البته کسانی هستند که معتقدند باید مقدار بیشتری پول خرج کرد و یک محصول کاملا رده بالا را خرید تا در نتیجه آن کیفیت همراه با ویژگی‌های بیشتری در اختیار داشت. در این مطلب قصد داریم محصولاتی از مایکروسافت که می‌توان با نصف هزینه آیفون تهیه کرد را بررسی کنیم.

بحث‌هایی در بین افراد پیرو دو عقیده مختلف وجود دارد و جدا از اینکه کدام درست و کدام غلط است، مهم این است که به عقاید یکدیگر احترام گذاشت و اجازه دهیم هر کسی به آن طریقی که علاقه دارد برای محصولات مورد دلخواه خود خرج کند. مایکروسافت، اینفوگرافیکی از محصولاتی منتشر کرده که تنها با نیمی از قیمت آیفون قادر به خرید آن‌ها خواهید بود. 

آیفون 6 با قیمت خارج از قرارداد ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود و مایکروسافت علاوه بر جای دادن یک رقیب آیفون در این لیست از محصولات دیگر نام برده که می‌توان با نیمی از این قیمت در اختیار داشت:

  • گوشی هوشمند لومیا 635 مایکروسافت - با قیمت ۱۰۰ دلار
  • قاب اضافی لومیا 635 مایکروسافت - با قیمت ۱۵ دلار
  • هدست Coloud Pop -
  • هدفون‌های Coloud Knock - با قیمت ۳۰ دلار 
  • بلندگوی بدون سیم نوکیا - قیمت ۶۰ دلار
  • شارژر USB قابل حمل نوکیا - ۲۵ دلار
  • بر چسب‌های مخصوص نوکیا - قیمت ۳۹.۹۹ دلار
  • استریم موزیک MixRadio - رایگان
  • مایکروسافت Lync - رایگان
  • آفیس موبایل - رایگان
  • ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی OneDrive - رایگان
  • عناوین اختصاصی ایکس‌باکس برای ویندوز فون - رایگان

قیمت تمامی این محصولات در بالا به صورت جمعی چه مقدار می‌شود؟ مایکروسافت در اینفوگرافیک خود نوشته تمام این محصولات جمعا ۲۶۹.۹۹ دلار قیمت خواهند داشت که البته این هزینه به صورت اشتباه محاسبه شده و با در نظر گرفتن هزینه ایرباد‌های هدست Coloud Pop، هزینه کلی به قیمت ۲۹۸.۹۸ دلار خواهد رسید.

حتی با این اشتباه مایکروسافت، منظوری که این شرکت داشته هنوز صحیح است. ردموندی‌ها این تصویر را با یک جمله سوالی توییت کرده‌اند: «می‌توانید به ما بگویید کدام معامله بهتری است؟ ;)» با خرید این تعداد محصول از مایکروسافت شما همچنان نزدیک به ۴۰۰ دلار در مقابل خرید آیفون ۶ صرفه جویی خواهید کرد.

بهتر بودن یا نبودن این معامله همچنان به نظر شما بستگی دارد و به شما پیشنهاد می‌کنیم نظر خود را درباره هر کدام از معامله‌ها در بخش دیدگاه‌ها با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از انتشار گزارش مالی لنوو که حکایت از فروش ۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند توسط موتورولا داشت

پس از انتشار گزارش مالی لنوو که حکایت از فروش ۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند توسط موتورولا داشت، این کمپانی پس از رفتن زیر پرچم چینی‌ها، افق‌های روشنی را پیش روی خود می‌بیند. مدیرعامل این کمپانی در مصاحبه‌ای با فوربس، عنوان کرده که سامسونگ می‌تواند سومین قربانی رقابت باشد.

 پس از انتشار گزارش مالی لنوو در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی، مشخص شد که این کمپانی موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشدی ۱۱۸ درصد را تجربه کرده است. لنوو اعلام کرده که موتورولا را در ۴ تا ۶ فصل آینده به سوددهی خواهد رساند و برای دست یافتن به این هدف لنوو درصدد حضور پررنگ‌تر در بازار‌های جهانی است. یکی از مواردی که لنوو و موتورولا به آن توجه کرده‌اند، بازگشت دوباره به بازار چین است. موتورولا در حال حاضر گوشی‌های‌هوشمند خود از قبیل موتو جی، موتو ایکس و موتو ایکس‌پرو را در چین عرضه کرده و نشانه‌ای از موفقیت موتو ایکس در این کشور وجود دارد.

موتورولا طبیعتا با رقبای قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ در بازار جهانی و شیائومی در بازار داخلی چین روبرو است، اما ریک اوسترلُه، مدیر اجرایی موتورولا معتقد است موتورولا می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند معرفی کد.

در مصاحبه‌ای که فوربس با اوسترله ترتیب داده، وی به این موضوع اشاره کرده که موتورولا گزینه‌های جایگزینی را با امکانات سخت‌افزاری خوب و قیمت پایین‌تر در مقایسه با رقبا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این نکته‌ی قوت موتورولا است. وی در این خصوص می‌گوید:

    هر هفت سال یکبار، برندی که در بالاترین مکان قرار دارد، به زیر کشیده می‌شود. ما نیز یکی از این تغییرات را بزودی مشاهده می‌کنیم، چراکه کاربران به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز ندارند برای خرید یک گوشی‌هوشمند ۶۰۰ دلار پرداخت کنند.

براساس گزارش فوربس، اوسترله به این موضوع نیز اشاره کرده که احتمالا پس از نوکیا و بلک‌بری، احتمال نوبت سامسونگ است تا پله‌ی اول بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند را ترک کند.

زمانی که لنوو کمپانی موتورولا را از آن خود کرد، این کمپای تنها محصولات خود را در ۱۰ کشور عرضه می‌کرد، حال آنکه محصولات موتورولا در حال حاضر روانه ۵۰ کشور شده و براساس برنامه‌ی لنوو ۱۰ تا ۱۵ کشور نیز به مجموعه‌ی کشورهایی که محصولات موتورولا در آن عرضه می‌شود، افزوده خواهد شد. انتظار می‌رود موتورولا محصول پرچمدار خود را مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در آینده‌ی نزدیک معرفی کند. نسل‌ جدید گوشی‌های‌هوشمند موتو جی و موتو ای نیز در سال جاری روانه‌ی بازار خواهند شد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
از زمان ظهور فناوری‌های انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم نظیر WiFi، کاربران علاقه زیادی نسبت به آن‌ها نشان دادند.

 

از زمان ظهور فناوری‌های انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم نظیر WiFi، کاربران علاقه زیادی نسبت به آن‌ها نشان دادند. امروزه تمام تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی سعی می‌کنند از این قابلیت بهره ببرند و شاید تا امروز محروم‌ترین آن ها مادربوردها بوده‌اند. گیگابایت در سری X99 از مادربوردهای خود توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های ارتباطی داشته است و WiFi نیز از جمله همین ویژگی‌ها است.

یکی از ویژگی‌های مثبت اکثر مدل‌های مادربردهای سری X99 گیگابایت، استفاده از ماژول دوگانه‌ M.2 است که به کاربر امکان می‌دهد تا هر دو قابلیت Bluetooth 4.0 و WiFi را در کنار هم داشته باشند. این ماژول دوگانه، از طریق درگاه M.2 به مادربورد متصل شده و سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کند.

WiFi در مادربوردهای سری X99 گیگابایت از نوع Dual Band و با استاندارد IEEE 802.11ac است. این ماژول توسط یکی از دو درگاه M.2 به مادربورد متصل شده و آنتن آن نیز از طریق پنل پشتی مادربورد قابل نصب است.

با نصب آنتن مربوطه که در جعبه مادربورد موجود است، می‌توان از WiFi و مزایای آن استفاده کرد. بدین شکل با استفاده از اتصالات بی‌سیم WiFi و بلوتوث، میز کامپیوتر و محیط کار شما نیز از وجود کابل‌های اضافه پاک خواهد شد تا مزاحمتی برای ادامه کارتان ایجاد نکند.

