نوشته شده توسط : ali

بهترین گیم پد لاجیتک

 

گیم پد، با نام های joypad ‏ یا دسته بازی، شناخته می شود . در واقع گیم پد ، وسیله ای است که به منظور کنترل بازی مورد استفاده قرار میگیرد . این وسیله به راحتی در دست جای می گیرد و به کامپیوتر یا سایر دستگاه های بازی اتصال میابد ، گیم پدها معمولا مجهز به چهار دکمه جهت دار و چهار تا شش دکمه برای کنترل بازی و یا زدن ضربات یا موارد دیگر دو دکمه در وسط و چهار دکمه در پشت دسته تعبیه شده اند . گیم پدهایی که در بازار عرضه میشوند شامل دو نوع ساده و شوک دار می شوند . گیم پد یا دسته بازی ، در برندهای متفاوتی در بازار موجود میباشد . یکی از مهمترین برندهای گیم پد ،لاجیتک میباشد . در این مطلب قصد داریم علاوه بر توضیح بهترین گیم پدهای لاجیتک ، به معرفی ارزان ترین گیم پدهای لاجیتک و پرفروش ترین گیم پدهای لاجیتک بپردازیم .

 

 

 

 


گیم پد لاجیتک F310
 

Logitech F310 Gamepad

 

لوازم جانبی کامپیوتر - آی تی قیمت درباره ی گیم پد لاجیتک F31 برای شما توضیح می دهد:دسته بازی یا گیم‌پد که با نام‌ joypad نیز شناخته می‌شود یک از انواع کنترل‌کننده بازی است. وسیله‌ای برای کنترل بازی که در دست جای می‌گیرد و به رایانه یا کنسول متصل می‌شود، دسته‌های بازی غالباً دارای دکمه‌های جهت حرکت یا D-pad به شکل کلید حرکتی صفحه کلید (اما متصل به هم) و چهار تا شش دکمه جهت زدن ضربات یا موارد دیگر دو دکمه در وسط و چهار دکمه در پشت دسته هستند.

 

مشخصات فنی گیم پد لاجیتک F310

 

حالت XInput :
A، B، X، Y دکمه
LB، دکمه RB
چپ و راست آنالوگ محرک
شروع و دکمه برگشت
دو قابل کلیک آنالوگ مینی جوی استیک
8 - جهته
دکمه خانه
حالت های ورزشی
حالت DirectInput :
10 دکمه قابل برنامه ریزی
محرک های چپ و راست قابل برنامه ریزی
دو برنامه ریزی آنالوگ مینی جوی استیک
8 راه برنامه ریزی D- پد
حالت های ورزشی



فرمان و پدال بازی لاجیتک G920


 

Logitech Racing Wheel with Pedal G920 

 

لوازم جانبی کامپیوتر - آی تی قیمت در مورد فرمان و پدال بازی تراست مستر توضیح میدهد : مدل G920 لاجیتک جدیدترین فرمان‌ بازی لاجیتک برای ایکس باکس وان و ویندوز است. فرمان با روکش چرمی، کلیدهای کنترلی کنسول، پدال‌های استیل و فورس فیدبک دو موتوره از ویژگی‌های این محصول هستند.

 

مشخصات فنی فرمان و پدال بازی لاجیتک G920

 

سازنده: Logitech

مدل : G920

نوع: فرمان بازی لاجیتک

پلتفرم:  Xbox One,PC

سیستم‌عامل‌های مورد پشتیبانی:  Windows 7, Windows 8, Windows 8.1   

وزن تقریبی (گرم):  2250 (فرمان) ، 3100 (پدالها)

اندازه تقریبی (میلی‌متر):  270x260x278 (فرمان) 167x428.5x311 (پدالها)

نوع:  اتصال سیم

رابط/رابط گیرنده:  USB

ورودی‌ها:  فرمان با قطر 270 میلی‌متر و روکش چرمی، دارای 14 کلید به‌همراه دو موتور فیدبک

سه پدال گاز، ترمز و کلاچ

دسته دنده استیل (به فرم H) دارای شش سرعت

 ویبره: دارد

دامنه چرخش فرمان (درجه): 900

 


گیم پد لاجیک F710
 

 

 

Logitech F710 Cordlesss Gamepad

 

کنسول بازی - آی تی قیمت درباره ی گیم پد برای شما توضیح می دهد:دسته بازی یا گیم‌پد که با نام‌ joypad نیز شناخته می‌شود یک از انواع کنترل‌کننده بازی است. وسیله‌ای برای کنترل بازی که در دست جای می‌گیرد و به رایانه یا کنسول متصل می‌شود، دسته‌های بازی غالباً دارای دکمه‌های جهت حرکت یا D-pad به شکل کلید حرکتی صفحه کلید (اما متصل به هم) و چهار تا شش دکمه جهت زدن ضربات یا موارد دیگر دو دکمه در وسط و چهار دکمه در پشت دسته هستند.

 

مشخصات فنی گیم پد لاجیک F710

 

حالت XInput :
A، B، X، Y دکمه
LB، دکمه RB
چپ و راست آنالوگ محرک
شروع و دکمه برگشت
دو قابل کلیک آنالوگ مینی جوی استیک
8 - جهته
دکمه خانه
حالت های ورزشی
حالت DirectInput :
10 دکمه قابل برنامه ریزی
محرک های چپ و راست قابل برنامه ریزی
دو برنامه ریزی آنالوگ مینی جوی استیک
8 راه برنامه ریزی D- پد
حالت های ورزشی

 


فرمان و پدال بازی لاجیتک G29
 

Logitech Racing Wheel with Pedal G29 

 

لوازم جانبی کامپیوتر - آی تی قیمت در مورد فرمان و پدال بازی تراست مستر توضیح میدهد : یکی از جدیدترین فرمان‌ بازی که به وسیله‌ کمپانی سوییسی لاجیتک ساخته شده جی ۲۹ (Logitech G29) نام دارد. این فرمان به طور مخصوص برای کنسول پلی‌استیشن ۴ شرکت سونی ساخته شده (لوگوی پلی‌استیشن در مرکز فرمان قابل مشاهده است) اما اگر هنوز این کنسول نسل هشتمی را تهیه نکرده‌اید نگران نباشید، چون جی ۲۹ با رایانه‌های شخصی و همچنین پلی‌استیشن ۳ نیز کار می‌کند. جی ۲۹ یکی از زیباترین و طبیعی‌ترین فرمان‌های بازی موجود در بازار است که البته شباهت زیادی نیز به مدل جی ۲۷ دارد. قطر این فرمان حدود ۲۷ سانتیمتر است و بدنه آن از فلز ساخته شده و روکشی از جنس چرم آن را احاطه کرده است. نکته قابل توجه در طراحی این فرمان استفاده از همین چرم با کیفیت است که نسبت به سایر فرمان‌های بازی (که عموما از پلاستیک به جای چرم استفاده می‌کنند) یک مزیت بارز به شمار می‌رود. با در دست گرفتن لاجیتک جی ۲۹ حس واقعی رانندگی به شما دست خواهد داد؛ مخصوصا در هنگام چرخاندن این فرمان، تفاوت آن را با فرمان‌های بازی بی‌کیفیت که بیش از حد نرم یا خشک هستند متوجه خواهید شد.

 

مشخصات فنی فرمان و پدال بازی لاجیتک G29

 

سازنده : Logitech

مدل:G29

نوع: فرمان بازی

پلتفرم: PC, PS3, PS4

سیستم‌عامل‌های مورد پشتیبانی:  Windows 7, Windows 8, Windows 8.1

وزن تقریبی (گرم): 2250 (فرمان) ، 3100 (پدالها)

اندازه تقریبی (میلی‌متر):  270x260x278 (فرمان) 167x428.5x311 (پدالها)

 نوع اتصال: سیم

رابط/رابط گیرنده:  USB

ورودی‌ها : فرمان با قطر 270 میلی‌متر و روکش چرمی، دارای 14 کلید به‌همراه دو موتور فیدبک

سه پدال گاز، ترمز و کلاچ

دسته دنده (به فرم H) دارای شش سرعت، به‌همراه 8 کلید و یک D-Pad

ویبره: دارد

دامنه چرخش فرمان (درجه):  900

 

لیست قیمت گیم پد لاجیتک

قیمت گیم پد Logitech

بهترین گیم پد لاجیتک ، ارزان ترین گیم پد لاجیتک ، پرفروش ترین گیم پد لاجیتک ،



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پاور تامین کننده جریان الکتریسته قطعات کامپیوتر


پاور یکی از عناصر حیاتی درکامپیوتراست که در حقیقت به عنوان منبع تغذیه رایانه به حساب می آید . فعالیت تمامی قطعات کامپیوتر به چگونگی عملکرد منبع تغذیه و یا پاور بستگی  دارد . در واقع پاور ، جریان الکتریسیته مورد نیاز هر یک از قطعات سخت افزاری را تامین میکند . منبع تغذیه در واقع باعث کارایی قطعات کامپیوتر میشود و بدون وجود منبع تغذیه ، رایانه با جعبه ای مملو از فلز و پلاستیک برابری خواهد کرد . منبع تغذیه جریان AC  را به جریان DC  تبدیل می کند. تاکنون شش استاندارد متفاوت برای منبع تغذیه های استفاده شده در کامپیوتر مطرح شده است . اخیرا” استاندارد ATX مطرح شده است .ATX یک استاندارد صنعتی است که مشخص می کند منبع تغذیه دارای خصایص فیزیکی بمنظور مطابقت و استفاده در یک Case استاندارد ATX و همچنین دارای خصایص الکتریکی لازم برای کار و استفاده توسط یک برد اصلیATX است .

پاور دیپ کول مدل DQ650ST 

این مدل از پاور Deep Cool در ابعاد  140 * 150 * 86 میلیمتر و توان 650 وات پیوسته ، ارائه شده است .این پاور با 24 پین و از منبع تغذیه  ATX 12V V2.31 تغذیه میکند . این مدل از پاور دیپ کول ، دارای امکاناتی مانند  کانکتور SATA ،  کانکتور IDE و کابل برق میباشد . عمر مفید این پاور  120.000 ساعت است و کانکتور پردازنده آن از نوع  ((EPS ATX12V (4+4Pin میباشد . همچنین کانکتور مادربورد  پاور دیپ کول مدل DQ650ST از نوع  1x(20+4)24-pin و  کانکتور PCI-E آن از نوع PCI 4 *(6+2)8 PIN میباشد .


پاور کورسیر مدل HX1000i

پاور Corsair مدل HX1000i دارای خازن هایی است که در دمای 105 درجه نیز قادر به کار کردن میباشند . این پاور دارای فن 14cmهسته بلبرینگی میباشد که این فن قابل تنظیم به دور اتوماتیک ، متناسب با دمای داخلی میباشد . کابل های این مدل از پاور کورسیر با روکش مشکی محافظت شده اند و بدین ترتیب از بروز هرگونه آسیبی به کابل های این محصول جلوگیری به عمل آمده است . این مدل از پاور کورسیر بسیار بی صدا عمل میکند از نظر صوتی هیچگونه آلودگی به وجود نمیاورد .  ولتاژ ورودی تغذیه این محصول 100 تا 2400 ولت است و از کارت گرافیک های حرفه ای و قدرتمند انویدیا ، جیفورس و یا ای ام دی رادئون پشتیبانی میکند .

پاور پرفکت 700V

شرکت perfect از کامل ترین مجموعه های تولید کننده ی پاور میباشد ، این کمپانی یکی از بهترین تولید کنندگان سخت افزار است که هرروزه به مدل های جدید افزوده و یا نسخه های فعلی را به روز رسانی نموده است . پاور perfect یک پاور در ابعاد  80 * 150 * 140 میلیمتر  میباشد و مجهز به 24 پین میباشد . این مدل از پاور پرفکت دارای یک فن و کابل برق میباشد . کانکتور مادربرد این محصول از نوع  1x(20+4)24-pin  است . همچنین این پاور دارای دو کانکتور SATA است .توان واقعی آن 350 وات است و از فن بزرگ 144 سانتیمتری بهره میگیرد .



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
داشتن ناخن‌هایی تمیز و سالم برای زیبایی و ظرافت دست یك خانم ضروری است



ناخن ها در زیباتر کردن دست هر خانمی یک عضو جدا شندنی است. برای داشتن ناخن های زیبا و سالم بهتر است چند نکته اصلی و مهم زیر را رعایت کنید.
 
 
چگونه ناخنهایی زیبا و سالم داشته باشیم؟
صحبت كردن از نقش ناخن در زیبایی دست‌ها، تكراری است. همه می‌دانند داشتن ناخن‌هایی كشیده، تمیز و سالم برای زیبایی و ظرافت دست یك خانم لازم و ضروری است اما آیا همه خانم‌ها می‌دانند چگونه باید چنین ناخن‌هایی درست كنند. در زیر 11 روش مراقبتی ساده و كاربردی را به شما یاد می‌دهیم كه راز داشتن ناخن‌هایی زیباست.
 
برای داشتن ناخن هایی زیبا پوشش ناخن‌های خود را كوتاه یا دستكاری نكنید
خواه خودتان ناخن‌های‌تان را مرتب می‌كنید، خواه نزد متخصص می‌روید، در هر صورت توصیه اول این است كه پوشش ناخن‌های‌تان را از بین نبرید. پوششی كه در انتهای ناخن و محل اتصال با پوست انگشت وجود دارد، مانعی طبیعی برای جلوگیری از رشد قارچ و باكتری روی ناخن محسوب می‌شود كه با یك‌بار برداشتن این پوشش، محافظ ناخن از بین می‌رود.
 
این كار نه‌ تنها پوشش ناخن را بدتر می‌كند بلكه باعث می‌شود این پوشش ورم كرده، زبر و قرمز شود و درنهایت به عفونت ناخن هم منتهی می‌شود. این اتفاق تنها از طریق برداشتن پوشش رخ نمی‌دهد، بلكه عقب بردن پوشش ناخن هم می‌تواند چنین مشكلاتی را به وجود بیاورد.
 
مرطوب كردن بستر ناخن و پوشش آن باعث جلوگیری از شکستن ناخن ها می شود
البته دلیل محكم علمی برای این ایده وجود ندارد كه مرطوب نگه داشتن بستر ناخن‌ها باعث رشد بهتر آنها می‌شود، اما دست‌كم از این مساله مطمئن هستیم كه مرطوب كردن پوشش ناخن از شكستن ناخن‌ها جلوگیری می‌كند. اگر ناخن‌های‌تان مستعد شكستن هستند، یكی از مهم‌ترین دلایل آن می‌تواند كمبود مرطوب‌كننده باشد. چرب كردن دور پوشش ناخن، به كل ناخن كمك كرده و احتمال شكستن، لب پر شدن، ترك خوردن و شكافتن آن را كم می‌كند.
 
از سفت‌كننده ناخن كمتر استفاده كنید یا اصلا استفاده نكنید
محصولاتی كه به‌ عنوان سفت‌ كننده ناخن در بازار به فروش می‌رسند، برای ناخن‌هایی مناسبند كه ضعیف یا شكننده شده باشند؛ در غیر این صورت ناخن‌های عادی به سفت‌كننده نیازی ندارند. ناخن سالم، ناخنی است كه انعطاف‌پذیر باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان صدمه‌ای نبینند، با استفاده از سفت‌كننده‌های ناخن، آنها را شكننده‌تر نكنید.
 
برای داشتن ناخن هایی زیبا و سالم از مكمل بیوتین استفاده كنید
تحقیق‌های متعدد نشان داده مكمل‌های بیوتین (یكی از ویتامین‌های گروه B كه در زرده تخم‌مرغ یافت می‌شود) باعث بهبود ضخامت ناخن شده و از شكاف برداشتن و شكستن آن جلوگیری می‌كند. برخی محصولات ناخن هم وجود دارند كه حاوی سیلیكون و مكمل‌های MSM هستند؛ این دو ماده غذایی هم كمك شایانی به سلامت ناخن می‌كنند. محصولات ناخن حاوی كلسیم، مخمر یا فلورید، تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت ناخن ها دارند، اما یكی از مكمل‌هایی كه تاثیری بر ناخن ندارد، ژلاتین است.
 
برای داشتن ناخن هایی زیبا و سالم كمتر از مانیكورهای حرفه‌ای استفاده كنید
رفتن مداوم به سالن‌های مانیكور و پدیكور ناخن، كاری بسیار لوكس است و بسیاری از خانم‌ها به دفعات این كار را انجام می‌دهند اما افرادی كه به‌صورت مستمر و در فاصله زمانی كوتاه به این سالن‌ها سر می‌زنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر بی‌دوامی و خشكی بستر ناخن قرار می‌گیرند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می‌تواند یكی از دلایل چنین اتفاقی باشد. همچنین افرادی كه به‌صورت مستمر مانیكور می‌كنند، معمولا از عفونت مزمن بستر ناخن رنج می‌برند. از علائم این بیماری، می‌توان به پف كردن و قرمز شدن نواحی اطراف پایه ناخن اشاره كرد.
 
برای مراقبت از ناخن های تان بیش از حد دست‌ها را نشویید و به پاك‌كننده‌های شیمیایی دست نزنید
هر چند شستن دست‌ها برای حفظ بهداشت فردی بسیار مهم است، اما افراط در این كار می‌تواند باعث تخریب ناخن‌های شما شود. اگر در محیطی كار می‌كنید كه شستن دست‌ها در فاصله‌های كوتاه‌مدت، كاری اجباری است، توصیه می‌شود در طول روز از كرم‌های نرم‌كننده استفاده كنید و دور پوشش ناخن‌های‌تان به صورت اختصاصی مقدار كمی كرم بزنید.

كاشتن ناخن مصنوعی به‌طور كلی برای ناخن‌ها خوب نیست

ناخن مصنوعی نكارید
كاشتن ناخن مصنوعی به‌طور كلی برای ناخن‌ها خوب نیست زیرا خطر ابتلا به عفونت قارچی یا حتی باكتریایی را بالا برده و گاهی به آسیب دائمی منجر می‌شود. اما اگر می‌خواهید حتما ناخن مصنوعی بكارید، فقط نوك ناخن‌های‌تان را بكارید. بااینكه كاشتن نوك ناخن هم می‌تواند مشكلاتی را ایجاد كند، اما از آنجایی ‌كه سطح كمتری از ناخن را پوشش می‌دهد، احتمال بروز بیماری كمتر است.
 
برای داشتن ناخن هایی زیبا و سالم از پاك‌كننده‌های پایه استون استفاده نكنید
اگر ناخن‌های شكننده‌ای دارید، نباید از پاك‌كننده‌های ناخنی كه حاوی استون هستند، استفاده كنید. تركیب شیمیایی استون باعث می‌شود ناخن ضعیف و شكننده، نه‌ تنها نتواند خود را بهبود بخشد، بلكه آن را ضعیف‌تر هم كند.
 
برای مراقبت از ناخن های تان از سوهان‌های زبر استفاده نكنید
سوهان‌های زبر قدیمی (فلزی) دشمن اصلی ناخن هستند. این سوهان‌ها باعث ایجاد شكاف‌ها و ترك‌های كوچكی در ناخن می‌شوند و همین شكاف‌ها به شكسته شدن ناخن منجر می‌شوند. به شما توصیه می‌كنیم از سوهان‌های نرم استفاده كنید و هنگام سوهان كشیدن، آن را به‌صورت رفت و برگشتی روی ناخن نكشید، بلكه باید خیلی آرام ناخن را در یك جهت سوهان كشید تا كمترین احتمال شكستگی برای آن به وجود بیاید.
 
برای مراقبت از ناخن های تان شامپوی خود را عوض كنید
هنگامی كه شامپوی جدیدی را امتحان می‌كنید، تنها به این نكته دقت دارید كه آیا این شامپو، با موهای‌تان سازگاری دارد یا خیر؟ اما آیا تا به حال دقت كرده‌اید كه شامپوی شما، با ناخن‌های‌تان هم سازگاری دارد؟ این نكته به‌ویژه در مورد شامپوهای مخصوص موهای چرب بسیار صادق است. این شامپوها برای از بین بردن فسفات و دیگر چربی‌های طبیعی موجود در پوست سر طراحی شده‌اند. اگر ناخن‌های خیلی خشكی دارید، استفاده از شامپوهای مخصوص موهای چرب، این توانایی را دارد كه ناخن‌های شما را بیش از گذشته خشك كند.
 
ناخن انگشت‌های‌ پا را فراموش نكنید
هر اتفاقی كه برای انگشتان دست‌های شما ممكن است رخ بدهد، می‌تواند برای انگشتان پاهای شما هم به وجود آید؛ به‌ویژه باتوجه به پدیكورهای بی‌دقتی كه انجام می‌شود. از آنجایی‌كه پاها زمان بیشتری در كفش و در محیطی تاریك و نمناك هستند، فضای مستعدتری برای رشد قارچ‌ها به وجود می‌آورند. اگر به‌صورت مستمر پدیكور می‌كنید، حتما از وسایل شخصی خودتان استفاده كنید و به مسوول پدیكور اجازه ندهید زیر ناخن یا پوشش آن را خالی كند. همچنین كوتاه كردن ناخن‌های پا به‌صورت زاویه‌دار، به جای كوتاه كردن مستقیم، باعث افزایش ریسك گوشه كردن ناخن می‌شود؛ اتفاقی كه بسیار دردناك است و در عین حال می‌تواند به عفونت هم منجر شود.
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حملات سرگیجه می تواند به طور ناگهانی و برای چند ثانیه و یا ممکن است بسیار طولانی باشد. اگر شما دارای سرگیجه شدید باشید علائم شما ممکن است ثابت و برای چند روز زندگی عادی شما را دشوار کند.