گفتنی است که در حال حاضر مادربوردهای گیگابایت در مدل های X99-Gaming G1 WiFi ،X99-Gaming 7 WiFi ،X99-UD7 WiFi ،X99-UD5 WiFi با ویژگی‌های انحصاری گیگابایت، در فروشگاه‌های کامپیوتری سراسر کشور با گارانتی رویایی آواژنگ ( یک سال تعویض در زمان سه ساله گارانتی تعمیر و پشتیبانی ) عرضه می‌شود.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
میزو در حال حاضر تنها گوشی هوشمند تولید می‌کند اما اگر قصد رقابت با بزرگان بازار چین را داشته باشد باید برگ برنده خود را رو کند

 میزو در حال حاضر تنها گوشی هوشمند تولید می‌کند اما اگر قصد رقابت با بزرگان بازار چین را داشته باشد باید برگ برنده خود را رو کند. این ساعت هوشمند فاش شده احتمالا اولین محصول تولیدی میزو در غیر عرصه گوشی‌های هوشمند است. 

کمپانی میزو  قصد دارد پس از فروش خوب در بازار گوشی‌های هوشمند، محصول جالبی را به بازار ساعت‌های هوشمند بیاورد. تصویر این ساعت جالب و زیبا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

این ساعت هوشمند دایره‌ای شکل به نظر می‌رسد دکمه‌ای شبیه به گوشی‌های هوشمند در زیر آن تعبیه شده است. هنوز مشخص نیست این دایره سفید رنگ چه کاربردی در یک ساعت هوشمند دارد و همچنین از ابعاد صفحه نمایش این ساعت نیز اطلاعاتی در دست نیست.

تا به حال میزو در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار خوب عمل کرده و حتی توانسته رکورد فروش خود را در ماه ژانویه بکشند و ۱.۵ میلیون دستگاه به فروش برساند. دلیل عمده فروش این تعداد محصول توسط کمپانی چینی میزو کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه بوده است. به احتمال بسیار زیاد ساعت هوشمند میزو با اجرای اندروید پوشیدنی گوگل نیز قیمت مناسبی خواهد داشت.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پیش از این می‌دانستیم که قرار است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو تاچ در اوایل سال 2015 ارائه شوند

پیش از این می‌دانستیم که قرار است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو تاچ در اوایل سال 2015 ارائه شوند. اکنون بعد از مدت طولانی، بالاخره کنونیکال آماده عرضه اولین گوشی خود بنام Aquaris E4.5 است که هفته دیگر رونمایی خواهد شد.

16 سپتامبر سال 2014 اولین نسخه RTM اوبونتوتاچ به‌صورت رسمی منتشر شد که گوشی‌های نکسوس  قابلیت بروزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل را داشتند.کنونیکال هر امکانی که در دستور کارش داشته را در اوبونتوتاچ ارائه کرد؛ این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که شرکت چینی Meizu و کمپانی اسپانیایی BQ اولین شرکای کاری خواهند بود که تلفن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتوتاچ را تولید خواهند کرد؛ و اولین گوشی از این خانواده سیستم‌عامل، Meizu MX4 نام داشت.

 اکنون کنونیکال آماده عرضه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو است. Aquaris E4.5 توسط کمپانی اسپانیایی BQ ساخته شده و انتظار می‌رود فروش آنلاین خود را هفته دیگر در اروپا آغاز کند. کنونیکال پیش از این گفته که این دستگاه برای بازار میان‌رده ساخته می‌شود (یعنی قیمتی بین 200 تا 400 دلار). قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده 190 دلار است. به نظر می‌رسد کمپانی کنونیکال با ارائه گوشی میان رده‌ای مناسب و زیبا، شروعی خوب را برای خود با پلتفرم اوبونتو رقم خواهد زد.

 این گوشی از مشخصات فنی شامل صفحه نمایش اچ‌دی با رزولویشن 540×960، دو سیم کارته و عدم پشتیبانی از LTE، تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، حافظه داخلی 8 گیگابایت و قابلیت پشتیبانی از کارت SD و از دوربین  دوم 5 مگا پیکسلی بهره می‌برد.

 توسعه‌دهندگان اوبونتو لایه‌های ارتباطی مرسوم در رابط کاربری سیستم‌عامل‌ گجت‌های موبایل را کنار گذاشته و در این سیستم‌عامل با المان‌هایی به نام Scope روبرو هستند که باید آن‌ها را پورتال‌های کوچک تعاملی با محوریت نوع محتوای دیجیتالی درون گوشی بنامیم. این محتوا می‌تواند ویدئو، موسیقی، وضعیت آب و هوا، اخبار و هر نوع داده‌ی دیجیتال در قالب یک فرم باشد. اسکوپ‌ها اطلاعات بسیار با ارزشی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد که باید به قابلیت اضافه کردن، حذف و ویرایش آن‌ها در کنار امکان تغییر چینششان اشاره کرد.  Aquaris در ابتدا شامل اپلیکیشن‌های فیسبوک، توییتر، آمازون، تایم‌اوت، یِلپ و بازی Cut the Rope خواهد بود؛ همچنین Soundcloud، Spotify و Grooveshark را در سیستم API وب خود جای داده است. پشتیبانی از HTML5 یکی از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید که به گفته کنونیکال در هیچ سیستم اندروید و iOS ارائه نشده است.

فروش این گوشی تنها به‌صورت آنلاین بوده و هفته دیگر ارائه خواهد شد. با وجود ویژگی‌های جدید این گوشی، می‌توان انتظار داشت که تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو در مقایسه با نمونه‌های اندویدی از مصرف بهتر و قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند باشند. کنونیکال در یک پروژه بلند مدت گامی برداشته است که انتظار می‌رود مانند پروژه 32 میلیون دلاری اوبونتو تاچ با شکست مواجه نشود.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گفته می‌شود آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به پنل جلوی اکسپریا زد ۴، پرچمدار آینده‌ی سونی است.

گفته می‌شود آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مربوط به پنل جلوی اکسپریا زد ۴، پرچمدار آینده‌ی سونی است. اگر این تصاویر واقعی باشند همچنان الگوی طراحی آمنی‌بَلَنس در پرچمدار بعدی سونی نیز حفظ خواهد شد.

این تصاویر توسط Weibo فاش شده‌اند. فردی که تصاویر را در این شبکه‌ی اجتماعی چینی به اشتراک گذاشته، ادعا می‌کند که پنل جلوی گوشی هوشمند اکسپریا زد ۴ را در اختیار داشته است.

این تصاویر نشان می‌دهند که سونی قصد دارد الگوی طراحی OmniBalance خود را در پرچمدار بعدی نیز حفظ کند. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهند سونی قصد ندارد در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون پرچمدار جدیدی را رونمایی کرد. در واقع ظاهرا سونی سیاست جدیدی را در پیش گرفته که طی آن دیگر شاهد معرفی پرچمدار جدید در هر ۶ ماه نیستیم.

براساس آنچه در تصویر می‌توان متوجه شده، سونی مکان قرار گیری اسپیکرهای استریو را تغییر داده و مکان مشابه‌ی آنچه در اکسپریا زد ۲ وجود داشت را برای آن‌ها در نظر گرفته است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت در خبری به کاربرانش هشدار داد، مراقب هرزنامه هایی که از سوی هکرها و با موضوع «به روز رسانی ویندوز» به آنها ارسال می شود، باشند.

 مایکروسافت نسخه ویندوز ۱۰ را در تاریخ  ۲۹ جولای برابر با ۷ مرداد ماه منتشر کرد. ویندوز ۸، ویندوزی نبود که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و دارای باگ هایی بود که کاربران را برای حذف ویندوز جدید و نصب ویندوزهای قبلی ترغیب می کرد. اما ویندوز ۱۰ دستخوش تغییرات گسترده ای شد که برخی از کارشناسان از این تغییرات با عنوان تغییرات انقلابی یاد می کنند.