 بیشتر اوقات سرگیجه مسئله ساز و مهم نیست اما در بعضی موارد بسیار مهم و جدی است این بیماری در بین افراد بسیار شایع است و فرد احساس می کند اگر چشمانش را باز نگه دارد و دراز نکشد دنیای اطراف به دور سرش می چرخد و یا گاهی این احساس را دارد که در هوا حرکت می کند.
 
سرگیجه بیماری است که در افراد مسن بالای 65 سال و کسانیکه داروهای ( ضدتشنح، خواب آورها و داروهای آرامبخش ) مصرف می کنند ریسک آسیب بالاتری دارد و اگر درمان نشود خساراتی جبران ناپذیر در اثر سقوط و آسیب های مغزی، زخمی شدن  و در کسانیکه با ماشین آلات سنگین کار می کند منجر به تصادف می شود.

سرگیجه
 
سرگیجه یک احساس است و زمانی که هیچ حرکت واقعی وجود ندارد شما یا محیط اطرافتان در حال حرکت بوده و شما ممکن است احساس کنید که در ( حال نخ ریسی، چرخش، سقوط یا کج شدن ) هستید و هنگامی که شما سرگیجه شدید دارید ممکن است دچار حالت تهوع یا استفراغ شوید شما ممکن است در راه رفتن مشکل داشته و  تعادل خود را از دست بدهید.
 
اگر چه سرگیجه می تواند در هر سنی رخ دهد ولی در میان افراد مسن شایع تر است ترس از سرگیجه درافراد مسن می تواند باعث محدود کردن فعالیت های فیزیکی و اجتماعی آنها شود سرگیجه می تواند به سقوط و صدمات دیگر منجر شود.
 
شما ممکن است هنگام بلند شدن سریع یا دراز کشیدن احساس سبکی سر داشته باشید که سبکی سر علل زیادی از جمله ( آلرژی، استفراغ، اسهال، تب، کم آب شدن بدن در اثر بیماری، خونریزی، آریتمی قلبی، اضطراب و استرس، تنفس بسیار عمیق و یا سریع و مصرف ( تنباکو، الکل یا مواد مخدر )، بیماری ها مانند آنفلوانزا یا سرماخوردگی ) دارد.
 
 سرگیجه ممکن است با درد قفسه سینه در سمت راست و خستگی همراه باشد اگر چه سرگیجه مکرر می تواند شما را از انجام بسیاری از کارها باز دارد ولی بندرت تهدید کننده حیات است درمان سرگیجه بستگی به علت و نشانهای بیماری دارد اما معمولاً درمان موثر است.
 
 
    احساس کاذب حرکت یا چرخش ( سرگیجه )
 
    گیجی و احساس غش کردن
 
    از دست دادن تعادل ( عدم تعادل )
 
    احساس سنگینی سر و یا شناور بودن
 
 
علل سرگیجه
 
سرگیجه یا ( VERTIGO ) یک تغییر ناگهانی یا موقت در فعالیت قسمت های مربوط به تعادل موجود در گوش داخلی ( سیستم دهلیزی ) یا در قسمت های مربوط به تعادل در مغز است این احساس جنبش و تغییر در سر با نشستن و حرکت کردن بدتر می شود.
 
 گاهی اوقات سرگیجه شدید و باعث تهوع و استفراغ می شود اما سرگیجه معمولا به مدت طولانی دوام نمی آورد و بدن خود را به هر آنچه که باعث سرگیجه شده سازگار می کند.
 
سرگیجه حمله ای پاروکسیمال خوش خیم ( BPPV ) بلافاصله پس از یک تغییر در موقعیت سر اغلب در هنگام رفتن به رختخواب و یا نشستن در موقع  صبح ایجاد می شود. این نوع شایعترین علت سرگیچه است.
 
التهاب در گوش داخلی: علائم و نشانه هایی از التهاب در گوش داخلی ( نوریت حاد دهلیزی ) که سرگیجه به صورت ناگهانی شروع و چند روز باقی می ماند و همراه با تهوع و استفراغ و عدم تعادل است.
 
این علائم گاهی آنقدر شدید است که مجبورهستید در رختخواب بمانید اگر با از دست دادن ناگهانی شنوایی همراه باشد به ان لابیرنتیت ( Labyrinthitis ) گفته می شود. خوشبختانه در گیری عصب دهلیزی به طور خود بخود هم بهبود می یابد ولی درمان زود هنگام و درمان های توانبخشی پزشکی به بهبود سریعتر بیماری کمک می کند.
 
بیماری منییر ( Menieres disease ): این بیماری سبب تجمع بیش از حد مایع در گوش درونی می شود و حملات ناگهانی سرگیجه شروع و به مدت چند ساعت طول می کشد که با کاهش شنوایی، حالت زنگ در گوش و احساس پری در گوش مبتلا همراه است.
 
سرگیجه
 
میگرن وستیبولار: میگرن بیشتر یک اختلال سردرد است که در بعضی افراد با Aura ( هاله ) همراه است و در بعضی با سرگیجه همراه است که ممکن است سردرد شدید هم نباشد واین نوع سردرد به نور و صدا حساس است.
 
نورینوم آکوستیک ( شوانوم دهلیزی ):  نورینوم اکوستیک یک رشد غیر سرطانی خوش خیم روی عصب دهلیزی است که از گوش داخلی به مغز متصل می شود. علائمی مانند از دست دادن شنوایی و پیشرونده، وزوز گوش در یک طرف که همرا با سرگیجه و عدم تعادل می باشد.
 
علل نادر دیگر سرگیجه می تواند یک مشکل عصبی جدی مانند ( سکته مغزی، خونریزی مغزی و یا بیماری مولتیپل اسکلروزیس ) باشد چنین موارد با علائمی مانند دوبینی، لکنت زبان، ضعف یا بیحسی در صورت  و عدم تعادل شدید همراه است.
 
سرگیجه همراه با احساس غش کردن
 
گاهی سرگیجه همراه با احساس ضعف، تهوع، پوست رنگ پریده، احساس غش بدون از دست دادن هوشیاری همراه است این نوع سرگیجه به علت های کاهش فشار خون وضعیتی، افت شدید فشار خون سیستولی که بعد از نشستن یا ایستادن طولانی رخ می دهد.
 
 خروج ناکافی خون از قلب که به علت بیماریهای ( بیماری عضله قلب ( کاردیومیوپاتی )، ریتم غیر طبیعی قلب ( آریتمی ) و یا کاهش حجم خون رخ می دهد ممکن است علت این سرگیجه باشد.
 
علل از دست دادن تعادل
 
- مشکلات گوش داخلی سبب ناپایداری در راه رفتن، مخصوصاً در تاریکی می شود.
 
- اختلالات حسی نوروپاتی محیطی در افراد مسن ممکن است منجر به عدم تعادل در آنها شود.
 
- مشکلات عضلانی: ضعف عضلانی و آرتروز، التهاب مفصل ( آرتریت ) سائیدگی و پارگی مفاصل می تواند سبب عدم کنترل وزن شود.
 
- اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آتاکسی مخچه سبب عدم تعادل می شود.
 
- داوها: عوارض جانبی داروهایی مانند ضد تشنج ها، خواب آورها و داروهای آرامبخش می تواند منجر به عدم تعادل شود.
 
سرگیجه
 
علل سرگیجه که با حالت شناور، شناکردن و سنگینی سر همراه است
 
- داروها: داروهای کاهش فشار خون که منجر به غش می شود و بسیاری از داروهای دیگر که با قطع دارو علائم متوقف می شود.
 
- برخی از اختلالات گوش داخلی سبب این حالت می شود.
 
- اختلالات اضطرابی مانند ( حملات هراس و ترس در فضاهای باز بزرگ و ترس از مکانهای شلوغ می تواند باعث این نوع سرگیجه شود
 
- کم خونی: اگر کم خونی داسته باشید علائمی مانند ( خستگی، ضعف، پوست رنگ پریده ) همراه آن وجود دارد.
 
- قند خون پایین: این حالت در افراد دیابتی که از انسولین استفاده می کنند رخ می دهد که سرگیجه با عرق کردن و سردگمی همراه است.
 
- عفونت گوش نیز گاهی باعث سرگیجه می شود.
 
- از دست دادن آب بیش از حد اگر شما در هوای گرم فعالیت زیادی انجام دهید و مایعات کافی ننوشید دچار سرگیجه که به علت هیپرترمی و یا از دست دادن آب بدن است می شوید استراحت در مکان خنک و نوشیدن آب اشامیدنی و یا یک نوشیدنی ورزشی معمولا به کاهش این نوع سرگیجه کمک می کند.
 
سرگیجه مزمن ذهنی: این یک سندرم کلینیکی اختصاصی است که با سرگیجه غیر اختصاصی مداوم مشخص می شود که علت پزشکی مشخصی ندارد این نوع سرگیجه در محیط های ( فروشگاهای مواد غذایی، صمعی بصری ) تشدید پیدا می کند.
 
تست های تشخیصی در سرگیجه
 
تست حرکت چشم، تست کالری، تست posturography، تست Rotary-chair و در بعضی موارد MRI برای رد کردن نورینوم اکوستیک، تومور مغزی غیر سرطانی از عصب دهلیزی انجام می شود.
 
سرگیجه
 
رژیم غذایی مناسب برای سرگیجه
 
یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی که از غذاهای گیاهی تهیه شود می تواند در بهبود بیماری هایی که سبب سرگیجه می شوند مفید باشند مثلا اگر علت سرگیجه فشار خون، افت فشار خون یا تصلب شرایین باشد.
 
 با درمان این بیماریها سرگیجه هم درمان می شود یعنی شما باید اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی فشار خون بالا، رژیم غذایی افت فشارخون و رژیم غذایی تصلب شرایین داشته باشید تا بتوانید این بیماریها را کنترل و مشکل سرگیجه هم با کنترل بیماری از بین می رود.
 
ویتامین ب که در منابع غذایی ( برنج، گندم، جو دوسر، سویا، نخود فرنگی، باقلا، عدس، لوبیا خشک ، گرد، بادام و فندق ) وجود دارد یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع از اثرات منفی رادیگالهای آزاد در اعصاب، مغز و گوش می شود ثابت شده است کمبود ویتامین ب سبب سرگیجه می شود.
 
ویتامین B3 یا نیاسین برای سرگیجه های کوچک موثر است کمبود این ویتامین می تواند سبب اختلالات سیستم عصبی مانند ( عصبانیت، اضطراب، افسردگی و بی خوابی ) می شود.
 
مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند ( کاهو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، گاو زبان، اسفناج، مارچوبه، نخود فرنگی، هلو، زردالو، انگور و موز ) می تواند در سرگیجه مفید باشد
 
کم خونی فقر آهن سبب سرگیجه می شود و مواد غذایی غنی از آهن ( کرفس، ذرت، آجیل، نخود فرنگی، اسفناج، کاسنی، هویج و خیار ) درسرگیجه ای که ناشی از کم خونی است مفید است
 
مواد غذایی که در سرگیجه مناسب نیستند
 
الکل، قهوه، تنباکو و دیگر مواد مخدر سبب سرگیجه می شود.
 
مواد غذایی پر چرب و حاوی کلسترول بالا مخصوصاً اگر منشاء حیوانی داشته باشد برای سرگیجه مضر است.
 
مواد غذایی شور مانند نمک فشار خون را افزایش می دهد و سبب سرگیجه می شود.
 
سرگیجه
درمان سرگیجه
 
درمان BPPV شامل یک روش ساده است که پزشک با مانورهایی که روی سر انجام می دهد پس از یک یا دو درمان بهبودی حاصل می شود.
 
برای تسکین حالت تهوع و سرگیجه پزشک داروهایی مانند مکلزین ( ANTIVERT )، دیازپام ( والیوم ) و یا تجویز دیمن هیدرینات و تجویز یک دوره کوتاه کورتیکواستروئید ممکن است عملکرد دهلیزی را بهبود بخشد.
 
درمان بیماری منییر پزشک با استفاده از دیورتیک مایعات بدن را کاهش می دهد و یک رژیم غذایی کم نمک  توصیه و گاهی موقع برای درمان تزریق از طریق پرده گوش یا عمل جراحی انجام می شود.
 
در درمان میگرن وستیبولار از رژیم غذایی، کاهش استرس، خواب و ورزش کمک می گیرند از ورزش هایی خاصی برای کمک به سیستم تعادل استفاده می شود.
 
در اختلالات اضطرابی  از داروها و روان درمانی به تنهایی یا به صورت ترکیب با هم استفاده می شود.
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خیارشور یکی از چاشنی های خوشمزه در سفره غذایی ما ایرانی هاست. ممکن است درست کردن خیارشور ممکن است زمان بسیاری را از شما بگیرد. با دستور زیر در عرض 3 روز می توانید یک خیارشور خوش طعم و عالی درست کنید.



چند سال قبل من به دنبال این بودم که دستور درست کردن چاشنی‎های غذای جدیدی را پیدا کنم. در یک کتاب آشپزی به بخش ترشی‎ها رسیدم و یک دستور درست کردن ترشی‎های یخچالی توجه‎ی من را جلب کرد. در آن دستور خیار‎ها داخل یک ظرف قرار داده شده به همراه آب نمک و ادویه‎های مختلف و در یخچال فقط به مدت 3 روز قرار داده می‎شد، نیازی به هیچگونه تخمیر و کنسرو کردنی نبود. چنین فرآیند ساده‎ای امتحانش سخت نبود.
واقعا ترشی‎های خوشمزه‎ای بودند که از ترکیب مرموز نمک، آب، سرکه به دست آمده بود و ترشی‎ها هر زمان خورده می‎شدند بسیار لذیذ و ترد بودند.
 
 
مواد لازم برای تهیه خیارشور فوری :
 
سیر : 2 بته
شوید خرد شده : به مقدار لازم
ادویه‎های ترشی :نصف قاشق چای خوری ( چه خریداری شده از فروشگاه یا دست ساز خانگی )
فلفل سیاه : نصف قاشق چای خوری
5-6 عدد خیار کوچک که برش داده شده باند
سرکه سفید : نصف فنجان
نمک دریایی یا مخصوص ترشی : یک قاشق غذاخوری
 
نحوه‎ آماده سازی خیارشور فوری :
 
سیر، شوید، ادویه‎های مختلف ترشی و فلفل را داخل یک ظرف 1 لیتری قرار دهید.
برش‎های خیار را درون آن قرار دهید و قرارگیری آن‎ها باید در کنار هم باید بدون فضا و محکم باشد.
سرکه سفید و نمک را ترکیب کنید و در یک ظرف مخصوص به مدت یک دقیقه در مایکروویو گرما دهید تا نمک حل شود.
این ترکیب را بالای خیارها ریخته، روی آن آب اضافه کنید و در ظرف را کاملا محکم ببندید.
اجازه دهید به همین حالت 24 ساعت باشد. حداقل 3 روز و تا 2 تا 3 ماه در یخچال نگه دارید. خیارها تغییر رنگ و مزه خواهند داشت.
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خورش ماست غذای اصیل و سنتی مردم نصف جهان است. البته این غذا خورش نامیده می شود اما به‌عنوان خورش خورده نمی‌شود و همیشه نقش دسر و یک پیش غذا را دارد.


 خورش ماست عکس اسمش طعمی شیرین دارد.اگر دلتان می‌خواهد با غذاهای اصیل مردم اصفهان آشنا شوید این خورش بهترین است.
 
خورش ماست، غذای پیشنهادی  اصفهاني‌ها
 
مواد لازم برای 4 نفر
 
    200 گرم گوشت گردن گوسفند
    2 /1 پیمانه شکر
    1 عددپیاز
    3 پیمانه ماست
    1 عددزرده تخم‌مرغ
    1 ق س زعفران دم شده
    1 ق س گلاب
    1 ق س مغز خلال بادام
    به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل
    1 ق س مغز گردو
 
 
طرز تهیه:
 
1.   گوشت را با یک عدد پیاز و زردچوبه بگذارید خوب بپزد و له شود.
 
2. حال گوشت را از استخوان جدا کنید و در ظرف مسی خوب بکوبید.گوشت را باید آن‌قدر بکوبید تا کش بیاید.
 
3. زرده تخم‌مرغ را با شکر و ماست مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا کش بیاید.
 
4. وقتی ماست جوش آمد،گوشت‌کوبیده شده راروی آن بریزیدو هم بزنید.
 
5. حالا مغز گردو، خلال بادام، زعفران و گلاب را هم اضافه کنید وهم بزنید. بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.
 
6.  خورش را 24 ساعت درون یخچال بگذارید تا خوب جا بیفتد. این خورش سرد سرو می‌شود.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سینه بوقلمون را از عرض به چند قسمت مساوی خرد کنید، سپس آنها را با بیفتک کوب حسابی بکوبید تا کاملا باز شوند. روی تکه‌ها ادویه مورد نظرتان را بریزید.

 
 
کسانی که چربی خون بالایی دارند باید غذاهای مخصوصی بخورند و رژیم غذایی خاصی داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم رول بوقلمون را امتحان کنید.
 
گوشت بوقلمون نسبت به گوشت مرغ و گاو دارای چربی کمتری است. در واقع بیشتر چربی آن روی پوستش است. بنابراین کسانی که چربی خون بالایی دارند، سینه بوقلمون گزینه خوبی برای آنهاست. این مقدار مواد غذایی برای 2 نفر است.
 
مواد لازم برای تهیه رول بوقلمون، غذایی مخصوص چربی خون بالا :
سینه بوقلمون      1 عدد
پنیر خامه‌ای     200 گرم
 خامه     100 گرم
 ادویه دلخواه     به میزان لازم
جعفری خرد شده     50 گرم
قارچ خرد شده     150 گرم
پیاز     1 عدد
کره     به میزان لازم
 
 
طرز تهیه رول بوقلمون، غذایی مخصوص چربی خون بالا :
سینه بوقلمون را از عرض به چند قسمت مساوی خرد کنید، سپس آنها را با بیفتک کوب حسابی بکوبید تا کاملا باز شوند. روی تکه‌ها ادویه مورد نظرتان را بریزید.
 
 
حالا نیمی از پنیر خامه‌ای را روی تکه‌های بوقلمون بمالید. مقداری هم جعفری خرد شده روی آنها قرار دهید، سپس تکه های سینه را به آرامی رول کنید.
 
 
در یک تابه مقداری کره بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا رول‌ها را داخل آن خوب سرخ کنید. بعد از آنکه رول ها آماده شدند، آنها را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید.
 
 
در یک تابه مقداری کره بریزید. پیاز را خلالی خرد کنید، سپس آن را در کره کمی تفت دهید. بقیه پنیر را با خامه مخلوط کنید، سپس آن را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.
 
 
در یک تابه دیگر مقداری کره بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا قارچ‌های خرد شده را داخل آن کمی تفت دهید، سپس آنها را به مخلوط پیاز، خامه و پنیر اضافه کنید تا سس غذا آماده شود.
 
 
حالا باید رول‌ها را داخل سس قرار دهید. حرارت را کم کرده ، صبر کنید تا سس به خورد مواد برود. بعد از چند دقیقه غذای شما آماده است. این غذا را با سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.
 
فوت‌ و فن : می توانید از پودر زیره، فلفل های مختلف،  پودرکاری و نمک برای ادویه این غذا استفاده کنید.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خورش قیمه یکی از انواع خورش هایی است که طرفداران زیادی دارد. یک نوع از این خورش در کشور عراق پخته می شود که تفاوت هایی با قیمه مرسوم ما ایرانی ها دارد.
مواد لازم:
 
    گوشت گوسفند 200 گرم
    نخود 200 گرم
    پیاز 2 عدد   
    رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
    زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
    پودر دارچین 2 قاشق چایخوری
    کره 2 قاشق غذاخوری
 
 
خورش قیمه نجفی؛ مخصوص کشور عراق
 
طرز تهیه:
 
1- نخودها را از شب قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب آن را تعویض کنید ؛ 1 پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت گوسفند خرد شده ، نخودهای خیس خورده و کمی زردچوبه اضافه کنید.
 
2- چند دقیقه تقت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس 8 لیوان آب به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، در قابلمه را ببندید و بگذارید تا نخود و گوشت به آرامی بپزند.
 
3- پس از اینکه گوشت و نخود پختند آب را از مواد جدا کنید سپس مخلوط گوشت و نخود را با گوشتکوب بکوبید تا نرم و یکدست شوند.
 
4- 1 پیاز باقی مانده را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوشرنگ شود.
 
5- در این مرحله گوشت کوبیده شده ، آب گوشت ، زعفران دم کرده و پودر دارچین را به مخلوط رب و پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید تا خورش به جوش بیاید.
 
6- پس از به جوش آمدن حرارت را ملایم کنید و چند دقیقه اجازه دهید طعم مواد به خورد هم برود سپس خورش قیمه نجفی را در ظرف بکشید ، کره را روی خورش بریزید و با برنج سرو کنید.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
فسنجان یکی از غذاهایی است که پخت آن نیاز به مهارت زیادی دارد.

 فسنجان یکی از غذاهایی است که پخت آن نیاز به مهارت زیادی دارد. احتمالا در اطرافیانتان، تعداد کسانی که فسنجان واقعا خوشمزه درست می کنند کم است. این به دلیل همان مهارتی است که تعداد اندکی از آن برخوردارند. اما ما می خواهیم راز تهیه یک فسنجان خوشمزه را با شما در میان بگذاریم.
 