اما اکنون سیلی از ایمیل های جعلی با عنوان «به روز رسانی ویندوز۱۰» به کاربران ارسال شده که آنها را دعوت به آپدیت ویندوز سیستم های خود می کند. مایکروسافت در رابطه با ارسال ایمیل های جعلی که از سوی هکرها به کاربران ارسال می شود، هشدار داده تا کاربران با استفاده از چنین ایمیل هایی اقدام به آپدیت ویندوزهای خود نکنند. کاربران با دقت در متن ایمیل های دریافتی می توانند به جعلی بودن آن پی ببرند.

هکرها با توجه به علاقه کاربران به نصب ویندوز ۱۰ اقدام به ارسال هرزنامه هایی با عنوان آپدیت و به روز رسانی ویندوز ۱۰ کرده اند که حاوی پیوست های مخربی بوده و کاربر با نصب به روز رسانی جعلی به هکرها اجازه می دهد تا علاوه بر کنترل رایانه به اطلاعات شخصی اش نیز دسترسی داشته باشند. این پیوست  ransomware نام داشته که پس از نصب تمامی اطلاعات رایانه را قفل کرده و کاربران دیگر نمی توانند به اطلاعات رایانه خود دسترسی داشته و برای بازشدن قفل رایانه باید پول پرداخت کنند.

مایکروسافت در ادامه اعلام کرد، کاربران برای هر نوع به روز رسانی ویندوز باید مستقیم به مایکروسافت مراجعه کنند زیرا مایکروسافت هیچ گونه ایمیلی را برای ارتقاء ویندوزها ارسال نمی کند. مایکروسافت به کاربران هشدار داد تا از باز کردن هر گونه ایمیل ناشناس بپرهیزند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوگل از عرضه نسل جدیدی از عینک های خود با نام «عینکی برای محیط کار» خبر داده که می تواند در محیط های اداری و کاری بسیار سودمند باشد.

 پروژه ساخت عینک گوگل با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است. ساخت عینک های گوگل به دلایلی مانند نقض حریم خصوصی افراد مدتی پس از زمان عرضه متوقف شدند. اکنون خبرهایی از ساخت و عرضه نسل جدیدی از عینک های گوگل تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده که قابل توجه است.

این کمپانی فعالیت جدیدی را بر روی پروژه ای با نام Glass at Work یا عینکی مخصوص برای محیط های کاری آغاز کرده است.

عینک جدید از قابلیت های ظاهری متفاوتی برخوردار است که از میان آنها می توان به مواردی مانند ضد آب بودن، تا شدن و همینطور محکم تر بودن نسبت به مدل پیشین اشاره کرد که نسخه جدید را تبدیل به عینکی متفاوت برای محیط های کاری می کند. این عینک با وجود داشتن صفحه نمایشی بزرگتر، از عمر باطری کمتری برخوردار شده تا بتواند تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

مشخصات اعلام شده در حالی است که عینک گوگل به جای فریم با یک لولا جایگزین شده تا از قابلیت اتصال به عینک های دیگر نیز برخوردار باشد. عینک کاری گوگل گلس به یک بسته باتری و لنز متفاوت تجهیز شده تا کاربران بتوانند دیدی بالاتر از حالت عادی داشته باشند.

گزارشات اولیه قیمت این عینک را در حدود ۱۵۰۰ دلار اعلام کرده اند. این مشخصات در حالی است که هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با عینک گوگل منتشر نشده است. گوگل پروژه های خود را بر واقعیت مجازی در کسب و کار معطوف کرده زیرا شرکت های بسیاری به دنبال استفاده از چنین فناوری هایی در محیط کاری و اداری خود هستند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل طی آیینی با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل پارک ارومیه به صورت رسمی راه‌ اندازی شد.
 پیش از این در استان آذربایجان غربی، شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، پیرانشهر، نقده تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه( ۳G ) قرار داشته‌اند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (۴G / LTE) در شهر ارومیه این شهر به عنوان مرکز استان، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت ‌آمیز خدمات ۴G باند پهن همراه در بیش از ۴۰۰ شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه  ۴G/LTE  به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهر ارومیه نیز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر، سرویس ۳G  ایرانسل دربیش از ۴۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده است، و سرویس ۴G  ایرانسل نیز در بیش از ۸۰ شهر و دهستان ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

توسعه پهنای باند همراه شاه کلید تحول در شاخص های ICT

مدیرکل بازاریابی ایرانسل درباره توسعه شاخص‌های ICT در استان آذربایجان غربی گفت: توسعه ICT زمینه ساز اصلی بهره مندی از پتانسیل های فراوان استان آذربایجان غربی است و توسعه‌ پهن باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص‌های ICT خواهد بود.

باقر صمدی در این نشست خبری اظهارداشت: ایرانسل گسترده‌ترین پوشش شبکه را در استان آذربایجان غربی دارد و در حال حاضر مرکز خدمات اختصاصی ایرانسل در شهر ارومیه دایر است.

وی در ادامه درباره عملکرد ایرانسل در استان آذربایجان غربی ادامه داد: ایرانسل در این استان ۴۱شهر، ۱۱۳۴ منطقه و آبادی، ۱۵۸۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از ۸۸۷ هزار مشترک را تحت پوشش خود دارد.

صمدی همچنین گفت: ایرانسل در آذربایجان غربی ۳۵۷ سایت BTS دارد که منجر به پوشش ۸۵ درصدی  جمعیتی ایرانسل در استان می‌شود. میزان تخفیف مکالمه در طرح جزیره هوشمند ایرانسل نیز تا ۹۰ درصد بوده است.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل افزود : این آمار در حالی است که آذربایجان غربی استانی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت، نهمین استان از نظر نرخ رشد جمعیت است، و سیزدهمین استان از نظر مساحت به شمار می‌رود.

به گفته صمدی این استان هشتمین استان کشوراز نظر نرخ مشارکت اقتصادی است و از نظر بازدید کننده نیز سیزدهمین کشور مسافرپذیر ایران محسوب می‌شود. همچنین این استان از نظر دانشجو پذیری دهمین رتبه را به خود اختصاص داده است.

ویژگی‌های شبکه نسل چهارم تلفن همراه

وی یاد آور شد: با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکان تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌ کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات ۴G  را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

صمدی افزود: نسل چهارم تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت  HDبازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به راه ‌اندازی شبکه ۴G همگام با اپراتورهای برتر جهان به ارائه تاریخچه‌ بهره برداری از این شبکه پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۴ شرکت NTT DOCOMO ژاپن، LTE را به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در حوزه ارتباطات رادیویی پیشنهاد داد اما در سال ۲۰۰۷ بود که شرکت اریکسون سوئد و شرکت  NTT DOCOMO ژاپن، به ترتیب سرعت‌های ۱۴۴ مگابیت بر ثانیه و ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را با استفاده از LTE مورد آزمایش قرار دادند.

صمدی ادامه داد: یک سال پس از این تاریخ بخش ارتباطات رادیویی ITU، ملزومات استاندارد سیستم‌های نسل چهارم را تعریف کرد، در سال ۲۰۰۹ نیز شرکت‌های نوکیازیمنس (NSN) و LG با مشارکت یکدیگر اولین آزمون کامل (End-to-End) عمل‌کرد LTE را با موفقیت انجام دادند.

وی گفت: نخستین شبکه LTE در سال ۲۰۰۹ در استکهلم و اسلو راه‌اندازی و سپس در سال ۲۰۱۱ کره جنوبی صاحب چنین شبکه‌ای شد. اکنون در نیمه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی و در کمتر از یک سال از حضور این تکنولوژی در ایران، شهر ارومیه نیز از شبکه LTE ایرانسل برخوردار شده است.

مزایای بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه

مدیرکل بازاریابی ایرانسل گفت: LTEنسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

وی همچنین به مزایای دیگر استفاده از ۴G/LTE   به روایت صاحبان کسب و کار در آمریکا اشاره کرده و ادامه داد: بهره‌گیری از این نسل از اینترنت تلفن همراه منجر به اثراتی شده است که از آن جمله باید به مواردی چون افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، توسعه کسب و کارهای جدید، افزایش رضایت شغلی کارکنان و افزایش رضایت مشتریان اشاره کرد.

به گفته صمدی، پیش‌بینی می‌شود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف آفریقا و خاورمیانه ۹.۴ درصد، در آمریکای شمالی ۱۸.۶ درصد، در آسیای شرقی ۴۲.۴ درصد، در اروپای مرکزی و شرقی ۱۰.۳ درصد، اروپای غربی ۱۲ درصد و در آمریکای لاتین ۷.۳ درصد باشد.

وی افزود: درحال حاضر ۴۲۲ شبکه LTE در ۱۴۳ کشور جهان و ۶۰۳ شبکه ۳G  در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و درصد مشترکان فعال باند پهن همراه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در کشورهای توسعهافته ۸۳.۷ درصد، در کل جهان ۳۲ درصد، و در کشورهای درحال توسعه ۲۱.۱ درصد است.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل، سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا ۱۵ مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخ‌گویی را بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلی‌ثانیه عنوان کرد.

رشد ۴۵۰ درصدی مصرف دیتا بعد از راه‌اندازی LTE

به گفته صمدی مصرف ماهانه دیتای شبکه ایرانسل در پایان تیرماه به بیش از ۸۰۰۰ ترابایت رسیده که این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند، ۴۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی درباره سرعت انتقال دیتا تصریح کرد: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت ۳G ایرانسل در حال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه  نسل ۲.۷۵ (EDGE) و سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت ۴G  ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه ۳G  و ۱۰۰ برابر نسل ۲.۷۵ است.

صمدی درباره میزان مصرف دیتای استان آذربایجان غربی ادامه داد : مصرف ماهانه دیتا در استان آذربایجان غربی در پایان تیرماه به بیش از۱۸۰  ترا بایت رسیده است. این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره برداری ۳G و ۴G ایرانسل در استان آذربایجان غربی بیش از ۲۸۰درصد رشد یافته است.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل ادامه داد : سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت ۳G ایرانسل استان آذربایجان غربی در حال حاضر به طور متوسط ۹ برابرشبکه نسل ۲.۷۵ (EDGE) است. سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت ۴G ایرانسل در استان آذربایجان غربی در حال حاضر به طور متوسط هشت برابرشبکه  ۳G و ۷۲ برابر نسل ۲.۷۵ است.

شهرهای تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل

به گفته مدیرکل شبکه ایرانسل، بیش از ۴۰۰ شــهر و دهستان در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند که ۸۰ درصد از مشترکان دیتا در این منــاطق تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۵۰۰ شهر و دهستان نیز خواهد رسید.

علی قهرمانی در این نشست گفت شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را نیز شهرهایی چون آبادان، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، آمل، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس،   بیرجند، بوشهر، تبریز، تنکابن، تهران، خرمشهر، رشت، رامسر، ساری،   سمنان، سنندج، شهر قدس، شهریار،   شیراز، فریدونکنار، قائم شهر، قزوین، قشم، قم، آذربایجان غربی، کرج، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، ماهدشت، محمودآباد، مشهد، ملارد، نکا، نور، آذربایجان غربی،   یاسوج، یزد، و ... عنوان کرد و گفت:  پوشش شبکه ۴G تا پایان سال در ۱۲۰ شهر و دهستان هدف گذاری شده است.

وی گفت: ایرانسل در نظر دارد تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ سایت ۳G و ۴G  جدید جهت پوشش شهرهایی چون خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس،   پیرانشهر، نقده نصب کند تا علاوه بر ارومیه این شهرها نیز تحت پوشش ۴G یا ۳G قرار گیرند.

قهرمانی با مرور نقشه های وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در شهرهای مختلف استان تاکید کرد به زودی شهر ماکو تحت پوشش نسل سه و شهرهای خوی، بوکان و سلماس نیز به زودی تحت پوشش شبکه نسل چهار ایرانسل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل استراتژی و هوش تجاری ایرانسل نیز، کاربردهای گسترده اینترنت همراه را آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتنی بر مکان، سرگرمی و سلامت دانست و افزود: سرفصل‌های این کاربردها هستند که هر کدام زیرشاخه‌های مختلفی چون بازی‌های آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی، آموزش تعاملی پیشرفته با استفاده از واقعیت مجازی، هوشمندسازی جاده‌ها و کنترل ترافیک، کنترل و پایش وسایل نقلیه به صورت لحظه‌ای (Real-Time)، آگهی‌های چندرسانه‌ای با کیفیت بالا و باتوجه به موقعیت کاربر، خدمات واقعیت افزوده مبتنی بر مکان، مشاهده و شنیدن محتوای چندرسانه‌ای با کیفیت بالا به طور همزمان روی تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی، استفاده از خدمات پزشکی از راه دور، ایجاد پروند‌ه سلامت الکترونیک برای تمامی شهروندان تقسیم می‌شوند.

به گفته محسن تقوی روند رو به رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند، توسعه پهن‌باند همراه را بیش از پیش ضروری کرده است، بطوری‌که تا زمان ارایه این گزارش ۳۳۲ شبکه LTE در بیش از ۱۱۳ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است.

وی درباره پیش‌بینی روند رشد جهانی دیتای همراه در جهان نیز گفت: رشد تجمعی مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال ۲۰۱۸، هفتاد درصد خواهد بود و ۱۰ میلیون دستگاه از وسایل الکترونیکی که تا سال ۲۰۱۸ با استفاده از فناوری‌های همراه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و با این روند ترافیک دیتای همراه در جهان ازسال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ یازده برابر رشد خواهد داشت و برآورد میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه در سال ۲۰۱۸ نیز به ۱۵ اگزابایت افزایش خواهد یافت.

تقوی همچنین ادامه داد توسعه ICT زمینه ساز اصلی بهره مندی از پتانسیل های فراوان استان آذربایجان غربی است. و توسعه پهن باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص های ICT محسوب شود.

تاثیرات بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت همراه

مدیرکل استراتژی و هوش تجاری ایرانسل، نقش نسل چهارم اینترنت تلفن همراه را در اقتصاد، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، اقتصاد فرهنگی، و شبکه‌ ملی اطلاعات، مهم ارزیابی کرد و درباره تاثیرات اقتصادی آن گفت: هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن‌باند منجر به ۳۸.۱درصد رشد در تولید ناخالص ملی می‌شود و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند نرخ اشتغال ۰/۲درصد، و نرخ بهره‌وری در تولید ۰/۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته تقوی، به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن‌باند ۸/۱ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد می‌شود و این روند در کشوری مثل آمریکا ۳۰۰ میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ (۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی) را به دنبال دارد.

وی افزود: با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد افزایش در صادرات شرکت‌های تولیدی، و ۱۰ درصد افزایش در فروش شرکت‌های خدماتی ایجاد خواهد شد.

تقوی اظهار داشت: نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل بر بهبود کارآیی شرکت‌ها نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) با استفاده از اینترنت پهن‌باند ۱۰ درصد افزایش در فروش شرکت‌های خدماتی و شش درصد رشد صادرات شرکت‌های تولیدی بوجود خواهد آمد.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل درباره‌ روند توسعه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور نیز گفت: اینترنت پهن باند بر تقاضای بازار، روند فناوری و حرکت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ساله تغییر ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، نیاز به سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها و نیاز به دسترسی دائمی به خدمات دیتا منجر به تغییر تقاضای بازار خواهد شد.