مواد اولیه:
 
    روغن ونمک به میزان لازم
    زعفران ساییده به دلخواه کمی
    پیاز (رنده شده) ۱عدد
    رب انار (ترش یا شیرین بودن رب انار به شما بستگی دارد) ۲ الی ۳ پیمانه
    مغز گردو آسیاب شده نیم کیلو
    مرغ (سینه ران یا فیله هر کجای مرغ رو که دوست دارید) ۱ کیلو
    شکر ۲الی ۳ قلشق غذاخوری

مواد فوق برای ۶ الی ۷ نفر است
 
طرز تهیه:
 
دوستای گلم من فسنجون رو به این شیوه که در ادامه خدمتتون عرض میکنم درست میکنم و واقعا خوشمزه و عالی میشه و هر کی خورده فوق العاده دوست داشته.
 
میزان هایی که از کتاب مستطاب اشپزی نوشتم براتون رو به دلیل داشتن یه مرجع گذاشتم و گر نه اصلا نیازی به پیمانه و گرم کردن نیست و کاملا و مفصل روشش رو براتون میگم.
 
ابتدا یه پیاز متوسط اندازه یه نارنگی درشت رو با رنده درشت، رنده کنین. میتونین از غذاساز یا خرد کن هم استفاده کنین پیاز رو خوب خوب تفت بدین تا به کیفیت ریز برسه:

بعد از اون گردو رو اضافه کنین. من برای 4-5 نفر 250 گرم کردو استفاده میکنم. البته میتونین کمتر هم استفاده کنین.اینکه چه میزان گردو بزنین بستگی به ذائقه تون داره. من خیلی از سس فسنجون خوشم میاد و زیاد میخورمش ولی بعضیا کمتر میخورن. فسنجون رسمی ینی یه تیکه مرغ خوشمزه داخل سسی از گردو و رب انار. اگه گردو کمتر بزنین سس کمتر خواهید داشت.
 
گردو رو خوب آسیاب میکنم البته نه در حدی که خمیر بشه و به روغن بیافته. به پیاز ها اضافه میکنم و تفت میدم تا زمانی که بوی گردو بلند بشه و به اصطلاح خامی گردو گرفته بشه.
 
وقتی گردو به این مرحله رسید دیگه بوی خامی نداره و اماده ست. داخلش آب کاملا سرد میریزم و اینجور به گردو شک وارد میشه و کمک میکنه تا روغنش در بیاد.
 
چیزی که فوق العاده در پخت فسنجون مهمه زمان طولانی هست و شعله ملایم. چیزی بیش از ده ساعت زمان نیاز داره پس موقع پخت حواستون به برنامه ریزی و زمانبندی باشه.

اینجا اولین باری هست که به گردو آب اضافه میکنیم. رنگش رو خوب ببینین و با تصاویری که در ادامه میبینین مقایسه کنین. رفته رفته گردو بیشتر و بیشتر روغن میندازه و تیره تر میشه. بازم تاکید میکنم فسنجون به زمان طولانی و شعله ملایم نیاز داره تا گردو تو این مدت روغن بندازه.
 
تیرگی رنگ خورش هم از گردو هست و رب انار یه چاشنی برای خوش ماست.البته رب انار هم بسته به رنگش در رنگ خورش ما تاثیر میذاره ولی منظورم اینه که امروزه خانوما به دلیل عجله کردن یا فرصت نداشتن به گردو اصلا زمان نمیدن و همون اول رب میزنن و تیرگی خورششون از رب انار هست نه گردوی جا افتاده.

یه موردی که استثناعا فقط در مورد خورش فسنجون داریم اینه که هر موقعی میخواییم بهش آب اضافه کنیم باید آب کاملا سرد یا حتی یخ بزنیم. اینجور به گردو کمک میکنیم تا روغنش رو پس بده و فسنجون جا افتاده و خوش آب و رنگی داشه باشیم.
 
در ادامه عکس هایی از ساعات مختلف گرفتم و روند روغن انداختن و تعییر رنگ گردو رو میتونین ببینین.
 
بعد از ساعت های طولانی گردو به کیفیتی که ملاحظه میفرمایین میرسه و در این مرحله من رب انار و شکر بهش اضافه میکنم. میزانش رو هیچ وقت اندازه نمیگیرم.
 
میزان ترشی و طعم رب انار ها با هم فرق داره و طبع و ذائقه ها هم با هم فرق داره. پس من چشمی رب و شکر میزنم و بعد ده دقیقه میچشم و اگه احساس کردم رب بیشتر نیاز داره، اضافه میکنم یا مثلا شکر برای رب انار من از ترکیب رب انار خونگی که خودم درست کردم و رب انار که از شمال میخرم استفاده میکنم.
 
رب انارای شمالی خیلی خوشمزه ن و یکی از مغازه دارا میگفت اینا انار خالص نیستن و ترکیب آلوچه جنگلی داخلش داره. خلاصه اینکه من همیشه از ترکیب این دو رب استفاده میکنم و طعمی فوق العاده دارن.

این مرحله مرغ رو به خورشم اضافه میکنم. البته شما زمانبندی کنین و از قبل تر مرغ رو خوب سرخ کنین. مرغ رو قبلش با حرارت بالا داخل روغن خوب سرخ میکنم. حرارت بالا باعث میشه مرغ رویه ببنده و آب داخلش رو از دست نده و مرغ خشک نشه.

و اینم بعد از یک ساعت که از گذاشتن مرغم داخل خورش میگذره. میبینین که کاملا جا افتاده و آماده ست.

امیدوارم درست کنین و لذت ببرین. من تو فصلی که «به» هست، حتما ورقه های به سرخ شده کنار فسنجونم میذارم.






مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شیش برک یک نوع غذای اصیل لبنانی است. که از پیراشکی های کوچولوی گوشت تشکیل شده که در خورشت ماست می پزند...
شیش برک یک نوع غذای اصیل لبنانی است. که از پیراشکی های کوچولوی گوشت تشکیل شده که در خورشت ماست می پزند.
 
مواد لازم:

    آب 125میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

    روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری

    آرد به میزان لازم

    پرك بادام به میزان لازم

    روغن سرخ‌كردنی به میزان لازم

 
مواد لازم میانی:

    روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری
    پیاز رنده كرده 1 عدد متوسط
    گوشت چرخكرده 500 گرم
    بهارات 1 قاشق چایخوری
    نمك به میزان لازم


مواد لازم برای تهیه سس ماست:

    ماست 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)
    آرد ذرت 1 قاشق چایخوری
    آب 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)
    سیر له كرده 2 حبه
    كره 2 قاشق سوپخوری
    گشنیز خرد كرده یك‌چهارم پیمانه



روش تهیه خمیر:
 
1. آب و روغن زیتون را در ظرف مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید.
 
2. آن‌گاه آرد را به تدریج بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود و به دست نچسبد.
 
3. سپس روی خمیر را بپوشانید و 15 دقیقه، استراحت دهید.

4.  اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و دایره‌های كوچكی به قطر 4 سانتیمتر از آن ببرید.
 
5. سپس قدری از مایه میانی وسط هر خمیر بگذارید و یك پرك بادام رویش قرار دهید.

6. خمیر را به شكل نیم‌دایره تا كنید و دو گوشه آن را به سمت پایین بیاورید و روی هم قرار دهید.
 
7. حالا در ظرف مناسبی ، روغن بریزید و روی اجاق گرم كنید و شیش‌برك را در آن سرخ كنید.

8. اینك شیش برك را برای پذیرایی در ظرف مناسبی بچینید و با سس ماست میل كنید.

روش تهیه مواد میانی:
 
1. روغن زیتون را در تابه بریزید، روی اجاق گرم كنید و پیاز را در آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.
 
2. آن‌گاه گوشت، بهارات و نمك را بیفزائید و 5 دقیقه دیگر آن را تفت دهید.
 
3. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید گوشت خنك شود.

روش تهیه سس ماست:
 
1. ماست، آرد ذرت و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا قدری غلیظ شود.
 
2. سیر را قدری در كره تفت دهید و همراه با گشنیز به سس بیفزائید.

یادآوری: در زبان عربی به ادویه بهارات می‌گویند كه تركیبات آن شامل: فلفل سیاه، زیره، تخم گشنیز، میخك، جوز هندی، دارچین و هل می‌باشد.


:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آسان تر از آنچه که تصور می کنید، می توانید یک چیزبرگر خانگی به خوشمزگی غذای رستورانهای فست فودی درست کنید. اغلب اوقات برگر با سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود اما با این دستور می توانید سیب زمینی تنوری سالم تری درست کنید و از سرو غذایتان لذت ببرید.



مواد لازم چیز برگر با سیب زمینی تنوری :
 گوشت چرخ کرده گوساله      300 گرم
 پیاز کوچک رنده شده و کمی آب گرفته      1 عدد
 سیر درشت     1 حبه
 سس خردل      1 قاشق چایخوری
نان همبرگری     2 عدد
سیب زمینی     2 عدد
برگ رزماری     2 شاخه کوچک
کاکوتی یا آویشن خشک     1 قاشق چایخوری
پودر سیر     1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه     به مقدار لازم
کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز، سس فرانسوی     به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه چیز برگر با سیب زمینی تنوری :
گوشت، پیاز، سیر، سس خردل و نمک و فلفل رابا هم مخلوط می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم.
 
بین دو کیسه فریزر همبرگرها را به شکل دایره در می آوریم.
داخل ماهیتابه چدنی یا روی گریل کباب می کنیم و در آخر پخت روی آنها پنیر می گذاریم.
 
2 عدد سیب زمینی متوسط رو می شوییم و پوست می کنیم و آنها را حدود 8-5 دقیقه نیم پز می کنیم.
 
سپس به آن کمی نمک و فلفل و کاکوتی و رزماری و پودر سیر و روغن زیتون می زنیم و در فر c°180 تا زمانی که برشته شوند، آنها را تنوری می کنیم.
 
نان را برش زده و سـس می مالیم و گوشت پخته و مخلفات را در آن می گذاریم و با سیب زمینی سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
فلافل از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی‌گردد طرز تهیه فلافل متفاوت است البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی‌ترین آن نوعی است که با نخود تهیه می‌شود اما فلافل ماش، عدس، بادمجان، سیب‌زمینی نیز وجود دارد.

 فلافل از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی‌گردد طرز تهیه فلافل متفاوت است البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی‌ترین آن نوعی است که با نخود تهیه می‌شود اما فلافل ماش، عدس، بادمجان، سیب‌زمینی نیز وجود دارد.

مواد لازم :

    نخود      300 گرم
     پیاز      1 عدد
     جعفری      نصف استکان
     سیر     3 حبه
    آرد نخودچی     2 قاشق غذا خوری
    فلفل سیاه     1 قاشق چاای خوری
    زیره سبز     1 قاشق چاای خوری
    تخم گشنیز     1 قاشق چاای خوری
    تخم مرغ     1 عدد (درصورت تمایل)
    نمک     به میزان لازم

 

اگر شما هم عاشق فلافل هستید با این روش می توانید فلافلی ترد و خوشمزه تهیه کنید.


طرز تهیه :

برای تهیه فلافل نخود را باید خیس کنیم. خیس خوردن نخود کمی طول می کشد، ولی اگر به نخود درحال خیس خوردن مقداری نمک اضافه کنیم زمان خیس خوردن نخود نصف می شود و در عرض دو سه ساعت نخود آب را به خودش جذب می کند. برای همه حبوبات می شود از این روش استفاده کرد. این راه حل برای مواقعی است که عجله داریم و از قبل فکرش را نکردیم. راحت ترین راه برای طرز تهیه فلافل این است که بعد از خیس خوردن نخود، آن را به همراه پیاز و سیر و ادویه و جعفری داخل میکسر یا همان مخلوط کن بریزیم.

راحت ترین راه برای طرز تهیه فلافل این است که همه مواد را با هم داخل میکسر بریزیم


ولی اگر میکسر در دسترستان نبود می توانید نخود را چرخ کنید و به همراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز دهید. برای میکس هم لازم نیست خیلی مواد را له کنیم. بعد از اینکه میکس کردید، آرد را اضافه می کنیم. تخم مرغ را هم به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم. بعد هم به شکل توپ در می آوریم و در روغن سرخ می کنیم .

نکات مهم برای طرز تهیه فلافل خوشمزه:

باید فلافل ها را در روغن زیاد سرخ کرد


1. برای طرز تهیه فلافل نخود به خاطر آن که نفاخی نخود گرفته شود، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید. حتی می‌ توانید آن را چند بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و سپس نخودها را چرخ کنید. به این ترتیب کمتر باعث نفخ می‌ شوند.

2. ادویه هایی که در مواد لازم فلافل گفته شد، ادویه های اصلی برای طرز تهیه فلافل هستند و پیشنهاد این است که حتما از همه ادویه ها برای تهیه فلافل استفاده کنید.

3. بهترین ادویه برای پخت فلافل زیره است البته فرقی نمی‌ کند که شما زیره سیاه اضافه می‌کنید یا سبز. افزودن زیره به فلافل به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد.  می‌ توانید به مایه فلافل کمی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب فلافل عطر بهتری پیدا خواهد کرد.

4. هنگام تهیه فلافل دقت کنید که نخودها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند زیرا در این صورت مایه فلافل وا می‌ رود. البته بهتر است خیلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخود های چرخ شده کمی از دانه‌ های شکر درشت‌تر باشد.

5. بعضی ها تخم مرغ را به فلافل اضافه نمی کنند و به تهیه فلافل تا همین مرحله بسنده می کنند ولی به نظر می رسد تخم مرغ حکم چسب را برای مواد دارد و باعث شکیل شدن فلافل می شود و به آن زیبایی می دهد. همچنین از خشک شدن فلافل جلوگیری می کند. درباره بیکینگ‌پودر نیز باید بگویم که فقط مقدار کمی از آن را به مایه فلافل اضافه کنید تا باعث پف کردن آن‌ ها شود.

6. برای سرخ کردن فلافل، آن‌ ها را در ظرفی نچسب و کوچک که روغن عمق پیدا کرده است، قرار دهید تا فلافل‌ها بعد از افتادن در روغن داغ به کف ظرف برخورد کنند و به سطح بیایند. به این ترتیب فلافل خوشمزه و ترد خواهید داشت.

7. برای سرخ کردن فلافل‌ها از قالب‌ های مخصوص استفاده کنید و بگذارید تا روغن کاملاً داغ شود، متاسفانه فلافل را باید در روغن زیاد سرخ کرد تا هم زیباتر شود و هم یکدست پخته شود. ولی می توانید در انتها با دستمال روغنش را بگیرید.

8. چاشنی مناسب غذای فلافل فقط ترشی است، آن هم ترشی انبه، بادمجان یا میوه. البته شما می‌ توانید فلافل را با کلم شور یا ترشی نیز میل کنید.

9. بهتر است نان مناسب برای خوردن فلافل پیتا باشد که نوعی نان لبنانی است و کمی ضخیم‌تر از نان لواش است و دو لایه دارد.

10. نوشیدنی پیشنهادی همراه فلافل نیز یک لیوان چای نعناع است. البته هندی‌ ها با  غذای فلافل نوشیدنی‌ ای به نام لاسی می‌نوشند؛ «لاسی» دوغ شیرینی است که مواد تشکیل‌ دهنده آن، میوه است.



:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آبگوشت یکی از غذاهای لذیذ است که از قدیم الایام در بین ما ایرانی ها باب بوده است. اگرچه غذایی فوق العاده سنتی محسوب می شود، اما هنوز هم طرفداران خود را از دست نداده است. در این مطلب طرز تهیه آبگوشت غوره را به شما آموزش داده ایم.

آبگوشت یکی از غذاهای لذیذ است که از قدیم الایام در بین ما ایرانی ها باب بوده است. اگرچه غذایی فوق العاده سنتی محسوب می شود، اما هنوز هم طرفداران خود را از دست نداده است. در این مطلب طرز تهیه آبگوشت غوره را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم:

    پیاز 1 عدد
    گوشت گوسفندی 1 کیلوگرم
    نخود 1.5 پیمانه
    سبزی آش 500 گرم
    برنج 4 ق.غ
    بادمجان 3 عدد
    غوره 2 ق.غ
    آب غوره 2 ق.غ
    رب غوره 1 پیمانه



طرز تهیه:

1-سبزی‌ها را در آسیاب سبزی خرد کن کاملا ریز خرد کنید.

2-گوشت را با پیاز سرخ کنید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

3-نخود،برنج و سبزی خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید تا کاملا بپزد و جابیفتد.

4-وقتی گوشت و نخود پخت،بادمجان را اضافه کنید و 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا بادمجان‌ها هم بپزند و

5-مزه و طعم غذا را بگیرد؛ در همین حین رب غوره،غوره و آب غوره را به غذا بیفزایید تا حدی که آش ترش مزه شود.

6-اگر خواستید آش ترش‌تر باشد،آب غوره بیشتر و اگر نه آب غوره کمتری بریزید و آب آن را جداگانه ترید کنید.

7-هنگام سرو گوشت را با نخود بکوبید و در کنار بادمجان میل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نخود منبع خوبی از پروتئین و آهن است و این خصوصیات آن را به جایگزین خوبی برای گوشت قرمز تبدیل کرده است. بنابراین کسانی که از رژیم‌های بدون گوشت قرمز استفاده می‌کنند، می‌توانند از جایگزین‌هایی مانند نخود استفاده کنند.

 نخود منبع خوبی از پروتئین و آهن است و این خصوصیات آن را به جایگزین خوبی برای گوشت قرمز تبدیل کرده است. بنابراین کسانی که از رژیم‌های بدون گوشت قرمز استفاده می‌کنند، می‌توانند از جایگزین‌هایی مانند نخود استفاده کنند.

مواد لازم:

    نخود آبگوشتی 150 گرم
    برنج 100 گرم
    بلغور گندم 200 گرم
    آرد 2 قاشق سوپخوری
    روغن مخصوص سرخ‌كردنی 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)
    پیاز خردكرده 1 عدد درشت
    نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
    كرفس و اسفناج خردكرده 300 گرم
    رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق سوپخوری
    گوجه‌فرنگی رنده كرده 2-3 عدد درشت
    گوشت چرخكرده 300 گرم
    جعفری ریز خردكرده 200 گرم



طرز تهیه:

1-نخود، برنج و بلغور را جداگانه بخیسانید. آن‌گاه در كاسه مناسبی برنج، بلغور و آرد را مخلوط كنید و خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا كند. آن را كنار بگذارید. حالا در قابلمه مناسبی قدری روغن بریزید، پیاز را در آن تفت دهید.

2-سپس نخود، نمك، فلفل و زردچوبه را بیفزائید و صبر كنید تا نخود بپزد. اینك كرفس، اسفناج، رب گوجه‌فرنگی و پوره گوجه‌فرنگی را اضافه نمائید.

3-حالا گوشت‌ چرخكرده را همراه با كمی نمك، فلفل و زردچوبه در تابه مناسبی تفت دهید، جعفری را بیفزائید و 5 دقیقه دیگر آن را تفت دهید.

4-اكنون از مایه فراهم‌كرده – بلغور و برنج- به اندازه یك گردو بردارید و به صورت توپی در دست شكل دهید. سپس در آن حفره‌ای ایجاد كنید و از مایه گوشتی در آن قرار دهید و دوباره آن را به شكل توپ در آورید.

5- حالا كوفته‌ها را در خوراك بریزید و با حرارت ملایم آن را بپزید. مصرف این خوراك همراه با نان بسیار مطلوب خواهد بود.

یادآوری:

در كردستان علاوه بر گوشت چرخكرده از گوشت گوسفند خرد كرده نیز در این خوراك استفاده می‌كنند.



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
میرزا قاسمی از مجموعه دستور غذایی های ایرانی است که ما، طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. این غذای ساده و خوشمزه که در اصل متعلق به شمال ایران است، طرفداران بسیاری در تمامی نقاط ایران دارد. می توانید آن را با نان یا برنج میل کنید. نوش جان.
 
مواد لازم:
 
        بادمجان  ۸ عدد
        گوجه فرنگی  ۴ عدد
        سیر  ۱ بوته
        تخم مرغ  ۳ عدد
        نمک  به میزان لازم
        فلفل  به میزان لازم
        زردچوبه  به میزان لازم
        روغن     به میزان لازم
 
 
میرزا قاسمی
 
طرز تهبه:
 
1- بادمجان ها را روی شعله ی گاز و یا در فر کباب کنید تا کاملا نرم و پخته شوند و پوستشان بسوزد. پوست و سرهای بادمجان را جدا کنید. در صورت تمایل می توانید بادمجان ها را سرخ کنید. برای این کار پوست آن ها را بگیرید، آن ها را ورقه ورقه کنید و تا مغز پخت و نرم شوند، تفت دهید. بعد از پخت بادمجان، آن را خیلی ریز خرد کنید.
 
2-در ماهیتابه ای روی حرات متوسط کمی روغن گرم کنید. سیر را در آن تفت دهید تا نرم شده و عطر آن بلند شود.
 
3-گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس بادمجان را اضافه کنید و بگذارید تا مواد برای ۲۰ دقیقه بپزد و آب آن ها کاملا کشیده شود.
 
4-بر روی آن ها نمک، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی زردچوبه بپاشید و خوب با هم ترکیب کنید.
 
5-مواد میرزا قاسمی را در یک طرف ماهیتابه جمع کرده و در سمت دیگر، تخم مرغ ها را بشکنید و سریع هم بزنید تا ببندد(می توانید این کار را در ماهیتابه ای دیگر هم انجام دهید). سپس تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
 
6-میرزا قاسمی را در ظرف مورد نظر بکشید و با نان یا برنج میل کنید.
 
نکاتی در مورد تهیه ی میرزا قاسمی:
 
1- بادمجان و گوجه فرنگی ها را تمیز بشویید. گوجه ها را برای چند لحظه در آب جوش بیاندازید و سپس پوستشان را جدا کنید. آن ها را ریز خرد کنید.
 
2- سیر را با کنار چاقو له کرده و سپس ریز خرد کنید.
 