تقوی همچنین مواردی چون از رده خارج شدن فناوری‌های نسل دوم و وایمکس، توقف تولید تجهیزات و ارایه پشتیبانی از سوی تامین‌کنندگان و رشد و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه (نسل ۳ و ۴) را به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا و توسعه شبکه ملی اطلاعات را از مواردی دانست که باید تاثیر روند فناوری بر جریان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور قلمداد کرد.

پهن‌باند و تحقق چشم‌انداز ۲۰ ساله

تقوی با اشاره به روند توسعه پهنای باند در جریان تحقق چشم‌انداز بیست ساله کشور، نهادینه‌سازی برای توسعه و تولید علم و تحقیقات، افزایش سهم تولید ناخالص ملی در تولیدات علمی، توسعه و تقویت جنبش نرم‌افزاری و تاکید بیشتر بر رویکردهای نوآورانه و تحقق رشد اقتصادی سریع، ثابت و پیوسته را از جمله مزایای توسعه باندپهن عنوان کرد.

وی افزود: کارآفرینی مفید و کاهش نرخ بیکاری، تعامل جهانی فعال در تمامی بخش‌ها و مشارکت موثر در اقتصاد جهانی، حمایت از کارآفرینی، فعالیت‌های نوآورانه و توسعه قابلیت‌های فنی و تحقیقاتی، تکیه بر مزیت‌های رقابتی و ایجاد مزیت‌های جدید، تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی به عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی، ارتقای قابلیت‌ها و توان بخش تعاونی و تسهیل دسترسی آن به منابع، اطلاعات و فناوری، و بهبود ارتباطات و توسعه، برقراری پیوندهای فنی، اقتصادی و مالی میان موسسات تعاونی، برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های جوانان و فراهم ساختن بستر لازم برای مشارکت فعال آنها در فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت نخبگان از دیگر دلایل توسعه پهن‌باند به شمار می‌رود.

مدیرکل استراتژی و هوش تجاری ایرانسل همچنین با اشاره به تاثیر بهره‌گیری از این تکنولوژی بر اقتصاد مقاومتی گفت: باتوجه به اطلاعات ارائه شده و براساس تجارب بین‌المللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد چراکه این تکنولوژی بر کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، فساد ستیزی و دانش محوری تأثیرگذار است.

امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی با فناوری نسل چهارم

مدیرکل بازاریابی ایرانسل با اشاره به تاثیر اینترنت پهن‌باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصین و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌شود.

صمدی افزود: همچنین با بسط امکان توزیع گسترده پیامدهای ناشی از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستای رفع بدآموزی‌های فرهنگی و قانون‌گریزی در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ویدیو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگیری می‌شود و با فراهم آوردن دسترسی به اینترنت پهن باند برای تمامی اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی و زمان در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و امنیت پایدار، زمینه‌های توسعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

صمدی همچنین در ادامه گفت: این تکنولوژی می‌تواند بستری مناسب در جهت تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» نیز باشد.

مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات

به گفته صمدی، فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم می‌شود.

وی درباره رشد میزان درآمد بخش‌های مختلف اکوسیستم پهن‌باند همراه گفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد برنامه کاربردی در سال در سطح دنیا دانلود می‌شود و اقتصاد برنامه‌های کاربردی بیش از ۱۰ میلیارد یورو در سال تنها در اروپا درآمد ایجاد می‌کند و در سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۱.۸ میلیون شغل تنها در بخش تولید محتوا و برنامه‌های کاربردی در جهان ایجاد شده است.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل افزود: افزایش نزدیک به ۱۸۱ درصدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزایش ۲۲ درصدی سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه تا سال ۲۰۲۰ از دیگر ویژگی‌های نسل چهارم اینترنت همراه است.


 
مطالب مرتبط
 

برچسب ها: نسل چهارم ، تلفن ، همراه ، ایرانسل ، ارومیه ، ، تلفن همراه ، مدیران ، ارشد ، اجتماعات ، رسمی ،



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محصول جدید «اچ تی سی» در حالی لو رفته که از مشخصات آن می توان صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی را نام برد.

 HTC، کمپانی تایوانی است که توانسته نگاه های مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. محصول جدید در سری اسمارت فون های Desire خواهد بود و Desire ۸۲۸w نامگذاری شده است. این محصول از ویژگی های جدیدی نسبت به محصولات پیشین سری Desire برخوردار شده است. Desire ۸۲۸w از مشخصات فنی مانند صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع Full HD ، رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۰۱ ، رم ۲ گیگابایتی، Snapdragon ۶۱۵، چیپ ست هشت هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و همینطور حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و با قابلیت ارتقاء تا ۱۲۸ گیگابایت را برخوردار است.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به بزرگ شدن اسپیکرها و عرضه در دو نسخه تک و دو سیم کارته اشاره کرد.  Desire ۸۲۸w به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی تجهیز شده است. این محصول از سیستم عامل اندروید ۵.۱ و رابط کاربری HTC sense پشتیبانی می کند.


این اسمارت فون در رنگ های متفاوتی مانند سفید، مشکی، قرمز، نارنجی، آبی پر رنگ، خاکستری و طلایی وارد بازار فناوری خواهد شد. این محصول از ابعاد ۱۵۷.۷×۷۸.۸×۷.۹ میلی متر و وزن ۱۵۰ گرمی برخوردار است.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شبکه نسل چهارم موبایل توسط اپراتور ایرانسل در شهرهای ارومیه، تبریز و اردبیل راه اندازی شد.

شبکه‌ نسل چهارم تلفن همراه ۴G/LTE بعنوان سریع‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور به صورت جداگانه در شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل توسط اپراتور ایرانسل به بهره داری رسید.

تا پیش از این در استان آذربایجان شرقی، شهرهای تبریز، میانه، مرند، مراغه، جلفا، اهر، آذرشهر، شهر جدید سهند، در استان آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، پیرانشهر و نقده و در استان اردبیل شهرهای اردبیل، سرعین و خلخال تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه ( ۳G )  قرار داشته‌اند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (۴G / LTE) در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین این شهرها به عنوان مراکز استان‌های خود، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفتند.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه توسط ایرانسل و ارائه خدمات ۳G باند پهن همراه در بیش از ۴۱۰ شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران ، این اپراتور به تدریج، شبکه  ۴G/LTE را به‌ عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، توسعه می دهد.

در حال حاضر، سرویس ۳G  ایرانسل در بیش از ۴۱۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده است و سرویس ۴G  ایرانسل نیز در بیش از ۸۰ شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

هم اکنون ایرانسل در استان آذربایجان شرقی، ۶۲شهر، ۶۵۲  آبادی، ۲۰۴۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از ۸۸۵ هزار مشترک را تحت پوشش دارد؛ در آذربایجان غربی نیز ۴۱شهر، ۱۱۳۴ منطقه و آبادی، ۱۵۸۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی و ۸۸۷ هزار مشترک تحت پوشش این اپراتور قرار دارند. این آمار در مورد اردبیل شامل ۲۴شهر، ۲۵۰  آبادی، ۶۳۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی وبیش از ۳۲۴ هزار مشترک می شود.

در حال حاضر شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین تحت پوشش نسل ۴ قرار گرفته و به زودی شهرهای مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرهای خوی، بوکان و سلماس از آذربایجان غربی،  تحت پوشش شبکه ۴G ایرانسل قرار خواهند گرفت.

نسل چهارم تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت  HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

از جمله مهمترین مزایای بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه می توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.



مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت سامسونگ طی چهار سال گذشته با عرضه گوشی‌های هوشمند سری گالکسی موفقیت بسیاری را کسب کرده و میلیارد‌ها دلار از رقابت با اپل در بازار گوشیهای رده بالا به دست آورده است.

به نقل از رویترز، سامسونگ در سالهای آینده شرایط سختی را تجربه خواهد کرد، چراکه مجبور خواهد شد قیمت‌های خود را کاهش داده و حاشیه‌ سود کمتری را در بخش گوشی‌های همراه بپذیرد تا از رقابت با شرکت‌های چینی همچون هوآوی و شیائومی در بازار گوشیهای میان رده تا ارزان‌ قیمت عقب نماند.

در پس این موضوع این حقیقت وجود دارد که گوشیهای سامسونگ مثل رقبای کم هزینه که روز به روز گوشی‌های توانمند‌تری را تولید می‌کنند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.

بن تامسون - تحلیلگر بازار تلفن همراه در تایوان می‌گوید: هر شرکت سازنده رده بالای تلفن همراه باید این را بداند مادامیکه شرکت‌های رده پایین به اندازه کافی خوب باشند دلیلی برای خرید برند‌های رده بالا وجود ندارد.

حاشیه سود سامسونگ در سه ماهه دوم 2015 به رغم عرضه گالکسی اس شش و شش اج در ماه آوریل از 15.5 درصد در سال گذشته به 10.6 درصد تنزل کرده است.

اگرچه سامسونگ بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان است، اما این اپل است که بیشترین سود را به دست می‌آورد. اگرچه فروش اپل در سه ماهه آخر از انتظارات بازار کمتر بوده اما همچنان برخی تحلیلگران معتقدند که 90 درصد یا بیشتر از سود این صنعت را به خود اختصاص می‌دهد.

سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که به تلاش برای افزایش سود و سهم بازار ادامه خواهد داد و برنامه‌هایی را برای آغاز تولید گوشی‌های رده بالای جدید با نمایشگر بزرگ‌تر و پرداخت تخفیف بیشتر برای گوشی‌های خود اعلام کرد.

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران می‌گویند: این شرکت حق دارد به تلاش در تجارتی که همچنان سودآوری دارد و باعث فروش قطعات توسط این شرکت می‌شود ادامه دهد.

اما آنها در عین حال می‌گویند: سامسونگ قادر نخواهد بود در بازار گوشی‌های رده بالا با اپل رقابت کند و در نبود یک پیشرفت تکنولوژیک عمده به تعقیب این شرکت ادامه خواهد داد.

لی سئونگ وو - تحلیلگر امنیتی شرکت آی بی کی پیش‌بینی کرده حاشیه سود سامسونگ در سال جاری به 9.3 درصد (پایین‌ترین سطح از عرضه اولین گوشی گالکسی اس در سال 2010) خواهد رسید.

شرکت سامسونگ با تایید این فشارهای کاهشی هفته گذشته اعلام کرد که به شکل منطقی قیمت گوشی‌های گالکسی اس 6 و اس 6 اج را برای افزایش فروش خود در سه ماهه سوم پایین می‌آورد.

سامسونگ قیمت گالکسی اس 6 اج را حدود 55 پوند در ماه ژوییه کاهش داده است. این شرکت همچنین قصد دارد گوشی‌های با قیمت رقابتی‌تر در بازار گوشی‌های میان رده تا ارزان‌قیمت بسازد.

سی جانگ - تحلیلگر موسسه نومورا می‌گوید: سامسونگ هنوز شرایط رقابت برابر رقبای خود را دارد و سامسونگ در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز نظیر وضعیتی که در صنعت ساخت تراشه دارد شرایط خود را تثبیت خواهد کرد.

چانگ افزود: آنهایی که در نهایت باقی خواهند ماند داشته‌های زیادی دارند که به خاطر آن خوشحال باشند.

براساس پیش بینی موسسه نومورا ارزش بازار گوشی‌های هوشمند از 276 میلیارد دلار در سال گذشته به 315 میلیارد دلار در سال 2017 خواهد رسید که بسیار بزرگ‌تر از بازار شرکت‌های سازنده تراشه است که سامسونگ در آن رقابت دارد.

بعلاوه بخش تلفن همراه به یک مشتری مهم برای قطعات سامسونگ باقی خواهد ماند. سامسونگ با استفاده از پردانده موبایلی اکسینوس و نمایشگر‌های ا ال ای دی(OLED) در گوشی‌های رده بالا همچون گالکسی اس 6 فروش پردازنده و نمایشگر خود را افزایش داده و از این گوشیها به عنوان ابزاری برای تبلیغ قطعات خود استفاده می‌کند.



 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اپل که در حال طراحی مدل جدید آیفون است احتمالا این مدل را ضخیم تر طراحی خواهد کرد تا از خم شدن آن در جیب جلوگیری کرده و مانع از انتقادهای جدید کاربران شود.


همزمان با عرضه آیفون ۶ در شهریور ماه سال گذشته انتقادهای فراوانی به علت موافقت کم این گوشی در برابر فشارها مطرح شد. هر چند اپل خم شدن گوشی هایش در جیب عقب شلوار به علت شدت فشارهای وارده را طبیعی دانست.

برخی تصاویر منتشر شده در اینترنت که طراحی قاب تازه آیفون را نشان می‌دهند ثابت می‌کنند که ضخامت آیفون تازه افزایش یافته است. این اولین بار است که مدل جدیدی از آیفون عرضه می‌شود که ضخامت آن نسبت به مدل قبلی بیشتر است.

در حالی که ضخامت آیفون ۶ برابر با ۶.۹ میلیمتر اعلام شده، ضخامت مدل تازه بنا بر ادعای برخی منابع برابر با ۷.۱ میلیمتر خواهد بود. علاوه بر این احتمال برخی تغییرات در دوربین این گوشی هم وجود دارد که در مورد آن خبر دقیقی منتشر نشده است.



 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان ایده جدیدی ارایه کرده اند که بر اساس آن دیگر آسیبی به درب خودرو در حین باز کردن آن وارد نمی شود.



 برخورد درب خودرو با موانعی نظیر دیوارها به خصوص در پارکینگ یکی از نگرانی های همیشگی رانندگان به شمار می آید و در حالی که برای حل این مشکل راهکارهایی نظیر ضربه گیر ابداع شده اما به تازگی گروهی از مبتکران جوان در آلمان فناوری جایگزینی ارایه کرده اند که مانع از باز شدن درب خودرو و برخورد با موانع و دیوار می شود.

این فناوری جدید تحت عنوان سیستم هوشمند در خودرو یا  i-protect ابداع شده و به لطف بهره مندی از حسگرهایی خاص از درب خودرو در برابر خطر برخورد با موانع حفاظت می کند.

این فناوری با سیستم هوشمندی موسوم به door braking هماهنگ شده و با تشخیص احتمال برخورد درب با دیوار و موانع (در صورت باز شدن) مانع از باز شدن آن می شود.

این ایده جدید در جریان برگزاری رقابتی فناورانه در بوستون آمریکا جایزه نخست را نصیب ابداع کنندگانش کرد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تبلت مقاومی برای افرادی که در شغل های سخت فعالیت دارند و احتمال آسیب به تبلت یا اسمارت فون های آنها وجود دارد، تولید شده است.

کمپانی «Dell» از عرضه تبلت مقاوم و متفاوتی خبر داده که می تواند نگاه افرادی که در شغل های سخت فعالیت دارند را به خود جلب کند، این تبلت  Latitude ۱۲ Rugged نام داشته و برای استفاده در شرایط و مکان های سخت ساخته شده است. زیرا استفاده از تبلت یا اسمارت فون هایی که بسیار حساس هستند، توجه و دقت خاصی را می طلبد. اما تبلت جدید کمپانی «Dell» بسیار مقاوم بوده و می تواند در محیط هایی با شرایط سخت مانند معادن کارایی داشته باشد.

تبلت Latitude ۱۲ از عملکرد و کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند در برابر گرد و غبار، شن، خاک، قطرات آب از خود مقاومت نشان داده یا حتی در دماهایی بین منفی شش تا ۶۲ درجه سانتی گراد نیز به فعالیت بپردازد. «Dell» این تبلت را برای افرادی که در مشاغل سختی مانند معادن، کارهای صنعتی، ارتش و ... فعالیت دارند، عرضه خواهد کرد.