3- قبل از کبابی کردن بادمجان یک برش روی آن بدهید.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خانم هایی که زیاد اهل کیک و شیرینی درست کردن هستند، همیشه دنبال دستور پخت های جدید برای کیک های جدید می گردند. ما هم امروز برایشان طرز تهیه کیکی قرمز رنگ را آموزش داده ایم تا شاید بتوانیم در این راه کمکی به آنها کرده باشیم.
 
مواد لازم:
 
    آرد سفید 2 پیمانه
    تخم مرغ (هم دمای محیط) 6 عدد
    شکر 1/2 پیمانه
    کره (هم دمای محیط) 200 گرم
    پودر کاکائو 1/5 قاشق غ
    شیر 1/5 پیمانه
    بکینگ پودر 3ق غ
    خامه فرم گرفته 2 بسته 500 گرمی
    موز دو عدد
    گردو به میزان لازم
    خلال بادام و پسته به مقدار لازم
    رنگ خوراکی قرمز به میزان لازم
    شکلات تخته ای به مقدار لازم
 
 
طرز تهیه رد کیک خامه ای(red cake)
 
طرز تهیه:
 
1-من موادم رو نصف کردم و توی دوتا قالب هم اندازه درست کردم اونی که رنگش پر رنگتر هستش کاکائوی بیشتری توش ریختم پس برای یک کیکتون یک قاشق کاکائو بریزید و برای دیگری نصف قاشق غذاخوری.....
 
2-مواد خشکمان را با هم مخلوط میکنیم (کاکائو و ارد و بکینگ پودر) و سه الی چهار بار الک میکنیم.
 
3-زرده و سفیده را جدا کرده سفیده را میزنیم تا پف کند زرده را با شکر زده تا کرم رنگ شود سپس رنگ خوراکی و کره را اضافه میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم در این مرحله شیر را اضافه میکنیم و بعد از اضافه کردن شیر مواد خشکمان را نیز اضافه میکنیم و بصورت دورانی در یک جهت با لیسک هم میزینم تا مواد یکدست شود در نهایت سفیده را به مواد افزوده و بصورت دوارنی و آهسته با مواد مخلوط میکنیم.
 
4-ته قالبمان را کاغذ روغنی که کمی چرب کرده ایم گذاشته و موادمان را در قالب میریزیم و در فری که از 20دقیقه قبل گرم شده قرار میدهیم.دمای فر 170درجه و مدت زمانی که من برای پخت کیکم 45دقیقه بود که بسته به نوع فر میتوانیم بعد از نیم ساعت و زمانی که کیک پف کرد یک چنگال در کیک فرو کنیم از موادمان حالت خمیری نداشت و به چنگال نچسبد کیکمان کاملا مغز پخت شده است...
 
5-کیکمان را از وسط نصف کرده و خامه و موز و گردو را برای لایه های وسط کیک استفاده میکنیم در آخر کل کیک را با خامه کاور میکنیم.
 
6-من برای تزیین دور کیک از شکلات تخته ای و مغز پسته استفاده کردم و روی کیک را با مغز بادام و خامه ای که با رنگ میکس کردم تزیین کردم...
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مرغ ترش گیلان از مجموعه دستورغذایی های محلی است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. مرغ ترش، این غذای محلی و خوشمزه ی استان گیلان را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.
 
مواد لازم:
 
        روغن  به میزان لازم
        سبزیهای معطر  ۱ کیلوگرم
        پیاز  ۱ عدد
        سیر  ۴ حبه
        مرغ  ۱ عدد
        لپه  ۱۰۰ گرم
        زردچوبه  به میزان لازم
        آبلیمو  ۱ پیمانه
        نمک به میزان لازم
        فلفل  به میزان لازم
        تخم مرغ  ۲ عدد
 
 
مرغ ترش گیلان
 
طرز تهیه:
 
 1-در ماهیتابه ای بزرگ کمی روغن بریزید و سبزی ها را در آن تفت دهید.
 
 2-در این میان، در قابلمه ای کمی روغن بریزید و پیاز و سیر را در آن تفت دهید. مرغ و لپه را اضافه کنید و تفت دهید ، به آن ها زردچوبه بزنید و کمی تفت دهید. بر روی آن ها ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید تا مرغ و لپه کاملا پخته و نرم شوند.
 
 3-سبزی تفت داده شده را به مواد اضافه کنید و برای ۶۰ دقیقه بپزید.
 
  4-آب لیمو، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا بیافتد.
 
 5-در پایان تخم مرغ های زده شده را در آن بریزد و بگذارید تا پخته شوند.
 
 6-خورش را در ظرف مورد نظر بکشید و به همراه برنج میل کنید.  
 
نکات:
 
1- سبزی مرغ ترش شامل جعفری، گشنیز و سبزی محلی خالواش است. می توانید به جای خالواش از نعناع و یا حتی پونه استفاده کنید. سبزی ها را پاک کرده و تمیز بشویید. آن ها را ریز خرد کنید.
 
2- پیاز را ریز خرد کنید. سیر را هم با کنار چاقو له کرده و ریز خرد کنید.
 
3- می توانید از فیله ی مرغ هم استفاده کنید. در صورت تمایل آن ها را خرد کنید.
 
4- لپه را از شب قبل خیس کنید. ترجیحا در این میان آب آن را چند بار عوض کنید.
 
5- می توانید به جای آب لیمو از آب نارنج، آب غوره یا آب انار استفاده کنید.
 
6- تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
خوراک پوره نخود فرنگی همراه با کوفته مرغ، غذایی حرفه ای و خوشمزه است که می توانید به جای مرغ از گوشت قرمز و یا گوشت بوقلمون در آن استفاده کنید.

خوراک پوره نخود فرنگی همراه با کوفته مرغ، غذایی حرفه ای و خوشمزه است که می توانید به جای مرغ از گوشت قرمز و یا گوشت بوقلمون در آن استفاده کنید.

مواد لازم پوره:

    ۳     عدد  سیب زمینی  پخته
    ۱     لیوان   نخود فرنگی  پخته
    ۲    حبه  سیر
    ۲    قاشق  غذاخوری  روغن زیتون
    ۳   ساقه   نعناع  تازه
    ۱    قاشق  غذاخوری  آب لیمو
    نمک،  فلفل


مواد لازم جهت تهیه کوفته مرغ:

    ۱    عدد سینه مرغ
    ۲   عدد ران مرغ
    ۱   پیاز
    ۲  حبه  سیر
    ۲  قاشق غذاخوری آرد سوخاری
    یک  سوم  استکان جعفری خرد شده
    دو قاشق چایخوری  ادویه کاری
    ۱  قاشق مربا خوری پودر فلفل قرمز شیرین


مواد لازم رویه:

    ۷  الی  ۸  ورق بیکن
    ۱  عدد پیاز
    ۲  قاشق  غذاخوری روغن زیتون
    نمک، فلفل



طرز تهیه:

1-تمامی مواد  پوره نخود فرنگی را که شامل سیب زمینی، نخود فرنگی، سیر، نعناع، آبلیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل است را در غذا ساز  ریخته آنقدر مخلوط کنید تا پوره ای  یکدست و کاملا نرم  بدست آید. پوره را به ظرف دیگری منتقل کرده، ظرف  غذا ساز را شسته  خشک  کنید.

2-مواد کوفته را  که شامل سینه مرغ، ران از استخوان جدا کرده مرغ، پیاز پوسته گرفته،  سیر، آرد سوخاری، جعفری خرد شده، ادویه کاری،  نمک  و فلفل میشد  را  در غذا ساز ریخته آنقدر بزنید تا شبیه همان پوره شود نکته اساسی در تهیه کوفته مرغ زیاد مخلوط شدنش است (من همیشه در کوفته مرغ نصف قاشق مربا خوری  پودر مغز هل، یک چهارم قاشق چایخوری  فلفل یک پنجم قاشق مربا خوری دارچین، کمی زنجبیل تازه رنده شده، سیر، پیاز و روغن مایع به اندازه دو قاشق غذاخوری سر پر می ریزم شخصا از ادویه کاری استفاده نمیکنم چون بویش را در خوراک ها نمیپسندم و کوفته ها  را  همراه  ماکارونی سرو میکنم طعمش خیلی خوب میشود)  به اندازه گروه  از  مخلوط  مرغ برداشته در  روغن  داغ  آفتاب گردان سرخ کنید. سپس کوفته های سرخ  شده را روی حوله  کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه اش کشیده شود.

3-پیاز را باریک بلند خرد کنید (ژولین) و در مخلوط  روغن مایع و روغن زیتون  سرخ  کنید. وقتی طلایی شده به آن  بیکن خرد شده افزوده تا طلایی شدن بیکن ها را  به سرخ کردن  ادامه دهید به مخلوط  پیاز  و بیکن نمک و فلفل افزوده ظرف را از روی حرارت بردارید. ظرف  مناسبی  آماده کرده  کف ظرف را با پوره بپوشانید. رویش کوفته ها را چید روی کوفته ها از مخلوط پیاز و بیکن قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سالاد پیاز و گشنیز، یک سالاد خوش طعم برای کسانی که رژیم لاغری دارند



سالاد یکی از خوراکی هایی است که در انواع رژیم های لاغری و کاهش وزن وجود دارد. اگر شما هم از سالادهای تکراری خسته شده اید به شما پیشنهاد می کنیم این بار سالاد پیاز و گشنیز را تجربه کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.
 
 
مواد لازم برای سالاد رژیمی پیاز و گشنیز :
 پیاز قرمز خرد شده      1 عدد کوچک
 * خیار     2 عدد متوسط خرد شده
آب لیمو تازه      2 عدد
 گشنیز تازه خرد شده     2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون     2 قاشق غذاخوری
نمک     به مقدار لازم
 
 
* خیار :  ( اگر دوست داشته باشید می توانید خیارها را با پوست خرد کنید )
 
 
طرز تهیه سالاد رژیمی پیاز و گشنیز :
تمامی مواد بالا را با هم مخلوط کرده و برای دو الی 3 ساعت درون یخچال بگذارید تا طعم گشنیز و پیاز کاملا با هم مخلوط شود.
از آبلیمو به عنوان چاشنی این سالاد استفاده کنید.
 
 
اگر شما ممنوعیت برای مصرف انواع سس های سالاد ندارید می توانید دو قاشق غذاخوری سس مایونز به سالادتان اضافه کنید و با این کار طعم سالاد بسیار عالی خواهد بود.
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آیا جنبش‌های فضای مجازی به دنیای واقعی راه پیدا می‌کنند؟ آیا تغییرات حاصل از آن پایدار باقی می‌ماند؟ آیا لایک کردن صفحه‌ها و امضا کردن جنبش‌ها به کنشگرایی واقعی و تغییرات رفتاری در جامعه منجر می‌شود؟

خیابان‌ها و بزرگراه‌های کلانشهرها بیشتر به پیست مسابقات اتومبیلرانی و راندن در فیلم‌های خشن هالیوودی شبیه است. پایبندان به قانون روز به روز کمتر می‌شوند. دیگر دیدن خودروهایی که لایی می‌کشند، با سرعت غیرمجاز می‌رانند، چراغ قرمز را رد می‌کنند، یکباره تغییر مسیر می‌دهند و از سرعت مجاز در کوچه و خیابان و بزرگراه تخطی می‌کنند به بخشی از منظره روزمره زندگی شهری بدل شده است.
 
 همه از ترافیک و بی‌نظمی به ستوه آمده‌اند. در این شهرهای بی‌قانون، «سیا ساکتی» هم دیگر راه به جایی نمی‌برد. ضرورت بستن کمربند ایمنی را به کودکان آموخت و صحنه را بوسید و کنار رفت.
 
 
 این همه آموزش و تنبیه و تشویق هم افاقه نکرد. بیلبوردها و بنرها هم فرهنگ نابسامان رانندگی را سامان نبخشید. قانونگذاران مستاصل، به افزایش جریمه‌های رانندگی پناه بردند تا شاید فشار تنبیه، رانندگان قانون‌گریز را سر به راه کند. گرچه برای تحلیل دستاوردها و نتایج واقعی افزایش جریمه‌ها کمی زود است اما به نظر می‌رسد این راهکار نیز بدون پشتوانه دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی برای اصلاح رفتارهای نادرست هنگام رانندگی چندان موثر نخواهد بود.
 
گاندی می‌گوید: «تغییری باش که می‌خواهی آن را در جهان ببینی.» همه می‌خواهند تهران را از پریشانی نجات دهند. زمان تغییر است. گروه کوچکی از شهروندان به ستوه‌آمده، خود آستین بالا می‌زنند و کمپینی به راه می‌اندازند تا شاید خط‌کشی‌های خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به کاری بیاید. هشتگ #بین-‌ خطوط در توئیتر متولد می‌شود؛ توئیتری که فیلتر است.
 
بین-‌خطوط حرکتی خودجوش است تا شهروندان را به رانندگی صحیح و قانونمند فرابخواند و چهره آشفته شهر را اندکی منظم کند. هشتگ‌ها به زودی به کانال تلگرامی کمپین «بین خط» و از آنجا به گروه‌ها و دیگر کانال‌های تلگرام راه می‌یابد و اندکی بعد اینستاگرام را هم وارد گود می‌کند. کمپین اما در فضای مجازی باقی نمی‌ماند؛ رانندگان با هزینه شخصی خود برچسب‌هایی با همین مضمون تهیه می‌کنند و پشت خودروهای خود می‌چسبانند.
 
در کانال تلگرامی بین خط، فایل‌هایی قرار می‌گیرد که حاوی طراحی‌های مختلفی از پیام کمپین است تا حامیان جنبش بتوانند آسان‌تر برچسب مورد علاقه خود را چاپ و استفاده کنند. گزارش‌های مردمی از دستاوردهای کمپین هم در کانال منتشر می‌شود؛ تصویر امیدوارکننده است. مردم می‌گویند کسانی که این برچسب‌ها را روی خودرو خود نصب کرده‌اند واقعاً تلاش می‌کنند بین خطوط برانند و حتی رانندگان پشت سر هم که پیام را می‌بینند احتیاط می‌کنند تا مبادا نقض قانون کنند و از خط خارج شوند.
 
سیاوش کشمیری یکی از بانیان راه‌اندازی کمپین بین خطوط به ایسنا می‌گوید: قصد دارند به زودی پنج هزار برچسب چاپ کنند و در شعب شهرکتاب و برخی کتابفروشی‌ها و کافی‌شاپ‌های معتبر، رایگان توزیع کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد جنبش پا را از تهران فراتر گذاشته و در چند شهر دیگر هم به راه افتاده است. کمپین اندک‌اندک جان می‌گیرد. شاید به همین سبب است که متولیان نظم و قانون در خیابان‌ها، که معتقدند رانندگی بین خطوط می‌تواند تا 60 درصد از ترافیک بکاهد نیز حمایت خود را از کمپین اعلام می‌کنند.
 
چهره‌های پیشکسوتی که مشوق و مروج رویدادهای مثبت فرهنگی و اجتماعی هستند، نظیر رضا کیانیان در صفحه‌های کاربری خود از جنبش حمایت می‌کنند. این حرکت خودجوش و مردمی که در پی استیصال از محکوم کردن مسوولان و دیگر رانندگان شکل گرفته، می‌رود تا رانندگان جان به لب‌رسیده را از دیدن پدیده شگفتی‌آور لایی کشیدن و تغییر مسیر ناگهانی نجات دهد. تصویر پیش‌رو به نظر امیدوارکننده می‌آید. این بار، زور بازوی افکار عمومی شاید بیشتر از قدرت قانون باشد.
 
اما این کمپین نیز مانند دیگر جنبش‌هایی که در فضای مجازی شکل گرفته‌اند تا منشأ تغییرات سیاسی و اجتماعی باشند باب پرسش‌های بسیاری را دوباره می‌گشاید. آیا جنبش‌های فضای مجازی به دنیای واقعی راه پیدا می‌کنند؟ آیا تغییرات حاصل از آن پایدار باقی می‌ماند؟ آیا لایک کردن صفحه‌ها و امضا کردن جنبش‌ها به کنشگرایی واقعی و تغییرات رفتاری در جامعه منجر می‌شود؟
 
درس‌هایی از چند کمپین
 
از زمانی که بهار عربی به مدد یوتیوب جان گرفت و تحلیلگران به نقش شبکه‌های اجتماعی در بسیج افکار عمومی و ایجاد تحولات سیاسی پی بردند زمان زیادی نمی‌گذرد اما، جنبش‌های فضای مجازی دیگر محدود به عالم سیاست نیست. از چالش سطل یخ که تلاش کرد دنیا را با بیماری ALS آشنا کند یا کمپین سازمان ملل که برای مقابله با خشونت علیه زنان از تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست تا عکس پروفایل خود را به رنگ نارنجی درآورند تا صدها کمپین کوچک و بزرگ که در حمایت از محیط زیست و حقوق کودکان کار و پناهجویان سوری، یا مقابله با گرمایش زمین و تولید سلاح راه‌اندازی شده است، همگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
 
در کشور ما نیز کمپین‌ها و جنبش‌های شبکه‌های اجتماعی پیروزی‌ها و شکست‌های مختلفی را برای بانیان و حامیان خود رقم زده است. پیوستن هزاران نفر از سراسر دنیا به چالش سطل یخ -که در مدت کمتر از شش هفته 115 میلیون دلار به حساب بنیاد ALS واریز کرد- در ایران نیز بانی کمک به موسسات حمایت از بیماران خاص شد.
 
 
در نقطه مقابل، کمپین نخریدن خودرو صفر از دیگر جنبش‌های پرچالش فضای مجازی بود که بحث‌ها و البته انتقادهای بسیاری در پی داشت. به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان به دلیل نبودن بستر مناسب برای تبدیل شدن به یک کنش واقعی و فقدان ابزارهای حمایتی ضروری، این کمپین به توفیق جدی دست پیدا نکرد.
 
اما کمپین‌های موفق دیگری هم بودند که دست‌کم در آگاه‌سازی افکار عمومی و فراخوانی مردم برای پیوستن به یک حرکت اجتماعی، موثر واقع شدند. کمپین‌های صرفه‌جویی در مصرف آب؛ هر تهرانی، یک درخت؛ کمپین من رای‌ می‌دهم در انتخابات سال گذشته، کمپین تحریم فشفشه و ترقه در چهارشنبه‌سوری یا جنبش نخریدن ماهی قرمز برای سفره هفت‌سین نمونه‌هایی از این دست بودند. کمپین‌های موفقی که سبب شدند مردم به جای ایستادن و نگاه کردن، خود وارد عمل شوند.
 
از لایک تا عمل
 
تا چندی پیش گفته می‌شد اسلکتیویسم که در فارسی به «مبارزه از زیر لحاف» یا «سست‌کنشی» تعریف شده است نوعی از کنشگرایی است که تعهد کمی در قبال مشارکت به همراه دارد و تاثیری بر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه نمی‌گذارد. این روزها اما، فلسفه اسلکتیویسم و آثار و پیامدهای آن به بحث داغ صاحب نظران و اساتید حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. این پدیده جدید که توسط رسانه‌های اجتماعی هدایت و رهبری می‌شود ابزاری برای حمایت کاربران فضای مجازی از جنبش‌هایی است که به دلایل مختلف از جمله حمایت از حقوق کودکان، حفاظت از محیط زیست، مقابله با گرمایش زمین، و حتی مقابله با سیاست‌های نادرست دولت‌ها یا دولتمردان تبدیل شده است.
 
 جنبش‌های مجازی معمولاً از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مانند توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام آغاز می‌شود اما دامنه بحث در مورد آن تا دنیای واقعی نیز گسترش پیدا می‌کند. اما آیا اسلکتیویسم بهتر از شیوه‌های سنتی کنشگرایی مانند اعتراض و تجمع، نامه نوشتن به نمایندگان مجلس و وزرا، یا مراسمی نظیر گلریزان و جمع‌آوری کمک است؟ یا در مقابل شیوه‌های واقعی کنشگرایی حرفی برای گفتن ندارد.
 
 پاسخ به این سوال کار آسانی نیست. اسلکتیویسم مدافعان سرسختی دارد و البته مخالفان و منتقدان بسیار. موافقان این شیوه نوین کنشگرایی معتقدند انقلاب نوین هشتگ‌ها می‌تواند دست‌کم، زمینه‌ساز تغییرات اجتماعی و سیاسی مهم باشد. برمبنای این دیدگاه سست‌کنشی به سه شیوه می‌تواند زمینه را برای تغییرات سیاسی-‌اجتماعی فراهم کند:
 
ارتقای آگاهی عمومی. یکی از بارزترین راه‌هایی که اسلکتیویسم به وسیله آن می‌تواند سبب پیشبرد تغییرات اجتماعی شود آن است که مسائل مهم اجتماعی را در مقابل دید مخاطبان فراوان، برجسته می‌کند. این مخاطبان که غالباً به لحاظ جغرافیایی پراکنده و از هم دورند در معرض اطلاعات و پیام‌هایی قرار می‌گیرند که شاید قبلاً اطلاعی از آن نداشتند یا از اهمیت آن غافل بودند.
 
 به عنوان مثال تنها تغییر عکس پروفایل و تبدیل آن به نماد یک کمپین یا جنبش می‌تواند سبب تحریک کنجکاوی دیگر کاربران شود و با آگاه شدن آنان از دلیل استفاده از این نماد، زمینه‌ساز پیوستن افراد بیشتر و بیشتری به یک حرکت اجتماعی شود. هر فرد با یک کلیک ساده، با بازنشر یک هشتگ، با تغییر تصویر پروفایل خود و با ری‌توئیت پیام یا شعار یک کمپین می‌تواند صدها و شاید هزاران فالوئر و فرند را از یک جنبش در فضای مجازی آگاه سازد.
 