از مشخصات فنی این تبلت می توان به مواردی مانند صفحه نمایش  ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل، پردازنده نسل پنج اینتل، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این تبلت مقاوم می توان به صفحه لمسی قدرتمندی اشاره کرد که حتی با داشتن دستکش نیز می تواند به فعالیت بپردازد. طول عمر باتری این تبلت در حدود ۱۲ ساعت اعلام شده است.

این تبلت از اواخر ماه جاری و با قیمتی در حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.



 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه پنهای باند اینترنت در ابتدای کار دولت یازدهم ۷۰ گیگ بود، گفت: این رقم هم اکنون به ۲۰۷ گیگ رسیده و معادل ۱۹۶ درصد رشد داشته است.

محمدطاهر شمس پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اصلی زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی کشور و متولی مادر و اصلی و متولی مخابراتی و همچنین اصلی در ارتباطات بین الملل است، اظهار داشت: این مجموعه با توجه به اجزا شرکت که سوئیت مایکروویو، شبکه فیبرنوری، شبکه دیتا، بین استانی، انتقال است مسئولیت برقراری ارتباطات بین الملل و اینترنت را دارد و سایر خدمات را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه شبکه فیبرنوری ملی، انتقال یک پارچه آی تی، داده پشتیبان مراکز، هم مکانی زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، سرویس های یک پارچه و غیره اهم وظایف شرکت ارتباطات زیر ساخت است، ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم فیبرنوری کشور ۵۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون به ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و سه درصد رشد داشته است.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه وضعیت شبکه انتقال ۵۰۰ هزار E۱بوده که اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ E۱  رسیده و معادل ۱۶۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: شبکه دیتا۷۰۰ گیگ بود که اکنون به دو هزار و ۴۰۰گیگ رسیده و۲۴۳ درصد رشد داشته است.

شمس با بیان اینکه پنهای باند در ابتدای کار دولت یازدهم ۷۰ گیگ بود که اکنون به ۲۰۷ گیگ رسیده و معادل ۱۹۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: توانمندی و ویژگی های زیر ساخت در استان همدان ۱۴.۴ دهم گیگابیت برای مشترکان در حال کار است.

وی با بیان اینکه ارتباطات شبکه فیبر نوری آماده بهره برداری در استان۷۴۵ کیلومتر بود که از ابتدای دولت یازدهم۲۱۲ کیلومتر افزایش یافت، بیان کرد: شبکه انتقال E۱ استان۲۹ هزار بود که اکنون به ۷۴۶ هزار E۱ رشد پیدا کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه با توجه به افتتاح پروژه هایی که در استان همدان انجام شد توانایی شبکه به دو برابر افزایش پیدا می کند، عنوان کرد: طبق برنامه های وزیر ارتباطات تا دو سال آینده این مقدار نیز دو برابر رشد خواهد داشت.

محمد طاهر شمس رونمایی از سامانه جامع خدمات الکترونیک استان همدان، رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری در استان، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتور ها در استان، توسعه ظرفیت شبکه انتقال E۱، راه اندازی ۱۸ باجه مستقل پست بانک را از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده در استان همدان عنوان کرد.

 


مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حدود دوسال است، ویندوز فون هیچ گوشی پرچم‌دار و بالا رده‌ای را روانه بازار نکرده است؛ اما در حالی که تا چندی دیگر نسخه نهایی ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل منتشر خواهد شد، قرار است نسل بعدی پرچمداران ویندوز 10 تا فصل پاییز روانه بازار شوند.

در حال حاضر در بخشی از سال هستیم که بسیاری از کاربران معمولا با سرعت در پی خرید برخی گوشی های هوشمند هستند تا طی یک یا دو سال آینده از یک گوشی هوشمند بروز برخوردار باشند؛ اما در این میان، برخی ملاحظات وجود دارد که باید پیش از انتخاب گوشی هوشمند خود به آنها توجه کنید. پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یکسری از گوشی های هوشمند موجود را دارید، فعلا کمی تأمل و تحمل کنید.
 

شاید شما نیز از آن دسته ‌کاربرانی هستید که بعد از مطالعه بسیار، اکنون گوشی هوشمند بعدی خود را انتخاب کرده و ظرف چند روز یا چند هفته آینده قصد خرید آن را دارید؛ اما اگر چنانچه یکی از گوشی های هوشمند زیر مد نظر شماست، فعلا برای خرید آن دست نگه دارید.
اگر قصد خرید این گوشی ها را دارید، فعلا دست نگه دارید
 
هوشمند اپل iPhone 6 / iPhone 6 Plus / iPhone 5S
 
دلیل اصلی برای صبر کردن مشخص است: نسل بعدی هوشمند اپل در راه است و این شرکت بر اساس گزارش‌ها، قرار است تا چندی دیگر iPhone 6S را روانه بازار کند. این هوشمند جدید به شدت از لحاظ پردازش و عملکرد بهبود یافته و با قابلیت‌های جدید همچون Force Touch، باتری بهتر و طراحی متفاوت روانه بازار می‌شود. در نتیجه اگر قصد خرید آیفون را دارید، کمی بیشتر صبر کنید تا نسل جدید این هوشمند روانه بازار شود.
 
سامسونگ Galaxy Note 4 / Note Edge
 
آن گونه که گفته می‌شود، قرار است هوشمند Galaxy Note 5 سامسونگ تا یک ماه دیگر روانه بازار شود. تاریخ نهایی برای 13 آگوست گزارش شده ‌و در نتیجه در حال حاضر خرید نسل چهارم این هوشمند چندان به صرفه نیست. البته درباره ‌طراحی گفته می‌شود که نسل پنجم این هوشمند تا حد زیادی به نسل چهارم و فعلی آن شباهت دارد، ولی با برخی اصلاحات و تغییرات جزئی.
 
سامسونگ Galaxy S6 Edge
 
اگر به دنبال این هوشمند در بازار هستید، زمان آن رسیده که کمی دست نگه دارید. قرار است ماه آینده ماه شلوغی برای سامسونگ باشد و گفته می‌شود ‌طی ماه آینده، نسخه بعدی S6 Edge یعنی Galaxy S6 Edge+ روانه بازار ‌شود که از صفحه نمایش 5.5 اینچ برخوردار است. در طراحی این هوشمند کلیات S6 Edge رعایت شده؛ اما تغییراتی از جمله گوشه های منحنی آن را متفاوت می‌کند. هنوز اطلاعات چندانی در مورد سخت افزار این هوشمند در دست نیست، ولی گفته می‌شود‌ تا چهار هفته آینده وضعیت این هوشمند کامل مشخص خواهد شد.
 
موتورولا Moto X (2014)
 
شرکت موتورولا طی چند سال گذشته وضعیت چندان خوبی در بازار نداشته و پس‌ از خریده ‌و بلافاصله فروخته شدن توسط گوگل، اکنون تحت لوای شرکت لنوو، به دنبال یک جای پای ثابت برای حضور در بازار می‌گردد. در عین حال گفته می‌شود، تا چند هفته آینده، این شرکت نسل 2015 گوشی هوشمند Moto X با طراحی تغییر یافته سخت افزار قابل رقابت در بازار با بهترین نمونه های موجود را عرضه می‌کند. برخی گزار‌ش‌ها، زمان دقیق رونمایی این محصول را در 28 جولای عنوان کرده اند.
 
موتورولا Moto G (2014)
 
همچنین گفته می‌شود ‌نسل سوم هوشمند Moto G قرار است در همین تاریخ (28 جولای) رونمایی شود. گفته می‌شود، نسل 2015 این هوشمند با صفحه نمایش 5.5 اینچ و وضوح Full HD، 2 گیگابایت رم و پردازنده اسنپ دراگون 610 روانه بازار ‌می‌شود.
 