 
نکته مهم در این کارکرد شبکه‌های اجتماعی آن است که رسانه‌های سنتی هم برای افزایش آگاهی مردم و بسیج افکار عمومی در جهت تغییرات اجتماعی تلاش زیادی می‌کنند. مطبوعات، رادیو و تلویزیون، تبلیغات محیطی و... نیز هنگام بروز بحران یا فراگیر شدن مشکلات اجتماعی یا اقتصادی و فرهنگی می‌کوشند افکار عمومی را نسبت به مسائل حساس و آگاه کنند. گرچه نمی‌توان نقش رسانه‌های سنتی را در فرآیند اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه نادیده گرفت اما به نظر می‌رسد این رسانه‌ها در اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی چندان هم موفق نیستند.
 
گرچه سبب‌شناسی این مساله نیازمند بحثی طولانی است اما می‌توان از یک دلیل مطمئن بود. بسیاری از مخاطبان، اعتماد خود را به رسانه‌های سنتی از دست داده‌اند چرا که معتقدند این رسانه‌ها حامی و حافظ منافع دولتمردان و سیاستمداران هستند و کمتر به منافع واقعی جامعه می‌اندیشند. در نقطه مقابل، هرقدر از میزان محبوبیت رسانه‌های سنتی و اعتماد مردم به آنها کاسته می‌شود گرایش آنان به رسانه‌های مدرن از جمله شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.
 
 در این رسانه‌ها دیگر ردپایی از کنترل و اعمال نظر به چشم نمی‌خورد. مردم به شبکه‌ها اعتماد بیشتری دارند چون می‌دانند کسانی مانند خودشان در آنها تولید محتوا می‌کنند؛ کسانی که الزاماً در پی منافع شخصی یا جناحی نیستند. در این فضا احساس آزادی عمل و اندیشه بیشتر است و به همین خاطر است که پیام‌ها، از جمله کمپین‌ها و جنبش‌های اجتماعی با اقبال بیشتری‌ رو‌به‌رو می‌شود.
 
اسلکتیویسم امکان مشارکت همگان را فراهم می‌کند. برخلاف دیگر اشکال کنشگرایی که نیازمند مهارت‌های بین‌فردی خاص و بعضاً صرف هزینه است، اسلکتیویسم با فراهم کردن زمینه مشارکت همه مردم در یک جنبش یا حرکت می‌تواند نیروی محرکه قوی و قدرتمندی برای تغییرات اجتماعی باشد. رایگان بودن راه‌اندازی و گسترش بدون هزینه کمپین‌ها در فضای مجازی مزیت بسیار بزرگی است که به واقع محدودیت‌ها و موانع ورود و مشارکت افراد در یک حرکت را از سر راه برمی‌دارد.
 
 کسانی که برای مقابله با خشونت علیه زنان پروفایل خود را به رنگ نارنجی در می‌آورند، یا آنهایی که برای تشویق و ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات، تصویر انگشت استامپ‌خورده یا «پیام من رای‌ می‌دهم» را در صفحه کاربری خود به اشتراک می‌گذارند، در نبود شبکه‌های اجتماعی هرگز فرصت پیدا نمی‌کردند خود به رسانه‌ای برای ترویج یک اندیشه یا پیشبرد یک حرکت یا تغییر بدل شوند. در فضای مجازی هر یک نفر، شهروندی فعال و رسانه‌ای تاثیرگذار و قدرتمند است.
 
اسلکتیویسم می‌تواند به اکتیویسم منجر شود. تصویری که از کنشگرایی در ذهن افراد وجود دارد تجمعات خیابانی، جمع‌آوری کمک‌های خیریه یا حضور داوطلبانه در فعالیت‌های اجتماعی است. اما افراد زیادی هستند که هیچ تجربه‌ای از حضور در این کنش‌ها ندارند و احتمالاً ورود به این عرصه را دشوار می‌پندارند.
 
 اسلکتیویسم اما می‌تواند به پلی تبدیل شود تا یکایک شهروندان، نخستین گام را برای مداخله جدی‌تر در مسائل ملی و حتی جهانی بردارند. کسانی که تا دیروز تنها به ری‌توئیت پیام‌های کمپین بین-‌خطوط می‌پرداختند یا به صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرامی این هماورد می‌پیوستند، امروز برچسب #من بین خطوط می‌رانم را پشت خودرو خود نصب می‌کنند و می‌کوشند اولین رانندگانی باشند که قانون رانندگی بین خط را نقض نمی‌کنند.
 
 کسی که نماد من رای‌ می‌دهم را در صفحه کاربری خود منتشر می‌کند، به احتمال بسیار زیاد یکی از شرکت‌کنندگان در انتخابات است. این افراد حتی می‌توانند به عضوی فعال از جنبش‌های بین‌المللی تبدیل شوند و جهان را در حفاظت از محیط زیست، حمایت از حقوق بشر و مقابله با فقر و بی‌سوادی و نابرابری یاری دهند. می‌توان گفت جنبش‌های شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که عامه خاموش را به عامه آگاه و فعال تبدیل کنند.
 
 
 عامه خاموش در واقع گروهی از جامعه هستند که مسائل و مشکلات پیرامون خود را می‌بینند اما آن را به عنوان معضلی که باید برطرف شود تلقی نمی‌کنند. در مورد رفتارهای نابهنجار در رانندگی به نظر می‌رسد با گروه بزرگی از این جماعت‌ رو‌به‌رو هستیم. کسانی که حتی باور ندارند بد رانندگی می‌کنند، قوانین را زیر پا می‌گذارند و مسبب بروز بی‌نظمی و حادثه در خیابان‌ها و جاده‌ها هستند. کمپین بین خطوط شاید در گام اول تلنگری است به این عامه خاموش و البته بی‌حس، تا شاید به خاطر بیاورند خیابان‌ها و بزرگراه‌ها خط‌کشی هم دارند!
 
گروه دوم یا عامه آگاه نیز در این حوزه بسیارند. گروهی که وجود مساله یا مشکل را تشخیص می‌دهند اما برای رفع یا اصلاح آن گامی برنمی دارند. این گروه اغلب می‌پندارند نقش موثری در رفع مشکلات ندارند یا اساساً مسوولیت حل آن را متوجه مسوولان یا دیگران می‌دانند، به همین دلیل از مشارکت فعال در فرآیند تغییر می‌پرهیزند. نقش دیگر کمپین‌های فضای مجازی ترغیب این گروه به مشارکت در اصلاح امور است. فکر بکر بانیان کمپین #من بین خطوط می‌رانم در انتشار و توزیع برچسب‌های قابل نصب روی خودرو، شاید انگیزه این گروه برای تغییر رفتارهای رانندگی را بیشتر کند.
 
و سرانجام، عامه فعال کسانی هستند که هم آگاهند و هم برای ساماندهی امور پا به میدان می‌گذارند. کسانی که در فاصله کوتاهی پس از پیوستن به کمپین‌ها در فضای مجازی، در دنیای واقعی به موسسات خیریه کمک می‌کنند، رای‌ می‌دهند، نهالی می‌کارند، مصرف انرژی را در خانه خود مدیریت می‌کنند یا تصمیم می‌گیرند بین خط برانند، عامه فعال به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی با گستردگی بسیار و قدرت نفوذی که دارند قادرند خواب عامه خاموش را بیاشوبند و از آنها عامه فعال بسازند.
 
کنش آنلاین یا آفلاین؟
 
نکته‌ای که منتقدان اسلکتیویسم و کمپین‌های مجازی از خاطر می‌برند آن است که سست‌کنشی قدمت زیادی دارد و به دوره پیش-رسانه‌های اجتماعی برمی‌گردد. پیش از شکل‌گیری این شبکه‌ها نیز نسل جوان تعهد کمتری نسبت به مشارکت در تغییرات واقعی اجتماعی نشان می‌داد و درگیر تفکر«همین که هست» بود.
 
 واقعیت این است که بی‌میلی به مشارکت سیاسی، بی‌رغبتی به ایجاد تغییر در رفتارهای اجتماعی نامطلوب، یا عدم احساس مسوولیت در قبال مسائل جامعه، رهاورد اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا اسلکتیویسم نیست، بلکه خصلت نسل جدید است. باید پذیرفت که افراد جامعه به ویژه جوانان، روز به روز زمان بیشتری را در فضای مجازی سپری می‌کنند و تحرک‌های سیاسی و اجتماعی آنان دیگر شباهت چندانی به گذشته ندارد.
 
 تجربه شور انتخاباتی که در تلگرام آغاز شد و موج فراگیر آن به مشارکت کم‌سابقه سیاسی مردم به خصوص جوانان در انتخابات مجلس شورای اسلامی انجامید درس مهمی برای سیاستمداران و البته ارتباط‌شناسان داشت؛ شبکه‌های اجتماعی در فرآیند اقناع و ترغیب افکارعمومی قدرت غیرقابل انکاری پیدا کرده‌اند. این تجربیات نشان می‌دهد کارایی انواع آنلاین تحرک‌های سیاسی-اجتماعی، تبادل و نشر اطلاعات یا اصلاحات و تغییرات اجتماعی دست‌کمی از انواع کنش‌های آفلاین در دنیای واقعی ندارد.
 
گرچه، همان گونه که در دنیای واقعی کنش‌های بد، خوب، موثر یا بی‌فایده وجود دارد کنش‌های آنلاین هم می‌توانند بد، خوب یا موثر باشند. از این منظر اسلکتیویسم یا انقلاب هشتگ‌ها حمایت از یک جنبش اجتماعی و سیاسی است که به حضور فیزیکی و صرف وقت و انرژی زیاد نیاز ندارد؛ اما به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را بی‌فایده و بیهوده دانست. بخواهیم یا نخواهیم، کنشگرایی یا اکتیویسم دچار دگرگونی شده است؛ در حضور اینترنت، اکنون هر نوع کنش جدی سیاسی و اجتماعی یک جنبه آنلاین پیدا کرده و برای تداوم و بقا و البته گسترش، به این جنبه وابسته است.
 این بدان معناست که به جای نگاه بدبینانه لازم است تدابیری اندیشیده شود و انرژی و منابع انسانی بیشتری تخصیص یابد تا حرکت‌هایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد به حرکت‌های پایدار تبدیل شود و منشأ تغییرات اجتماعی عمیق و موثر باشد. به جای محکوم کردن یا بی‌فایده خواندن کمپین‌های مجازی می‌توان امیدوار بود نسلی که بیش از پیش به زندگی در دنیای مجازی خو گرفته است، با پیوستن به جنبش‌های این فضا و یک لایک ساده، بار دیگر نسبت به مسائل پیرامون خود حساس شود.
 
این ویژگی عصر ماست که کنش‌های سیاسی- اجتماعی نیازمند ایجاد انسجام بین نسل وابسته به تکنیک‌های عصر پیش-دیجیتال، و جوانانی است که 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته کاربران خستگی ناپذیر شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های آنلاین هستند. شاید این دنیای آنلاین بتواند رانندگی بین لاین را به یک رفتار پایدار تبدیل کند.




مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
آدم های خسیس به طور کلی در برابر هر هزینه ای مقاومت می کنند
صفاتی که دخترها دوست دارند شوهران آینده شان از آنها برخوردار باشند به تعداد دختران روی زمین متفاوت است اما فارغ از هر طرز فکری بعضی از ویژگی ها هستند که هیچ دختری دوست ندارد شوهری با آن مشخصات نصیبش بشود. یکی از این ویژگی ها خساست است. از کجا بفهمید که خواستگاری که برایتان آمده آدم خسیسی است یا نه؟
 
کی خسیس است، کی صرفه جو؟
قبل از اینکه بخواهید درباره خسیس بودن خواستگارتان نتیجه گیری کنید باید تعریف تان از خساست و تفاوت آن با صرفه جو بودن را مشخص کنید. آدم های صرفه جو، از مخارج غیر ضروری پرهیز می کنند و سعی می کنند از هر وسیله ای که دارند تا حد ممکن بهترین استفاده را ببرند اما در مواقع ضروری کاملاً دست و دل بازند. ولی آدم های خسیس فارغ از اینکه مسئله ضروری باشد یا نه به طور کلی در برابر هر هزینه ای مقاومت می کنند. به علاوه، افراد خسیس در اغلب موارد از لحاظ عاطفی هم خشک و جدی هستند، به جزئیات خیلی توجه می کنند و پول به جانشان بسته است. پس در وهله اول خساست را برای خودتان تعریف کنید و البته تعریف طرف مقابل تان را هم بشنوید تا مبادا به دلیل تفاوت های تربیتی و فرهنگی به اشتباه او را خسیس قلمداد کنید.
 
 
خواستگار خسیس چه ویژگی هایی دارد؟
برای اینکه بفهمید آیا خواستگارتان مرد خسیسی است یا نه باید دقت و وقت لازم و کافی را به کار ببرید. به طور کلی تشخیص دادن یک صفت ناخوشایند در دیگران، مستلزم این است که آن صفت در موقعیت های مختلف در آن ها دیده بشود. مضاف بر اینکه توصیه می شود که نظر دادن نهایی در این موارد به عهده متخصصین مانند روانشناسان و مشاوران ازدواج گذاشته بشود چرا که آنها با آزمون ها و راهبردهایی که در اختیار دارند می توانند اطلاعاتی معتبرتر از احساسات و نگرش های فردی شما در اختیارتان بگذارند. در کنار این مطالب، چندسؤال می توانند در شک کردن به خسیس بودن خواستگارتان به شما کمک کنند:
 
 
1. چقدر مثل یک خواستگار رفتار می کند؟ پا پیش گذاشتن برای ازدواج، مستلزم هزینه کردن است. البته منظورم هزینه های معقول و معمول است مثل خریدن گل و شیرینی و رسیدگی کردن به سر و وضع، نه بریز و بپاش کردن. از آنجا که آدم های خسیس، در برابر هر نوع هزینه ای مقاومت می کنند، حتی مثلاً در شب خواستگاری که ملاقات مهمی است، لباس های کهنه می پوشند و یا بدون گل و شیرینی در مجلس حاضر می شوند.
 
 
2. چقدر مثل یک نامزد رفتار می کند؟ خساستِ خواستگار همیشه خودش را در قالب دست خالی به خواستگاری رفتن و یا بی توجهی به سر و وضع نشان نمی دهد. توصیه کلی و جدی این است که حتی در مواردی که خواستگارتان فرد مناسبی به نظر می آید، بلافاصله عقد نکنید و بین خواستگاری تا عقد یک دوره نامزدی در نظر بگیرید. تعاملات فردی و خانوادگی ای که در این مدت انجام می شود می تواند اطلاعات خوبی را در زمینه های مختلف از جمله خسیس بودن یا نبودن طرف مقابل در اختیار شما بگذارد. دوران نامزدی، دورانی است که در طی آن هر دو طرف سعی می کنند بیشترین توجه را نسبت به نیازهای دیگری نشان بدهند. به خصوص آقایان در این مورد دست و دلبازی بیشتری به خرج می دهند مثلاً اگر بخواهند همراه هم به جایی بروند راحت ترین مسیر را انتخاب می کنند و یا اگر به منزل نامزدشان دعوت شوند با گل و یا یک کادوی مناسب به آنجا می روند. در حالی که نامزدهای خسیس از هر کاری که مستلزم هزینه باشد طفره می روند و یا کمترین هزینه را به خرج می دهند.
 
 
3. چه حرف هایی می زند؟ چه در شب خواستگاری و چه در طی دوران نامزدی، از فرصت استفاده کنید و مهم ترین سؤالات را از او بپرسید. برای مثال بپرسید که زندگی آینده اش را از لحاظ اقتصادی در چه سطحی می بیند؟ از او بخواهید با مثال های عینی این مسئله را برای شما روشن کند. یابه طور متوسط چقدر برای رفت و آمد، خرید، تفریح، سفر و سلامت خرج می کند؟ نظرش راجع به پس انداز چیست و تا چه حد اهل پس انداز است؟ در همه موارد حواستان به پاسخ هایی که می دهد باشد.
 
 
4. دیگران راجع به او چه می گویند؟ درباره او تحقیق کنید و ببینید آیا دوستان و آشنایان، او را خسیس می دانند یا نه.
 
 
 
مردان خسیس
 
خساست را بیشتر بشناسید
 
 
 
به خواستگار خسیس چه جوابی بدهید؟
اگر در جریان نامزدی، با تحقیق و یا کمک روانشناس متوجه شدید که خواستگارتان خسیس است چه کار باید بکنید؟ به خصوص اینکه ممکن است او به خاطر جذابیت های دیگری مثل قیافه، ثروت، تحصیلات و ... توجه شما را هم جلب کرده باشد. قبل از نهایی کردن تصمیم تان در مورد او چند نکته را در نظر بگیرید:
 
 
1. تغییر دادن را فراموش کنید. تغییر دادن آدم دیگری به جز خود، رؤیایی بیش نیست. پس خودتان را با آن فریب ندهید.
 
 
2. خساست را بیشتر بشناسید. سعی کنید درباره مردهای خسیس اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و ببینید که همسران این افراد چه مشکلاتی دارند. از اطلاعات پزشکی و درمانی هم استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که تا وقتی که فرد خسیس تمایلی نداشته باشد (که در خیلی از موارد این گونه است)، روانپزشک و دارو هم نمی توانند به او کمکی بکنند.
 
 
3. توانایی های واقعی کنار آمدنتان را بشناسید.ممکن است فکر کنید که با ویژگی هایی که در خودتان سراغ دارید می توانید با او کنار بیایید. شاید شما به لحاظ روانی آدم قوی ای باشید و بتوانید با آدم های مختلف کنار بیایید ولی یادتان باشد که کنار آمدن با کسی که متعهد هستید یک عمر با او زیر یک سقف زندگی کنید با کنار آمدن با پدر و مادر و خواهر و برادر و رئیس و همکار و همسایه خیلی فرق دارد.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برگزاری جشن تکلیف برای دختران 9 ساله، برای تشویق آنها در انجام اعمال عبادی، از دیرباز مرسوم بوده و امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است،
جشن تکلیف
 
برگزاری جشن تکلیف برای دختران 9 ساله، برای تشویق آنها در انجام اعمال عبادی، از دیرباز مرسوم بوده و امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تا جایی که در این زمان، تمامی دبستان های دخترانه جشن تکلیف را به باشکوهترین وجهی انجام می دهند. یکی از ملزومات این گونه جشن ها، دوخت چادر نماز جشن تکلیف و سجاده و کیف آن به رنگ های شاد و مدل های مختلف است.
 
 
 
معمولا چادر جشن تکلیف، با انواع تزیینات از جمله ربان، گل، مروارید و گیپور برای این فرشتگان کوچک آماده می شود. شما می توانید با دوخت زیباترین مدل های چادر نماز جشن تکلیف و کمی خلاقیت، دختر کوچولویتان را در امر نماز تشویق کنید.
 
 
 
در ادامه جدیدترین مدل های چادر جشن تکلیف را می بینیم:




















مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مت گالا یکی از مراسم های معروف دنیای هالیوود است که هر ساله برگزار می شود. در این مقاله گلچینی از مدل لباس ستارگان هالیوودی که در مراسم مت گالا Met Gala 2016 شرکت کرده بودند را گردآوری کرده ایم.

این جشن رسما به عنوان یکی از بزرگترین مراسم مد و لباس ،سالانه به نفع موزه ی متروپولیتن در زمینه ی مد و لباس برگزار می شود. همچنین به صورت ویژه ای به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین برنامه های اجتماعی در نیویورک و یکی از بزرگترین شب های جمع آوری سرمایه با ۹ میلیون دلار در سال می باشد که در سال 2013 رکورد 12 میلیون دلار را هم زده است. این جشن در زمینه فیلم و موسیقی از سال 1971 برگزار شده است و به مانند دیگر مراسم دنیای مد، بر روی فرش قرمز برگزار می شود و بهترین ها و بدترین های دنیای مد به تصویر کشیده می شوند.
 
آنا وینتور سردبیر مجله معروف ووگ که در زمینه ی مد و لباس می باشد در این زمینه و برای جمع آوری این پول در این جشن بسیار فعالیت دارد. هر ساله در این جشن یک زمینه ی خاصی گنجانده شده است وتنها به مد پرداخته نمی شود و برای تمامی مهمانان دعوت شده شام سرو می گردد.
 
 
مدل لباس پاپی دلوینگن Poppy Delevingne در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس سلنا گومز Selena Gomez در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس تیلور سویفت Taylor Swift در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس زویی سالدانا Zoe Saldana در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
 
مدل لباس آنا وینتور Anna Wintour در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
 
مدل لباس بیانسه Beyonce در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس بلیک لایولی blake lively در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس اما واتسون Emma Watson در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 
 
 
مدل لباس کیتی پری Katy Perry در مراسم مت گالا Met Gala 2016
 





 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اکثر مردم اشتباهات رایجی را در مورد نگهداری جواهرات خود مرتکب می شوند.


اکثر مردم اشتباهات رایجی را در مورد نگهداری جواهرات خود مرتکب می شوند. هر اشتباه اما راه حلی دارد که ما در اینجا آنها را به شما یادآوری می کنیم. با رعایت این نکات عمر جواهرات تان بیش از پیش خواهد شد. موارد نام برده، اشتباهات رایجی است که اکثر خانم ها و آقایان در مورد جواهرات خود مرتکب می شوند.
 