پرچم‌دارهای ویندوز فون 2013
 
اکنون ‌حدود دوسال است، ویندوز فون هیچ گوشی پرچم‌دار و بالا رده‌ای را روانه بازار نکرده است؛ اما در حالی که تا چندی دیگر نسخه نهایی ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل منتشر خواهد شد، قرار است نسل بعدی پرچمداران ویندوز 10 تا فصل پاییز روانه بازار شوند. گفته می‌شود، این پرچمداران جدید یک سورپرایز بزرگ برای بازار هوشمند‌‌ها خواهند بود و در نتیجه بهتر است برای‌ خرید یک ویندوز فون رده بالا همچون لومیا 1520 ‌کمی صبر کنید.


مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان ژاپنی اعلام کردند که قدرتمندترین لیزر جهان را ساخته اند.

 این دستاورد بزرگ در دانشگاه اوزاکا حاصل شده و پیش بینی می شود تحولی بزرگ در بسیاری از صنایع ایجاد کند.

پرتوی این لیزر ۲ پتاواتی (۲ کوادتریلیون وات) تنها یک پیکو ثانیه یعنی یک تریلیون ثانیه عمر دارد. برای درک بهتر قدرت این پرتوی لیزری باید آن را با لیزر ۵۰ کیوواتی (۵۰ هزار واتی) مقایسه کرد که در سال ۲۰۱۳ پهپادی را از فاصله ۲ کیلومتری منهدم کرد.

لیزر قدرتمند دانشگاه اوزاکای ژاپن LFEX نام دارد که به «مگا لیزر» نیز معروف شده است. دستگاه غول پیکر تولید کننده این پرتوی لیزری بیش از ۹۰ متر طول دارد.

پیشتر در دانشگاه تگزاس واقع در آستن آمریکا لیزر قدرتمند یک پتاواتی ساخته شده بود اما حالا عنوان قدرتمندترین لیزر جهان به ژاپن تعلق گرفته است. آنچه که در شرق آسیا ارایه شده تا ۱۰۰ بار قوی تر از لیزر دانشمندان دانشگاه تگزاس است.

این تلاش درحالی به ثمر نشسته که حالا خبر می رسد محققان ژاپنی در حال ساخت لیزر ۱۰ پتاواتی هستند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مرکز ماهر به نقل از یک شرکت امنیتی اعلام کرد که یک آسیب پذیری در دستگاههای اندروید کشف شده که می‌تواند اغلب دستگاههایی که در حال اجرای سیستم عامل اندروید هستند را با خطر مواجه کند.


 مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای - ماهر - به نقل از یک شرکت امنیتی اعلام کرد که ۹۵ درصد از دستگاههای اندروید تحت تاثیر یک آسیب پذیری قرار دارند.

شرکت امنیتی Zimperium اعلام کرده که این آسیب پذیری در ابزار باز پخش مدیا تعبیه شده در اندورید با نام Stagefright قرار دارد و با وجود آن، هکرهای خرابکار می توانند با ارسال یک پیام متنی ساده به دستگاه اندروید، کنترل کل دستگاه را در اختیار بگیرند و اطلاعات آن از قبیل شماره کارت اعتباری یا اطلاعات شخصی را به سرقت ببرند.

شرکت امنیتی Zimperium ادعا کرده است که در حال حاضر سوء استفاده از آسیب پذیری مذکور گزارش نشده اما ۹۵ درصد از دستگاه های اندروید نسبت به آن آسیب پذیر هستند؛ این شرکت آسیب پذیری مربوط به Stagefright را مادر تمامی آسیب پذیری های اندروید نامیده است.

این شرکت امنیتی، این آسیب پذیری را در ماه آوریل شناسایی کرده و فورا به شرکت گوگل اطلاع داده است.

در این باره سخنگوی گوگل گفته است: «امنیت کاربران اندروید برای ما اهمیت دارد و متخصصان در حال آماده سازی اصلاحیه برای این مشکل هستند؛ اکثر دستگاههای اندروید از جمله نسخه های جدیدتر آن، دارای فناوری های چندگانه هستند و به گونه ای طراحی شده اند که سوء استفاده از آن را بسیار سخت می کند. هم چنین این دستگاه ها به فناروی sandbox مجهز هستند تا از داده های کاربران و سایر برنامه های کاربردی دستگاه حفاظت کند.»


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان امنیتی ۴ آسیب پذیری اصلاح نشده را در نسخه تلفن همراه مرورگر اینترنت اکسپلورر کشف کردند.


 محققان امنیتی جزئیات محدودی را درباره ۴ آسیب پذیری اصلاح نشده در مرورگر اینترنت اکسپلورر - IE - برای ویندزوفون منتشر کرده اند که مایکروسافت اقدامات لازم برای حل آنها را انجام نداده است.

هنگامیکه کاربر وب سایت های مخرب را مشاهده می کند یا اسناد دستکاری شده خاص را باز می کند،  می توانند به طور بالقوه کد خرابکار را بر روی رایانه ها اجرا کند و این آسیب پذیری مورد سوء استفاده قرار می گیرد. این مشکلات از طریق برنامه ZDI اچ پی گزارش شده است.

مرکز ماهر اعلام کرد: گروه ZDI پس از کشف آسیب پذیری در برنامه ها، ۱۲۰ روز به تولیدکننده آن فرصت می دهد تا این مشکلات را برطرف کند و پس از آن جزئیات محدودی را به طور عمومی منتشر می کند. این فرصت برای ۴ آسیب پذیری IE به پایان رسیده است و گروه ZDI جزئیاتی از این آسیب پذیری ها را منتشر کرده است.

در راهنمایی امنیتی ZDI ، مشخصاتی از مشکل شامل نوع، میزان تاثیر و اطلاعات عمومی توضیح داده می شود و جزئیات فنی تر آن به دلیل آنکه می تواند به مهاجمان برای سوء استفاده از آن کمک کند، افشاء نمی شود.

این مشکلات در مسابقات Pwn۲Own تلفن همراه در نوامبر ۲۰۱۴ شناسایی شده بود. شرکت مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده است که اقدامات مناسب برای محافظت از کاربران انجام شده و تاکنون هیچ نوع حمله ای ناشی از سوء استفاده از این مشکلات گزارش نشده است.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوشی آیفون یکی از پرطرفدارترین گوشی های دنیا می باشد. این گوشی ظاهر و طراحی بی نظیری دارد و امکانات خاص آن باعث جلب توجه کاربران شده است.

«آنتونیو د روسا» طراح ایتالیایی طرحی مفهومی از آیفون ارائه نموده ‌که با دکمه تاریخی Home خداحافظی کرده و به جای آن یک چرخ دیجیتال را از ساعت هوشمند به عاریت گرفته است.


گفته می‌شود ‌در ماه سپتامبر سال میلادی جاری، قرار است اپل نسل بعدی آیفون خود را رونمایی کند. بسیاری از کارشناسان در مورد خصوصیات این آیفون بحث و گفت‌وگو ‌و بسیاری نیز در مورد طراحی آن اظهار نظر کرده‌اند. شاید این طرح های مفهومی بتواند مشخص کند، ‌آیفون بعدی دقیقا به چه شکل است.
به گزارش تالاب، از هم اکنون طرح های مفهومی زیادی در خصوص آیفون بعدی منتشر شده است.البته هنوز مشخص نیست نسل بعدی آیفون ـ که قرار است در ماه سپتامبر رونمایی شود ـ ‌نام آیفون 7 را به همراه خواهد داشت یا خیر؛ اما هرچه هست، این هوشمند در آن حد جذابیت دارد که این طرح های مفهومی با توجه به برخی شایعات در مورد طراحی آن قضاوت کنند.

 

«آنتونیو د روسا» طراح ایتالیایی طرحی مفهومی از آیفون ارائه نموده ‌که با دکمه تاریخی Home خداحافظی کرده و به جای آن یک چرخ دیجیتال را از ساعت هوشمند به عاریت گرفته است.

 




مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()