1. شستن هر روزه جواهرات
جواهرات، چه حلقه ازدواج باشد چه گردنبندی از دوران کودکی، آنقدر زیبا و فریبنده هستند که شما دوست دارید هر روز آنها را بیاویزید. حلقه ازدواج جزو آن دسته از جواهراتی است که آسیب بیشتری می بینند به این دلیل که هر روز آن را به دست می کنیم. اما اگر می خواهید که حلقه ازدواج تان عمر بیشتری داشته باشد، هنگام خواب و کار کردن با دستهایتان مانند ظرف شستن، نقاشی کردن یا حتی وقتی دستکش های لاتکس به دست می کنید، آنها را از دست هایتان در بیاورید. فقط یادتان باشد که آن را در جایی امن قرار دهید تا گم نشوند.

سعی کنید حلقه ازدواجتان را هنگام ظرف شستن، نقاشی کردن و... در بیاورید و جای امن بگذارید

2. شنا یا حمام کردن با جواهرات
نه تنها استفاده دائمی جواهرات کار اشتباهی است، بلکه شما باید در شرایطی خاص مانند حمام کردن یا شنا کردن در دریا و استخر نیز آنها را در بیاورید. آب ماده ای است ساینده. تا به حال به سنگ هایی که در مسیر رودخانه قرار گرفته اند، دقت کرده اید؟ آب به مرور زمان سطح تمام آنها را صاف و صیقلی می کند. همین اتفاق می تواند در مورد جواهرات شما هم رخ دهد اگر آنها را همیشه در حمام یا هنگام شنا به همراه داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید که عمر جواهرات تان بالا رود، آنها را در معرض مایعات قرار ندهید.
 
3. نگهداشتن جواهرات در مکان های مختلف
جواهرات خود را کجا نگه می دارید؟ حتما برای شما هم بارها اتفاق افتاده که آنها را گم کنید یا حتی ندانید کجا پنهان شان کرده اید. اما چرا این اتفاق می افتد؟ به این دلیل که  شما جواهرات خود را در جاهای مختلف نگه می دارید و هر بار یادتان می رود کجا دنبال شان بگردید. اگر می خواهید از این سردرگمی رها شوید، همانطور که برای کفش ها یا کلیدهایتان جای به خصوصی دارید، تمام جواهرات خود را هم در یک جای به خصوص و امن قرار دهید.
 
تمام جواهرات خود را هم در یک جای به خصوص و امن قرار دهید
 
4. قرار دادن جواهرات در معرض دید
بهتر است جواهرات خود را از جلوی چشم دور نگهدارید و آنها را در جایی امن پنهان کنید. در این صورت شانس دزدها در پیدا کردنشان کمتر خواهد شد. هستند کسانی که خودشان هم فراموش می کنند جواهرات خود را در کجا پنهان کرده اند. اگر شما هم جزو همان دسته هستید، بهتر است در این مورد دقت بیشتری به خرج دهید. مثلا مکان آن را در جایی یادداشت کنید یا با یکی دیگر از اعضای خانواده تان در میان بگذارید تا در صورت فراموشی، به بن بست نخورید.

جواهرات خود را در جایی امن و دور از چشم قرار بدهید
 
5. شستشو جواهرات با دستگاه اولتراسونیک
دستگاه اولتراسونیک برای شستن جواهرات خوب است اما باید حواس تان باشد که هر مدل جواهری را در آن قرار ندهید. به عنوان مثال از گذاشتن مروارید، زمرد، اپال، مرجان در آن به شدت خودداری کنید.

باید حواس تان باشد که برای شستن هر مدل جواهری از دستگاه اولتراسونیک استفاده نکنید

6. غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده به مدت زیاد
این که جواهرات خود را هر چند وقت یک بار در مواد شوینده قرار دهید، خوب است اما حواستان باشد که مدت زمان این کار خیلی زیاد نباشد زیرا احتمال این که جواهرات نقره ای شما سیاه و طلاهایتان تغییر رنگ دهد، زیاد است.
 
برای شستن جواهرات خود آن ها را به مدت زیاد در مواد شوینده قرار ندهید

7. فشار آوردن به سنگ انگشتر برای بیرون آوردن از انگشت
شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما گذاشتن و در آوردن انگشتر هم قانونی دارد. بسیاری از افراد، به خصوص آنهایی که انگشتر برای دست هایشان کمی تنگ است، هنگام در آوردن انگشتر، به سنگ آن فشار می آورند. این کار به مرور زمان به انگشتر آسیب می رساند و موجب می شود که سنگ آن شل و حتی از انگشتر جدا شود. پس حواستان باشد که انگشتر خود را از دو طرف سنگ آن بگیرید.
 
هنگام در آوردن انگشتر از دستتان از سنگ آن نگیرید زیرا باعث جدا شدن سنگ از انگشتر می شود
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برای بلندقد به نظر رسیدن لباس هایی با خطوط راه راه عموی به تن کنید



قد بلند به نظر رسیدن یکی از رازهای اصلی شیک پوشی است. شما هم اگر قد متوسطی دارید به راحتی می توانید با این ترفندها قدتان را بلندتر از آنچه هستید نشان دهید. 
 
قدتان را با این ترفندها بلندتر کنید!!
شاید وقتی صحبت از بلند نشان دادن قد به میان می آید، عده ای باور نکنند و قد را بخش تثبیت شده از هیات هر فرد بدانند، البته پر بی راه نیست. چاقی و لاغری قابل تغییرند. اما قد انسان در طول عمر او تقریبا ثابت می ماند و تغییر نمی کند. اما شما می توانید با به کار بستن یک سری اصول، قدتان را بلندتر از آن چیزی که است نشان دهید:
 
برای بلندقد به نظر رسیدن لباس هایی با خطوط راه راه عموی به تن کنید
خطوط عمودی، چشم بیننده را به سمت بالا و پایین هدایت می کند و این باعث خطای دید می شود. از این رو، لباس دارای خطوط راه راه عمودی، قد را بلندتر نشان می دهد و در مقابل، راه راه افقی به شما ظاهری چاق و قد کوتاه می بخشد.
 
برای بلند قد به نظر رسیدن بلوز و شلوار هم رنگ بپوشید
پوشیدن دو رنگ بلوز و شلوار، بدن شما را در چشم بیننده به دو قسمت تقسیم می کند و چشم به اشتباه، قد را کوتاه تر تصور خواهدکرد. اما لباس سرتاسر یکرنگ، بدن را تنها در یک بخش نشان می دهد و بیننده شما را بلندتر خواهددید.
 
اگر می خواهید بلند قد به نظر برسید، نقش و نگارهای لباس تان نباید درشت باشد
نقش های درشت روی لباس، باعث می شود شما کوتاه تر و پهن تر به نظر بیایید. اما نقش های ریز مانند طرح چهارخانه ریز، شما را قدبلند و خوش اندام نمایان می کند.
 
اگر می خواهید بلند قد به نظر برسید، لباس های گشاد و بزرگ نپوشید
هرگز پیراهنی که در آن گم می شوید به تن نکنید. این لباس ها شما را چاق تر و کوتاه تر نشان می دهد.
 
نکاتی برای خانم هایی که می خواهند قدبلند باشند
برای قد بلند به نظر رسیدن موهایتان نباید روی شانه هایتان قرار گیرد
اگر موهایی بلند دارید، نباید آن ها را روی شانه ها بیندازید، و گرنه اندام شما را فشرده تر و کوتاه تر از آن چه است، نشان خواهد داد. موهایتان را کوتاه کنید یا آن ها را با کلیپس یا کش مو جمع کنید، به نحوی که روی شانه تان قرار نگیرد.
 
برای بلند قد به نظر رسیدن موهای تان را مش کنید
موهای یکرنگ را روی شانه نریزید، زیرا ظاهری کوتاهتر به گردن شما می بخشد. موهایتان را مش یا هایلایت کنید تا در بلند قد نشان دادن تان موثر باشد.
 
برای بلند قد به نظر رسیدن کفش پاشنه بلند بپوشید
این امکان خوب برای خانم ها وجود دارد که با پوشیدن کفش لژدار یا پاشنه دار به بلند قد شدن خود کمک کنند. شما هم از این موهبت استفاده کنید، اما مراقب سلامت پاهایتان هم باشید و از به پا کردن کفش هایی با پاشنه های فوق العاده بلند بپرهیزید.
 
برای بلند قد به نظر رسیدن لباس یقه 7 بپوشید
یقه 7 مانند خطوط راه راه عمودی موجب خطای دید می شود و قد را بلندتر نشان می دهد. در حالی که یقه گرد به کوتاه و چاق نشان دادن قد شما کمک می کند.
 
برای بلند قد به نظر رسیدن دامن کوتاه بپوشید
دامنی بپوشید که تا بالای زانوهایتان باشد و زانو باید پیدا باشد. هرچه بخش بیشتری از پا بیرون باشد، قد بلندتر به نظر خواهید رسید.
 
شلوار دمپا گشاد به پا کنید
این شلوارها قد را بلند و پاها را متناسب تر نشان می دهد، در حالی که شلوار تنگ به پاها ظاهری چاق و کوتاه خواهد داد.
 
شلوار و کفشی یک رنگ انتخاب کنید
این هم یک حقه دیگر برای بلندتر نشان دادن قد! اگر کفش تان به همان رنگ شلوار باشد، چشم بیننده نمی تواند تشخیص دهد که مچ پا کدام است و از مچ به پایین را جزئی از همان پا خواهددید. بدین ترتیب پاها ظاهری کشیده تر پیدا می کند.
 
شلوار فاق بلند بپوشید
فاق بلند شلوار، چشم بیننده را فریب می دهد و او تصور می کند که پاهای شما بلندتر است.
 
برای قد بلند شدن کمربند باریک ببندید
کمربند باریک به زیباتر شدن اندام تان کمک می کند. اما کمربند پهن، نقش خطوط راه راه افقی را پیدا می کند و هیکل را کوتاه تر نشان خواهدداد.
 
برای قد بلند شدن گردنبند بلند و آویخته استفاده کنید
این نوع گردنبند چشم بیننده را به سمت بالا و پایین هدایت می کند و در نتیجه، بالاتنه کشیده تر به نظر خواهدآمد.
 
برای قد بلندشدن کیف بزرگ دست نگیرید
کیف های بزرگی که ظاهر ساک را دارند، از قد بلندی شما می کاهد و کوتاه و زمخت نشان تان می دهد. برعکس کیف های ظریف که خطوطی باریک دارد، باعث کشیده تر نشان دادن شما می شود.
 
نکاتی برای قد بلند شدن در آقایان
مدل موی مناسب انتخاب کنید
اگر می خواهید بلند و باریک تر به نظر بیایید، قسمت های کناری سر در بالای گوش ها را کوتاه کنید و در عوض بالای سر را بلند کرده و رو به بالا بدهید. بدین ترتیب، قد شما کمی بلندتر به نظر خواهدآمد.
 
کفش دارای لژ مناسب انتخاب کنید
برخی کفش ها دارای لژ پنهان اند که به چشم بیننده نمی آیند، اما قد شما را بلندتر از آن چه است، نشان می دهد.
 
کت نسبتا کوتاه بپوشید
به طور کلی، کت و شلوار موجب قد بلند نشان دادن شما می شود. اما اگر کت نسبتا کوتاه باشد، به نحوی که قسمت بیشتری از پاها نمایان شود، قدبلندتر به نظر خواهید آمد.
 
مراقب کراوات تان باشید
کراوات بلند و باریک با خطوط راه راه باریک ببندید تا بالاتنه شما بلندتر و ظریف تر به نظر باید. برعکس، کراوات پهن باعث کوتاه و زمخت نشان دادن شما خواهدشد.
 
بلوز نسبتا کوتاه بپوشید
بلوزهای غیر رسمی را نیز مانند کت تان نسبتا کوتاه تر انتخاب کنید تا قسمت بیشتری از پاهایتان پیدا باشد و بدین ترتیب، قدبلندتر جلوه کنید. اما بلوزتان نباید بیش از حد کوتاه باشد، وگرنه نمایی غیرواقعی پیدا خواهید کرد.
 
مراقب قد شلوارتان باشید
شلوار نه باید کوتاه باشد و نه بیش از حد بلند. شلوار کوتاه بد مدل است و پاها را کوتاه تر نشان می دهد؛ اما اگر شلوار بیش از حد بلند باشد، لبه پایینی آن روی قسمت بند کفش جمع می شود به بیننده این حس را القا می کنند که شما قدی کوتاه دارید. چین خوردگی های پهن افقی لبه پایینی پاچه ها، به خودی خود می تواند عامل کوتاه نشان دادن شما باشد. پس شلوارهایتان را در اندازه ای مناسب انتخاب کنید؛ نه کوتاه و نه بلند.
 
شلوار فاق بلند بپوشید
قد بلند فاق در چشم بیننده به طول پاهایتان خواهد افزود. پس شلوار فاق بلند بپوشید و قسمت پایینی بلوزتان را داخل آن قرار دهید.
 
شلوارهایتان را در رنگ های تیره انتخاب کنید
رنگ های تیره شما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد. بنابراین شلوارهایتان را حتما به رنگ تیزه انتخاب کنید تا پاهای تان بلندتر به نظر بیاید.
 
در قسمت بالاتنه، جزییات فراوان به کار برید
جزییات خود به خود در بیننده خطای دید ایجاد می کند و بالاتنه را برای او کشیده تر نشان می دهد. اپل، کراوات، جیب و مانند این ها می تواند به بلندتر شدن بالاتنه شما کمک کند.
 
امیدوارم با به کار بستن این نکات بتوانید ظاهری بلندتر و خوش تیپ تر پیدا کنید. مراقب ژست تان باشید. هنگامی که ایستاده یا نشسته اید قوز نکنید تا اندام تان جمع نشود. همواره گردن تان را بالا بگیرد و شانه هایتان را عقب بدهید. به وزن تان توجه داشته باشید. چاقی ظاهر انسان را کوتاه و لاغری بلند می کند. همچنین موهایتان را بالا بدهید تا با این ترفند هم کمی به قامت تان اضافه شود.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
«در کدام منطقه ترکیه خانه می خواهید؟ همان مناطقی که سریال های حریم سلطان و فاطما گل فیلمبرداری شده است؟» شاید باور کردنش سخت باشد اما این جمله اولین جملاتی است که در تماس با یک آژانس خرید خانه در ترکیه به ما گفته شد!
 حدود 10 سال پیش بود که خرید خانه برای دریافت اقامت دوبی به شدت روی بورس بود وب سیاری از مردم تحت تبلیغات وسوسه انگیز و حضور برخی چهره های مشهور در تبلیغات ماهواره ای، اقدام به خرید این خانه ها کردند.
 
فقط چندسالی زمان نیاز بود تا همه رویاهای آن افراد نقش بر آب شود. یا خانه های آن ها توقیف شد و یا نتوانستند اقامت بگیرند. حالا نوبت به کشور ترکیه رسیده است. از پنج سال پیش بود که با اوج گرفتن سریال های ترکیه ای، تبلیغات برای خرید خانه در ترکیه و دریافت اقامت در این کشور آغاز شد. از حدود دو سال تاکنون، این تبلیغات به نهایت خود رسیده و در لا به لای برنامه های مردم پسند ماهواره ای، شاهد ادعاهای عجیب و غریب در مورد خرید ملک در ترکیه و اقامت در آن کشور هستیم. منظورمان از عجیب و غریب آن است که هر بیننده ای با مشاهده این تبلیغات گمان می برد در ظرف مدت کوتاهی می تواند هم ملک بخرد و هم اقامت خود را دریافت کند.
 
 
از سوی دیگر، چند روزی است که خبر آمده ترکیه از نظر تورم مسکن در جهان اول شده و قیمت ها نیز در 5 سال حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است. با این وجود همچنان بازار خرید و درخواست برای این خانه ها داغ است. برای آن که از جزییات خرید خانه در ترکیه اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم، با چند آژانس مسافرتی و خریداران خانه در ترکیه گفت و گو کردیم. ای گرفتن اقامت یا خرید خانه به همین آسانی است؟ کدام مناطق گران تر است و کدام مناطق ارزان تر؟ ابتدا اصل خبر را بخوانید.
 
خبرگزاری بلومبرگ چنین خبری را منتشر کرده است: «در نگاه نخست، بازار مسکن ترکیه که بهترین عملکرد را در بین بازارهای مسکن دنیا داشته، نشانه های چندانی حاکی از یک حباب در آستانه ترکیدن را از خود نشان نمی دهد. وابستگی به وام ها پایین است و مالکان خانه ها در ترکیه به دلیل افزایش سریعتر قیمت مسن نسبت به سایر کشورها در سال گذشته به صورت منظم در حال بازپرداخت وام های خود هستند. در حال حاضر که ساخت و سازها در ترکیه افزایش یافته تا سهم بیشتری از سرمایه گذاری در این کشور را نسبت به چین تشکیل دهد، بیشتر این سازندگان خانه هستند که با ریسک مواجه اند تا خریداران.
 
براساس گزارش اتحادیه بانکداری ترکیه، سهم توسعه دهندگان بخش مسکن ترکیه از وام های گرفته شده به شدت افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از هر زمان دیگری در طی یک دهه گذشته رسیده و تقریبا یک پنجم کل وام های اخذ شده توسط اشخاص حقوقی را تشکیل داده است. با افزایش سهم استقراض در توسعه بخش مسکن ترکیه، سهم این صنعت از وام های بازپرداخت نشده در طی 5 سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.
 
 
سازندگان برای بالا نگه داشتن فروش ها، به خریداران کمک می کنند تا هزینه های خود را تسویه کنند. برای مثال، در طرح توسعه ای 1.5 میلیارد دلاری مسلک 1453 در استانبول، توسعه دهنده به خریداران پیشنهاد می کند که به جای دریافت 25 درصد سپرده که حداقل سپرده مورد نیاز در وام های بانکی است، 10 درصد سپرده دریافت کند و نرخ های بهره ای زیر نرخ بازار دریافت نماید.
 
موگول علی اوگالوغلو، توسعه دهنده پروژه مسلک می گوید، در حالی که نرخ بهره در وام های مسکن افزایش یافته، شرکت ها حاضر شده اند از مقداری از سود خود بگذرند تا زندگی برای خریداران آسانتر شود. فروش برای این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این نوع حمایت ها از خریداران کاملا طبیعی است. قیمت مسکن در ترکیه در طی 5 سال گذشته دو برابر شده و در سال 2015 نیز رشدی 18 درصدی را تجربه کرده که این رقم رشد از نظر شاخص قیمت مسکن جهانی نایت فرانک بالاترین رقم رشد قیمت محسوب می شود.»
 
قیمت های رنگارنگ
 
تصور خریداران ایرانی از خرید خانه در ترکیه و شهر استانبول، عموما میدان تقسیم، خیابان استقلال و محله اکسارای است. دلیل هم ساده است. ایرانی ها در سفرهای خود که به قصد خرید یا تفریح به استانبول می روند، معمولا جز محله های فوق، جای دیگری را نمی بینند. بنابراین در زمان خرید خانه، اولین گزینه ای که به ذهنشان می رسد همین محله هاست، در حالی که این مناطق جزو محله های مرکزی، توریستی و شلوغ استانبول محسوب شده و ذهن عاقل حکم می کند که در چنین مناطقی نباید خانه خرید.
 
با یکی از آژانس های مسافرتی تماس گرفتیم و از آن ها در مورد خانه ها و قیمت ها پرسیدیم. متصدی پشت خط اولین جمله ای که به ما می گوید، این است: «در کدام منطقه ترکیه خانه می خواهید؟ همان مناطقی که سریال هال حریم سلطان و فاطما گل فیلمبرداری شده است؟» قاعدتا از این که در ابتدای مکالمه و بدون هیچ گونه آشنایی قبلی و مقدمه چنین جمله ای را بشنویم، جا می خوریم. از او می پرسیم در کدام مناطق این فیلم ها فیلم برداری شده که توضیح می دهد محله های Sariyer، Beykoz، Besiktas جزو مناطقی هستند که اکثر فیلم ها در آن جا فیلمبرداری شده و به همین دلیل قیمت خانه در این مناطق بیشتر است!
 
گران ترین ها و ارزان ترین ها کدام هستند.
 
* در شهر استانبول پنج محله گران قیمت وجود دارد: Bakirkoy، Beyoglu، Sariyer، Besiktas، Beykoz. قیمت خانه در این محله ها از مترمربعی 9 هزار لیر وجود دارد تا 4500 لیر. یعنی از حدود متری 11 میلیون و پانصد هزار تومان تا متری 5 میلیون و 700 هزار تومان. درواقع برای خرید یک خانه 100 متری مبلغی بین 500 میلیون تا یک میلیارد و 10 هزار تومان نیاز است. این محله ها اکثرا در مناطقی از شهر استانبول قرار دارند که کمتر در معرض هجوم توریست ها و شلوغی ها قرار دارند. هرچه از مرکز شهر دور شوید و به قسمت جنوبی یا شمالی شهر بروید، قیمت ها گران تر می شود.
 
* در شهر استانبول پنج محله ارزان قیمت وجود دارد: Avcilar، Silivri، Esenyurt، Arnavutkoy، Beylikduzu. قیمت خانه در این مناطق از متری 1200 لیر آغاز شده و تا دو هزار لیر می رسد. یعنی از متری یک میلیون و 500 هزار تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان درواقع برای خرید یک خانه 100 متری، مبلغی بین 150 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان مورد نیاز است. این محله ها اکثرا در حاشیه های شهر استانبول قرار دارند و خانه ها قدیمی سازتر هستند.
 
* در مناطق مرکزی استانبول و یا محله های معروف مانند تقسیم، آکسارای و... عموما خرید و فروشی صورت نمی گیرد. اکثرا مکان ها یا به هتل ها و مسافرخانه ها داده شده و یا فروشگاه و پاساژ ساخته شده است. اگر هم خانه ای در این محله ها پیدا کردید، اکثرا بسیار قدیمی ساز هستند و قیمت آن ها بین گران ترین و ارزان ترین ها است.
 
 
چیزهایی هست که نمی دانید
 
در تبلیغات ماهواره ای و یا صحبت هایی که با مشاوران املاک می کنید، همه چیز را به شما نمی گویند و چند حقیقت مهم را از شما پنهان می کنند. در این جا از همه آن ها برای شما رمزگشایی می کنیم.
 
1- در ترکیه زمین و ملک کاملا دو بحث جداگانه هستند. در قوانین ترکیه، فقط خانه ها اجازه فروش به اتباع خارجی دارند و زمین ها به هیچ عنوان به نام خریدار قرار نمی گیرد. این یکی از نکات مهمی است که از شما پنهان می شود. فرض کنید شما خانه مورد نظر خود را خریده و در آن ساکن شده اید. اگر دولت ترکیه در هر زمان و به هر دلیلی بخواهد خانه را از چنگ شما دربیاورد، به راحتی و با چند قوانین حقوقی این کار را انجام می دهد.
 
2- به دست آوردن اقامت یکی دیگر از نکاتی هست که به شدت روی آن تبلیغ می شود اما کمتر کسی از جزییات آن خبر دارد. «حیدر نصرالهی» یکی از افرادی است که از حدود 5 سال پیش در ترکیه خانه خریده اما هنوز نتوانسته اقامت بگیرد. او در توضیح این مورد می گوید: «در زمانی که خانه را خریدم به من گفته شد تا چند ماه بعد اقامت این کشور به دست من می رسد اما تاحالا چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.
 
این جا پروسه اقامت کاملا جداگانه است. در حدود دو، سه سال پروسه بررسی درخواست شما از لحاظ فردی، خانوادگی، امنیتی و... چک می شود. پس از آن میزان سرمایه شما در کشور خودتان و کشور ترکیه خواسته می شود و طبق آن رتبه بندی می شوید. در نهایت هم به شما گفته می شود اگر می خواهید اقامت خود را نهایی کنید، حتما باید یک شریک تجاری اهل ترکیه پیدا کرده و با او همکاری کنید. درواقع همان پروسه ای که به صورت عادی برای دریافت اقامت طی می شود، در این جا هم طی شده و خرید خانه امتیاز خاصی برای دریافت اقامت محسوب نمی شود.»
 

3- مورد سوم نیز همان کلاهبرداری های همیشگی است. موارد زیادی دیده شده که آژانس های واسطه یک خانه را به چند نفر فروخته اند و یا خانه ای اجاره ای را با قیمت و عنوان فروشی به متقاضیان فروخته اند. خریداران پس از آن که به کشور مقصد می روند، تازه متوجه می شوند چه کلاه گشادی بر سرشان رفته و به علت عدم تسلط بر موارد حقوقی نمی توانند پول های خود را پس بگیرند.
 
در گذشته کدام کشورها روی بورس بودند؟
 
4 هزار و 50 میلیارد تومان. این رقم سرمایه گذاری ایرانی ها در دوبی در سال 2012 بود. آماری رسمی که در جزییات آن آمده عمده این سرمایه در بخش زمین و املاک این امیرنشین کوچک متمرکز شده بود. پیش از این هم بارها ایرانیان اشتهای پایان ناپذیر خود را در خرید زمین و ملک ثابت کرده بودند. ارمنستان، جمهوری آذربایجان و حتی مالزی کشورهایی هستند که ایرانی ها برای خرید زمین هایشان هجوم برده اند. تا حدی که گاهی باعث افزایش قیمت کاذب ملک در کشور مقصد هم شده اند. مثلا در اواسط دهه هشتاد حضور چشمگیر ایرانی ها در بازار املاک ارمنستان قیمت یک آپارتمان ساده را از 5 هزار دلار به 30 زهرا دلار رسانده بود، یعنی 6 برابر!
 
بعضی کارشناسان اقتصادی در آن زمان معتقد بودند این کار ایرانی ها در آن زمان کاملا توجیه عقلی داشت. چون مثلا در کوالالامپور مالزی نرخ تورم سالانه حدود 5درصد اما املاک سالانه رشدی 23 درصدی داشت. یعنی رشد قیمت املاک 5 برابر نرخ تورم بود و بنابراین باعث تشویق ایرانی ها برای خرید ملک در دوبی می شد.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ازدواج یکی از مهم ترین مراحل در زندگی هر دختر و پسری است. اگر شما هم به تازگی قصد ازدواج دارید بهتر است 8 مرد خطرناک برای ازدواج را بشناسید.



اخیراً « دکتر گینورد آدامز » سرپرست انیستیتو راهنمایی ازدواج در دانشگاه پنسیلوانیا، کتابی تحت عنوان «چگونه دوست خود را انتخاب می کنید» منتشر کرده و در آن راجع به ازدواج مطالب مهمی نوشته است. در این کتاب دکتر « آدامز » دخترانی را که قصد ازدواج دارند راهنمایی و ارشاد کرده و آنها را از ازدواج با 8 نوع مرد که به عقیده ی او خطرناک هستند بر حذر داشته است.
اولین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مرد خودخواه و متعصب افراطی
 
این نوع مرد ممکن است برای زن چهار مشکل بزرگ ایجاد کند : اختلاف عقیده ی دایمی ، نزاع همیشگی ، عصبی بودن و سختی معاشرت!
 
 
دومین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مرد عصبی مزاج
 
این نوع مرد ، در واقع یکی از انواع مردانی است که دکتر آدامز اصلاً سخن گفتن با آنها را نیز برای دختران خطرناک می داند. چنین مردانی که روحی عصبی دارند با همسر خود سر کوچک ترین مسأله نزاع و مشاجره ی سختی می کنند و یک زندگی شیرین و مفرح را به کام همسر بدبخت و بچه های بیگناه و حتی آشنایان دور و نزدیک تلخ می سازند!
 
 
سومین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : شوهر سختگیر و بی گذشت در امور مالی
 
شوهری که در امور مالی زن بسیار سختگیری میکند و سر سوزنی گذشت ندارد ، به درد زندگی نمی خورد. البته مقصود این نیست که باید زن بی اجازه ی شوهر هر چه می خواهد خرج کند ، بلکه دکتر آدامز معتقد است که بیشتر مشاجراتی که در خانه روی می دهد فقط بر سر پول است. حال آنکه در اصل نباید چنین باشد خیلی از زن و شوهرها چندان که به پول اهمیت می دهند، هرگز برای تربیت بچه ها ارزش قایل نیستند، البته زن و شوهر به واسطه ی پول مشاجره نمی کنند، بلکه در اکثر اوقات طریقه ی خرج کردن آن است که موجب سر و صدا و نزاع ایشان می گردد. پس زنی که به خوبی مدیریت خانه را انجام می دهد، پول را با حساب و کتاب و مناسب خرج می کند و یک شاهی را هم حرام نمی کند و باز مورد شماتت و سختگیری شوهر قرار می گیرد، حق دارد گلایه مند باشد.
 
 
چهارمین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مردی که سریع و آسان دروغ می گوید!
 
شوهرانی که برای پیشرفت مقاصد خود ، دروغ های کوچکی می گویند و یا گاه این کار را برای تمسخر همسر خود انجام می دهند. بالاخره یک روز کارشان به دادگاه خانواده می کشد. این گروه مردان همواره در دنیایی از وهم و خیال در پروازند و معمولاً فراموشکار هم می شوند و تمام دروغ هایی را که گفته اند از یاد می برند چون از قدیم گفته اند که «دروغگو همیشه فراموشکار است! »
 
 
پنجمین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مردان فراری از میدان مبارزه!
 
پنجمین گروه مردانی هستند که از موانع و مشکلات فراری هستند و به جای اینکه از مشکلات زندگی استقبال کرده و در رفع آن کوشا باشند ، فرار را بر قرار ترجیح می دهند. طبیعی است مردانی که حاضر نیستند به جنگ موانع و مسایل زندگی بروند و همواره میدان مبارزه را ترک می گویند، در زندگی زناشویی هم برای همسر خود تکیه گاه مناسبی نخواهند بود.
 
 
ششمین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مردان نامنظم و بی ادب در نزاکت!
 
ازدواج با مردان نامنظم و به دور از ادب و نزاکت نیز به صلاح نیست. بی نظمی خواه در تعیین وقت ، خواه در لباس و غذا و یا هر چیز دیگر، شما را از زندگی بیزار می کند.
 
 
هفتمین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مردانی متعلق به خویشاوندان خود!
 
شوهری که فقط به اقوام و خویشان خودش تعلق دارد نیز از جمله شوهرانی است که ابداً به درد شما نمی خورد. چون این گونه مردان اصلاً به شما متعلق نیستند و از آن دردانه های عزیز کرده ی پدر و مادر خود هستند که می خواهند همیشه کنار آنها باشند . پس چه وقت میتواند به شما رسیدگی کند، چه وقت فرصت حرف زدن با شما را دارد؟ سرپرست انیستیتو راهنمایی ازدواج اعتقاد دارد که زندگی با این نوع مردان، همواره اختلاف در منزل به وجود می آورد و حرفهای بی مورد و بی ارزش همیشه در منزل شما منعکس میشود که به دنبال خود دعوا مرافعه خوهد آورد.
 
 
هشتمین نوع مرد خطرناک برای ازدواج : مردان راحت طلب!
 
شوهر راحت طلب، از جمله خطرناکترین مردان جهان خلقت است . مردی که بی هدف و بیهوده پشت شیشه رستورانی نشسته، از پنجره بیرون را تماشا می کند و پک به سیگارش می زند و وقت کشی می کند، یا مردی که در خیابان بدون برنامه مشغول قدم زدن است و یا با اتوبوس به اول خط و آخر خط می رود و مردم را تماشا می کند و با آسودگی خاطر وقت خود را بی سبب تلف می کند، موجودی است که خوشبختی در کنار او امکان ندارد، بلکه اساساً زندگی با چنین مرد راحت طلب و بی درد و سهل گذرانی به…. هیچ وجه صلاح نیست.
 
 


مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گلچینی از شیک ترین مدل کفش های بهاری دخترانه





















:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ششمین جشنواره مد و لباس فجر درحالی که آثار نمایش داده‌شده در آن، از نظر طراحی نسبت به سال‌های قبل رشد کرده بود، در سه نقطه تهران برگزار و در برج میلاد با قیمت‌های بالا برای فروش ارائه شد.
ششمین جشنواره مد و لباس فجر درحالی که آثار نمایش داده‌شده در آن، از نظر طراحی نسبت به سال‌های قبل رشد کرده بود، در سه نقطه تهران برگزار و در برج میلاد با قیمت‌های بالا برای فروش ارائه شد.
 
 ابوالقاسم شیرازی - رئیس اتحادیه پوشاک - در نشست خبری جشنواره مد و لباس دلیل عرضه لباس‌های ایرانی با قیمت بالا در فروشگاه‌ها را این‌طور توضیح داد: «شاید قیمت لباس‌های ایرانی در مقایسه با برخی لباس‌های وارداتی از جمله چینی که کیفیت پایینی دارند، بالا به نظر بیاید؛ اما دولت در تلاش است تا در بخش مالیات و بیمه از تولیدکنندگان حمایت کند تا قیمت تمام‌شده محصول کمتر شود. همچنین تولیدکنندگان از پارچه و ملزوماتی که در کشور تولید می‌شود، استفاده کنند تا در قیمت آن‌ها تأثیر بگذارد. ضمن آن‌که با هماهنگی بخش صنعت، معدن و تجارت در تلاشیم تا جلوی ورود کالاهای خارجی را بگیریم و واردات پوشاک از طریق نمایندگی‌های حقوقی ثبت سفارش شود».
 



 
با این حال، قیمت لباس‌های عرضه‌شده در نمایشگاه مد و لباس جشنواره فجر، بویژه در بخش عرضه و فروش برندها در برج میلاد بالا بود.
 
برج میلاد در ششمین دوره جشنواره مد و لباس فجر، محل عرضه و فروش ۲۵ برند ایرانی بود. هر برندی برای اجاره یک غرفه حدود هفت میلیون تومان پرداخت کرده بود. ارزان‌ترین لباس‌ ارائه‌شده در این بخش نیز ۱۸۰ هزار تومان و گران‌ترین آن‌ها دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بودند؛ این لباس با طرح فرش، به یکی از مزون‌های معروف تعلق دارد که در نمایشگاه اکسپوی حلال اسپانیا به‌نمایش درآمد و گواهی‌نامه اکسپوی ۲۰۱۶ لباس حلال اسپانیا را نیز در افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس گرفت.
 
البته در بخش پوشاک اسلامی و عفاف و حجاب، لباس‌هایی فقط به‌صورت دکوری عرضه شده بودند و روی آن‌ها نمی‌شد قیمت گذاشت. همچنین برخی لباس‌ها مانند روسری‌ و دامن در برج میلاد به‌فروش می‌رسیدند که مشابه آن‌ها را در شهر می‌شد با قیمت‌های کمتر خرید.
 
با وجود آن‌که اعلام شده بود در برج میلاد برندها برای فروش عرضه می‌شوند، برخی از آن‌ها فقط لباس‌های‌شان را به‌نمایش گذاشته بودند و اظهار می‌کردند، فروش نداریم و برای بستن قرارداد در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم. مثلا یک کت مردانه در یکی از این غرفه‌ها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.
 


استقبال چشمگیر طراحان از پارچه‌های سنتی در این دوره از جشنواره
 
در بخش کیف و کفش نیز چند مدل محدود و فقط در چند سایز عرضه شده بود، البته در این بخش، قیمت‌های متفاوت بود، مثلا قیمت یک جفت کفش زنانه‌ی چرم ۱۵۰ هزار تومان بود که فروشنده آن اظهار می‌کرد این قیمت مخصوص نمایشگاه جشنواره مد و لباس است و اگر برای خرید به فروشگاه مراجعه کنید، باید حدود ۲۵۰ هزار تومان برای همین کفش بپردازید. همچنین قیمت هر کمربند در غرفه‌های برج میلاد از ۳۰ هزار تومان شروع و گفته می‌شد که همان جنس در مغازه و خارج از نمایشگاه ۱۵۰ هزار تومان است.
 
البته قیمت برندها در برج میلاد برای مهمانان بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس که برخی از آنها از فرانسه آمده بودند معقول به‌نظر می‌رسید و هر قیمتی را که به یورو می‌شنیدند، سرشان را به نشانه رضایت تکان می‌دادند.
 
در بخش نمایش لباس‌ها در تالار وحدت نیز گرچه آثار نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی داشتند، اما هر بازدیدکننده‌ای که یک لباس را نشانه می‌گرفت، ترجیح می‌داد قیمت آن را نپرسد.
 
استفاده چند منظوره از تالار وحدت
 
به نظر می‌رسد مدیریت تالار وحدت برای همکاری با کارگروه مد و لباس و برگزاری جشنواره سنگ تمام گذاشته؛ زیرا در حالی که روی پله‌های تالار وحدت کچ‌های دیوار حاصل از جابه‌جایی صفحه‌های چوبی و مانکن‌ها برای ساخت دکور ریخته و جشنواره برای دکوربندی و نمایش لباس‌ها آماده می‌شد، در عین حال، در سالن اصلی کنسرت اجرا می‌شد. استفاده چند منظوره از تالار وحدت به‌دلیل نبودن فضای کافی برای برپایی چنین جشنواره‌هایی موجب شد که ساعت بازدید در دومین روز نمایشگاه نیز کوتاه‌تر شود تا کنسرت دیگری روی صحنه برود. گرچه فرصتی فراهم شد تا شرکت‌کنندگان در این کنسرت بعد از اجرا، از نمایشگاه جشنواره هم دیدن کنند.
 
از سوی دیگر، همزمان با روزهای نخست جشنواره، کارگران در حال شست‌وشوی بنای تالار وحدت بودند و برخی مراجعه‌کنندگان زمانی که از تالار خارج می‌شدند،‌ احساس می‌کردند باران می‌بارد! نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر در تالار وحدت در روز آخر به‌دلیل اجرای برنامه دیگری، جمع شد و فقط برخی لباس‌ها در طبقه سوم به‌نمایش گذاشته شدند
 




شست‌وشوی بنای تالار
 
در این دوره از جشنواره،‌ لباس‌هایی که از دوره قبل و از ۴۰۰ دست تا ۳ هزار دست به تولید رسیده و به‌نمایش گذاشته شده بودند، بیشتر محدود به لباس مشاغل بودند.
 
طراحان در بخش ویترین ملی و لباس کودکان نیز کار خاصی انجام نداده بودند و فقط به تی‌شرت و لباس‌هایی با برچسب‌های مناسبتی با دفاع مقدس و کارتون اکتفا کرده بودند، البته در بین لباس‌های مربوط به کودک و نوجوان، کارهای معدود قابل توجهی به چشم می‌خورند.
 
کارهای ارائه‌شده در بخش کیف و کفش هم نسبت به سال گذشته پیشرفت بهتری داشتند و تعداد آثار به‌نمایش گذاشته نیز قابل توجه بود.
 
از جمله آثار نمایش داده‌شده در ششمین جشنواره مد و لباس فجر، زیورآلات با اِلمان‌های سنتی و سوزن‌دوزی بلوچی بود. همچنین طراحان لباس در آثار ارائه‌شده در جشنواره به دوخت‌های سنتی مثل سوزن‌دوزی و استفاده از پارچه‌های سنتی تمایل نشان داده بودند.
 
بخشی از جشنواره نیز به نمایش پارچه‌های تولیدشده در داخل اختصاص پیدا کرده که در طراحی برخی از آن‌ها از اِلمان‌های آثار تاریخی استفاده شده بود. از این پارچه‌ها در بخش مسابقه طراحی زنده لباس نیز استفاده شد.
 
لباسی که طراحان در مراسم افتتاحیه بر تن داشتند نیز لباس‌های قابل قبولی بودند که معمولا در جشنواره‌ها یا فروشگاه‌ها دیده یا عرضه نمی‌شوند، این موضوع واکنش یکی از حاضران در جشنواره را دربرداشت که خطاب به یکی از طراحان گفت: «چرا از همین لباس‌های شیکی که برای خودتان طراحی می‌کنید، برای جشنواره و عموم مردم طراحی نمی‌کنید؟!»
 



لباس یکی از طراحان در جشنواره مد و لباس
 
عرضه کارهای درجه یک در برج میلاد
 
رئیس ششمین جشنواره مد و لباس فجر درباره عرضه لباس‌ها با قیمت بالا در برج میلاد و تفاوت عرضه این قیمت‌ها در فروشگاه‌ها به ایسنا، گفت: لباسی که قیمت آن را به شما دو میلیون و نیم اعلام کرده‌اند، اصلا جنبه فروش ندارد و پوشیدنی نیست. اما در بسیاری از غرفه‌ها لباس‌هایی با قیمت‌های ۱۵۰ تا ۴۰۰ تومان هم داشته‌ایم و من تک‌تک قیمت آنها را چک کرده‌ام. در برج میلاد کارهای درجه یک عرضه شده است.
 
حمید قبادی ادامه داد: در بخش کیف و کفش چرم کسانی در برج میلاد حضور دارند که تولیدکننده هستند و با برخی از برندهای درجه یک تهران همکاری می‌کنند و چون فروشگاه عرضه ندارند، تفاوت قیمت تا به دست مصرف‌کننده برسد فرق می‌کند، اما فکر نمی‌کنم یک محصول ۳۰ هزار تومانی تا به دست مصرف‌کننده برسد، ۱۵۰ هزار تومان شود.
 
او اظهار کرد: نمایش محصولات برندها به بخشی از سلیقه مخاطب پاسخ داده و این اتفاق مهمی است؛ از طرفی، اینکه تعداد قابل توجهی از برندهای ایرانی موفق شدند در کنار هم محصولات‌شان که قابل رقابت با تولیدات کشورهای دیگر است عرضه کنند، نکته مهمی است.
 
قبادی همچنین درباره هزینه‌ای که هر برند برای کرایه غرفه پرداخت کرده گفت: حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از این هزینه مربوط به کرایه محل برج میلاد و مابقی آن هم برای دکور گرفته شده است. از طرفی ما درخواست کردیم این بخش تا آخر اسفندماه تمدید شود. البته من درخواست کردم تا هزینه‌ای از غرفه‌داران برای تمدید دریافت نکنند و اگر هم مبلغی اضافه بگیرند، فکر نمی‌کنم هزینه سنگینی باشد.
 
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس همچنین درباره جمع شدن ویترین ملی و بخش نمایش لباس جشنواره و انتقال برخی از لباس‌ها به طبقه سوم تالار وحدت اظهار کرد: به دلیل برگزاری همایش فرهنگی وزارت ارشاد در تالار وحدت، بخش نمایش از سالن ورودی جمع و با بخش بین‌الملل تجمیع شد. در هر صورت باید بین نبودن و بودن در این شرایط، یک گزینه‌ را انتخاب می‌کردیم. از طرفی مدیریت تالار وحدت هم این امکان را فراهم کرد تا این نمایشگاه را برگزار کنیم.
 

 

جمع‌آوری ویترین ملی پیش از پایان جشنواره




زیورآلات نمایش داده شده در جشنواره
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
درست کردن سبزه عید یکی از سنت های قشنگ ایرانیان برای استقبال از نوروزو بهار است. برای سبزه عیدتان به جای گندم از این بذر استفاده کنید



 
پیام ارسال شده بسیار کوتاه است. در حد یک پاراگراف با این مضمون "برای سبزه عید به جای گندم از تخم چمن استفاده کنید"
 
این متن کامل پیامی است که این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای حمایت از دولت و کشور دست به دست میشود.
 
"طبق اعلام مرکز آمار در ایران ۲۴ میلیون خانوار زندگی می کند اگر هر خانوار برای سبزه سفره نوروز ۱۰۰ گرم گندم ( یک کالای استراتژیک ) استفاده بکند در مجموع ۲۴۰۰ تن گندم دور ریخته می شود.
 
 
آیا موافقید به جای گندم از تخم چمن استفاده بکنیم که هم بومی ایران است ودر طبیعت به رشد خود ادامه میدهد هم سبزتر از گندم است و اینطور هم آیین ایرانیمان حفظ میشود و هم کمکی به اقتصاد کشور عزیزمان است ."
 
از آنجایی که مسئولین بیشتر مواقع به پتانسیل فضای مجازی با دیده تردید نگاه میکنند بهتر است اینچنین اطلاع رسانی های خودجوشی را هم مدنظر قرار بدهند و از پتانسیل این فضا غافل نشود.
 
برای زیباتر شدن سبزه تان می توانید از تخم چمن هلندی استفاده کنید.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
حالا که وقت خانه تکانی رسیده اصلا نگران نباشید چون با این راه حل های هوشمندانه ظرف مدت یک ماه می توانید خانه تکانی کنید و به منزل تان کلی سر و سامان بدهید.




اصول خانه تکانی
 
آیا به خانه تکانی علاقه دارید؟ آیا دوست دارید خانه تان را عین دسته گل کنید؟ آیا فکر می کنید این کار سخت است و خیلی زمان می برد؟ حالا که وقت خانه تکانی رسیده اصلا نگران نباشید چون با این راه حل های هوشمندانه ظرف مدت یک ماه می توانید خانه تکانی کنید و به منزل تان کلی سر و سامان بدهید.
 
هر روز ماه یکی از این کارها را انجام دهید و آخر ماه مرتب ترین خانه دنیا را داشته باشید.
 
 
پنج وسیله را پیدا کنید که دورانداختنی هستند
 
پنج تای دیگر را هم پیدا کنید که برای گذاشتن روی دیوار مهربانی یا بخشیدن به خیریه های مناسب است، هر دوی این کارها را هم طی پنج دقیقه انجام دهید. وقتی برای این کارها زمان مشخص کنید فکرتان بهتر کار می کند و می تواند راحت تر وسایل دورریختنی را شناسایی کند.
 
 
سری به قفسه ادویه ها بزنید
 
درست است که داشتن یک عالمه ادویه خوشمزه احساس خوبی به آدم می دهد اما بدون مکث کردن به این سوال جواب بدهید: آیا واقعا از همه این ادویه جات استفاده می کنید؟ به محض اینکه جواب منفی به خودتان دادید دست به کار شوید و ادویه هایی که سال هاست گوشه کابینت جا خوش کرده اند را ناکار کنید.
 
 
وسیله ای مثل خودکار را توی ذهنتان انتخاب کنید
 
بعد جست و جو برای خودکار در خانه را شروع کنید. هر جا این وسیله را دیدید آن را بردارید و امتحان کنید. اگر خراب بود یا جوهرش بود آن را دور بیندازید. بقیه خودکارهای سالم را هم توی یک جامدادی یا لیوان بگذارید که دم دست هستند و دسترسی به آن ها آسان است.
 
 
یکی از کشوها یا قفسه ها را مرتب و منظم کنید
 
بعد برای خودتان قانون بگذارید که این کشو از این به بعد باید مرتب و تمیز بماند. هیچ وسیله ای که جایش داخل آن کشو نیست را درون آن نگذارید.
 
 
«پلیور تکانی» یکی دیگر از کارهایی است که خیلی به کارتان می آید
 
کافی است حالا که فصل رو به تغییر است و کم کم نوبت به بیرون آوردن لباس های گرم می رسد پلیورها را بیرون بیاورید و مشخص کنید کدام از آن ها هیچ وقت بهتان نیامده اند، کدامشان خیلی گشاد شده اند یا کدام یکی خراب شده و دیگر به کارتان نمی آید. دو گزینه اول را به نیازمندان ببخشید و لباس های خراب شده را دور بیندازید.
 
 
 
اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش هایی برای یک خانه تکانی آسان و سریع به روش مارتا استوارت
 
 
یکی از روی اعصاب ترین چیزهایی که توی هر خانه ای پیدا می شود یک عالمه قبض یا نامه های تبلیغاتی است
 
گوشی تلفن همراهتان را بردارید و شماره تک تک جاهایی که روی برگه ها ثبت شده و به آن ها نیاز دارید را یادداشت کنید یا از این برگه ها و قبض ها عکس بگیرید. بعد هم همه این موارد را داخل یک پوشه داخل گوشی یا روی رایانه شخصی تان جا دهید.
 
 
توی هر خانه ای یک کشو وجود دارد که می شود اسمش را کشوی بی خودی ها گذاشت
 
در این کشو انواع و اقسام وسایل به دردنخور پیدا می شود؛ از باتری هایی که ضعیف شده اند گرفته تا روبان و کاغذ کادوهای به درنخور. یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که سروقت کشوی بی خودی ها بروید و آن را از تمام چیزهای بی خودی خالی کنید. برای وسایلی که کاربرد دارند و واقعا به درد می خورند هم جای تازه ای پیدا کنید و هیچ وقت نگذارید کشو، به جایی برای بی خودی ها تبدیل شود. جای وسایل به دردنخور توی سطل زباله است.
 
 
برای همه اعضای خانواده قوانین تازه ای مشخص کنید
 
قانون هایی مثل این که کت و مانتو باید روی جالباسی قرار بگیرد، کیف را باید توی کمد گذاشت و مواردی از این دست. با انجام این کار کلی از حجم کارهایی که مربوط به مرتب و منظم کردن خانه است کم می شود. رعایت تمام این قوانین دو دقیقه هم وقت نمی برد.
 
 
فریزرها معمولا پر از ظرف هایی هستند که مواد غذایی را داخل خودشان جا داده اند
 
همین ظرف ها هم کلی جا اشغال می کنند. اگر دوست دارید فضای جدیدی داخل فریزر ایجاد کنید خوب است پلاستیک های زیپ دار را جایگزین ظروف کنید.
 
 
امروز به دور انداختن وسایلی که مدت هاست قصد تعمیر یا تعویض کردنشان را دارید اختصاص دهید
 
اگر کفشی دارید که مدت هاست قرار است پاشنه شکسته اش را تعمیر کنید و اگر دسته قابلمه تان سوخته و هیچ جوری قیدش را نمی زنید از خودتان یک سوال ساده بپرسید: تا یک هفته آینده تعمیرش می کنم یا نه؟ اگر جواب منفی بود برای این وسایل جای تازه ای تعریف کنید: سطل زباله.
 
 
 
اگر می خواهید بیشتر بدانید : خانه تکانی
 
 
این روزها بیشتر خانم ها دوست دارند چون وقت مرتب کردن زیورآلات می رسد
 
در اولین مرحله زیورآلات رسمی و غیررسمی را از هم جدا کنید و در مرحله بعد آن هایی که بیشتر ازشان استفاده می کنید را دم دست و داخل جعبه زیورآلاتتان بگذارید و بقیه را هم می توانید روی چوب لباسی پشت در یا حتی داخل کمد آویزان کنید.
 
 
خیلی وقت ها هم داخل قفسه مواد تمیزکننده تعدادی شوینده به دردنخور وجود دارد
 
اغلب اوقات تمام وسایلی که به آن ها نیاز داریم بیشتر از دو سه قلم نمی شود.
 
 
قوطی های تن ماهی، کنسرو ذرت و لوبیا و سایر غذاهای آماده هم معمولا یکی از کابینت ها را به خودشان اختصاص می دهند
 
کاری که در روز چهاردهم باید انجام دهید این است که سراغ این قفسه بروید و تاریخ انقضاها را چک کنید. مواد غذایی تاریخ گذشته را دور بیندازید و بقیه مواردی که تاریخشان نگذشته اما مطمئن هستید مصرف نمی کنید را به افراد نیازمند ببخشید.
 
 
انباری خیلی از خانه ها میزبان جعبه هایی هستند که از اسباب کشی های قبلی مانده اند و مدت هاست که باز نشده اند
 
خوب است سری به این جعبه ها بزنید و اگر دیدی محتویاتش به درد نمی خورد از شرشان راحت شوید.
 
 
هر روز که قرار است لباس تازه ای به تن کنید، یک دست لباس دیگر را هم از کمد خارج کنید
 
لباسی که اصلا نمی پوشید یا ماه هاست سراغش نرفته اید. حالا تصمیم بگیرید این لباس را دوست دارید، دورانداختنی است یا به کار خیریه می آید.
 
 
قرار است امروز به کتابخانه تان سر بزنید
 
کتابخانه را هرس کنید و حداقل 10 درصد هر قفسه را خالی بگذارید. کتاب هایی که می دانید دیگر سراغشان نمی روید و بهشان علاقه قلبی ندارید را به کتابخانه ها ببخشید تا حتی بفروشید به جایشان کتاب های تازه تهیه کنید.
 
 
بعضی وقت ها فضای داخل کابینت را در قابلمه ها و ماهی تابه هایی پر کرده اند که خودشان وجود خارجی ندارند
 
خوب است روز بیست و سوم را به دورانداختن این وسایل اضافه اختصاص دهید و بعد خیلی مرتب و منظم بازمانده ها را کنار هم بچینید.
 
 
 
اگر می خواهید بیشتر بدانید : خانه تکانی : شیرآلات خانه تان را اینگونه برق بیاندازید + فیلم
 
 
 
 
هر خانمی معمولا یک کشوی لوازم آرایشی دارد
 
چهار روز مانده به پایان چالش یک ماهه سراغ این کشو بروید و تمام لوازم آرایشی را که تاریخشان گذشته یا از هر رنگشان چند تا دارید را جدا کنید. تاریخ گذشته ها را دور بیندازید و از آن وسایلی که چند تا یکرنگ دارید به دیگران ببخشید.
 
 
مبلمان و اثاثیه خانه معمولا جای زیادی می گیرند اما اگر دقت کنید متوجه می شوید که از بعضی هایشان اصلا استفاده نمی کنید
 
مثلا ممکن است میز تحریر یکی از بچه ها که حالا بزرگ شده همچنان از کودکی هایش گوشه اتاق مانده باشد. سوالی که اینجا باید از خودتان بپرسید و رد جواب دادنش خیلی صادق باشید این است: من واقعا به این وسیله احتیاج دارم؟ واقعا از آن استفاده می کنم؟
 
 
تمام لباس هایی که دیگر اندازه تان نمی شوند را به نیازمندان ببخشید
 
جاهایی هستند که لباس های دست دوم شما را می گیرند، می شویند و تقدیم نیازمندان می کنند. اگر هم مرتب به خودتان می گویید لاغر می کنم و فلان لباس را دوباره می پوشم این فکر را از سرتان بیرون کنید.
 
 
به جای اینکه شال و روسری ها را تا بزنید و روی هم بچینید آن ها را لوله کنید و داخل یک کشو یا حتی روی هنگر مخصوص قرار دهید
 
این کار باعث می شود بتوانید با یک نگاه تمام داشته هایتان را وارسی کنید و آن شالی را انتخاب کنید که بیشتر به لباس هایتان می آید.
 
 
به خرید بروید و برای لباس هایی که جای زیادی می گیرند کیسه ای با قابلیت وکیوم شدن بخرید
 
این کیسه به شما امکان می دهد یک عالمه لباس را در بسته ای قرار دهید که جای خیلی کمی می گیرد.
 
 
 
22 روز را با هم به راحتی خانه تکانی کردیم، 8 روز باقی مانده را تا نوروز استراحت کنید و مراقب باشید دوباره خانه تان بهم نریزد.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از دلایل رایج شدن ازدواج های اینترنتی این است که روش معرفی سنتی که قبلا افرادی، خانواده های دختر و پسر را به یکدیگر معرفی می کردند، بسیار کم شده است.



خطرات ازدواج اینترنتی
 
در دنیای مدرن و پرسرعت امروز، بعضی از افراد از طریق اینترنت، سایت ها و شبکه های اجتماعی همسریابی، شریک زندگی خود را جست و جو می کنند و می خواهند در اندک زمانی به یار دلخواه برسند. این نوع آشنایی، بسیار آسان است اما آیا می توان با این روش به عشق واقعی و با دوام دست یافت و آیا ازدواج هایی که بر پایه آشنایی اینترنتی و از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی همسریابی صورت می گیرد، پایدار خواهد بود؟ برای رسیدن به پاسخ معقول باید مفهوم عشق واقعی و عمیق و همچنین زندگی پایدار بین زن و مرد را بررسی کرد و این که آیا در قرارهای اینترنتی چنین مهر و محبتی پیدا می شود؟
 
 
علت رواج ازدواج اینترنتی
 
یکی از دلایل رایج شدن ازدواج های اینترنتی این است که روش معرفی سنتی که قبلا افرادی، خانواده های دختر و پسر را به یکدیگر معرفی می کردند، بسیار کم شده است. در شهرهای کوچک هنوز این روش رواج دارد اما در شهرهای بزرگ این اتفاق کمتر می افتد. برخی کارشناسان هم علت افزایش علاقه به آشنایی اینترنتی را سرعت موجود در دنیای امروز می دانند. در حقیقت، سرعت فضای مجازی و سایبری بسیار بیشتر از فضای واقعی است و انسان امروز، به سرعت با قرار گرفتن در برابر سیل دائمی از اتفاقات در جامعه سایبری معتاد می شود و از این که برای کار و فعالیت زندگی وقت بگذارد، بیزار است. او که به دنبال تغییرات با سرعت زیاد است، حتی دوستی و مهر و محبت و همسر آینده خود را هم می خواهد از طریق اینترنت و در کمترین زمان ممکن پیدا کند اما متاسفانه فراموش کرده برای داشتن عشق و علاقه عمیق به فردی که قرار است شریک و همدم زندگی اش شود، به وقت و زمانی کافی نیاز دارد.
 
 
بررسی دو وعده سایت ها و شبکه های همسریابی
 
هر فردی برای انتخاب همسر مناسب باید روی ویژگی های شخصیتی و ارزش های فرد مورد نظر متمرکز شود و مناسب ترین فرد را انتخاب کند. سایت های همسریابی به کاربران خود وعده دو اقدام مهم را می دهند: اول این که به افراد کمک می کنند تا گزینه های بسیاری برای انتخاب داشته باشند و دوم این که ازدواج آن ها طولانی و بادوام خواهد بود.  در مورد وعده اول، شکی نیست که درست می گویند. این سایت ها با تبلیغات و ترفندهایی که به کار می برند، می توانند تعداد بی شماری از افراد جویای همسر را به سمت خود جذب کنند. بنابراین هر فردی، گزینه های بسیار زیادی در اختیار خواهد داشت و به ظاهر می تواند فردی مطابق میل خود را بیابد؛ اما درباره وعده دوم جای تردید بسیاری است و نیاز به بحث و گفت‌وگو دارد.
 
 
آیا شناخت اینترنتی ممکن است؟
 
فردی را که در اینترنت دیده می شود، می توان به کوه یخی که در اقیانوس قرار دارد و تنها بخشی از آن بیرون است، تشبیه کرد. ما فقط همان قسمت اندک را می بینیم و قسمت های زیرین آن از دیدمان پنهان می ماند؛ بنابراین آشنایی اینترنتی برای انتخاب همسر کافی و جالب نیست. افراد برای انتخاب همسر باید با یکدیگر آشنایی نزدیک داشته باشند و در عین حال، خانواده های یکدیگر را از نظر مسائل فرهنگی و روابط اقتصادی بشناسند و دو نفر بررسی کنند که آیا از لحاظ خانوادگی با یکدیگر سنخیت دارند یا خیر. در غیر این صورت ازدواجشان موفق نخواهد بود.
 
 
خطرهای شناخت‌های اینترنتی
 
دخترها و پسرها به طور معمول در فضای مجازی اطلاعات صحیحی درباره سن، وضعیت تحصیلی، شرایط خانوادگی و اقتصادی و این قبیل موارد به یکدیگر منتقل نمی کنند و بر اساس همین اطلاعات نادرست، ارتباطی کاملا مجازی و غیرواقعی برقرار می کنند. وقتی این ارتباط ادامه پیدا می کند، وابستگی عاطفی بین آن ها ایجاد می شود و پس از ایجاد وابستگی، کم کم به فکر آشنایی بیشتر و در نهایت ازدواج می افتند و در این شرایط، خانواده های خود را در جریان قرار می دهند. برخی افراد ممکن است اطلاعات غلطی را که داده اند، اصلاح کنند اما برخی دیگر چنان درگیر روابط احساسی می شوند که نمی توانند حقایق را بگویند یا ارتباط ایجاد شده را قطع کنند و با همان اطلاعات غلط با یکدیگر ازدواج می کنند. این ازدواج برپایه رابطه احساسی صورت می گیرد و وقتی از لحاظ عقلانی، دختر و پسر متوجه تفاوتشان می شوند، زندگی شان به مخاطره می افتد.
 
 
اعتیاد خطرناک به آشنایی های اینترنتی
 
یکی دیگر از معایب ملاقات‌های اینترنتی این است که هر دختر و پسری ممکن است ملاقات های اینترنتی متعددی داشته باشد تا به اصطلاح بتواند افراد دیگر را هم بررسی و شناسایی کند. ادامه دادن چنین رفتاری نه تنها جلوی علاقه مند شدن افراد به یکدیگر را می گیرد، بلکه نمی تواند به داشتن رابطه طولانی منجر شود، چراکه آن ها به این نوع قرارها معتاد شده و مدام دنبال گزینه ای بهتر از قبلی هستند. استمرار برای پیدا کردن یک فرد ایده آل و مطلوب تر از قبلی، خطر بسیار بزرگی برای فرد محسوب می شود و حتی اگر با فردی وارد رابطه ای شود، ممکن است نتواند از عادت بد خود دست بردارد و بازهم دراینترنت به دنبال دوست باشد. نتیجه این که به وسیله اینترنت می توان با افراد بی شماری ارتباط برقرار کرد، اما هرگز نمی توان درگیر یک رابطه سالم عاطفی و بادوام شد.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مردان از زنان با پوست سفيد بيشتر خوششان مي آيد‎
 

 
 
 
در حالي كه براي زنان، مردان تيره پوست جذابيت بيشتري دارد، مردان از زنان با پوست سفيد را بيشتر خوششان مي آيد! اما چرا؟!
 
 
 
براساس يك تحقيق علمي كه در دانشگاه تورنتو انجام شده است، زنان مردان با پوست تيره را بيشتر دوست دارند، مردان نيز لذت بيشتري از زنان با پوست روشن مي برند.
 
 
 
طبق اين تحقيق در حالي كه رنگ سفيد سمبل معصوميت، سادگي، ظرافت و بكارت به شمار مي رود و مردان دنبال اين نشانه ها هستند، براي زنان رنگ تيره، گندمگون و سبزه نشانه خطر، جذبه، اقتدار و سك.سي بودن به شمار مي رود و زنان به دنبال اين نشانه ها در مردان هستند.
 
 
 
محققان گفته اند مردان از هر نژادي كه باشند به دنبال زن با پوست روشن هستند و اينگونه زنان را مي پسندند، زنان نيز بر عكس اين سليقه مردان عمل مي كنند.
 
 
 
محققان ضمن اشاره به زنان با پوست تيره مانند مونيكا بلوچي كه مورد پسند تعداد زيادي از مردان مي باشد علت آنرا خطرخواهي غيراثباتي مردان دانسته اند.
 
 
 
مردان؛ زنان با پوست روشن همچون نيكول كيدمن و كيل مينوگ را سمبل صاف و درست بودن مي دانند. زنان نيز هنرپيشه هاي با پوست تيره همچون كولين فارل و جاني دپ را سمبل خطر و جذابيت مي دانند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
باید بگویم بسیاری از آقایان و مخصوصا پسرهای جوانی که ازدواج می کنند هنوز در فضای مجردی به سر می برند و نمی دانند جلوی همسرشان چه باید بگویند و چه نگویند. اجازه بدهید خیلی ساده تر شوخی های رایج بعضی مردان را با همسرشان بگویم. ا
در این مطلب بسیار مهم می خواهم شما را با 7 شوخی بسیار زشت که باعث از بین رفتن عشق در زندگی مشترک می شود آشنا کنم. این شوخی ها شاید عادی به نظر برسد و چندان هم مشکلی در زندگی ایجاد نکند. ولی فکر نکنید زن و شوهری که با هم مشکل پیدا می کنند، یک اتفاق خیلی بزرگ بین شان افتاده یا فیزیکی با هم درگیر شدند! بعضی از موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنیم، رابطه ما با همسرمان را به تدریج خراب می کنند. پس بیایید با هم این رفتارها را بخوانیم و کنار بگذاریم!
 
باید بگویم بسیاری از آقایان و مخصوصا پسرهای جوانی که ازدواج می کنند هنوز در فضای مجردی به سر می برند و نمی دانند جلوی همسرشان چه باید بگویند و چه نگویند. اجازه بدهید خیلی ساده تر شوخی های رایج بعضی مردان را با همسرشان بگویم. البته دقت کنید اینها در فضای عادی و شوخی است:
 

 





 
طلاق:
 
مثلا همسر شما می گوید: «اگه یک ماه آشپزی نکنم چیکار می کنی؟» بدترین جواب این است: «خب طلاقت میدم!» بعد هم غش غش می خندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید: «بابا شوخی کردم.» همسر شما هم ناراحت می شود و شما او را «بی جنبه» خطاب می کنید و یک شوخی ساده می شود بهانه ای برای جنجال!خب حالا فرضا اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می آورید.
 
اما یک اتفاق خیلی بد افتاده، همسر شما نگران و مضطرب می شود، به فکر فرو می رود، ناراحت می شود، در رابطه زناشویی اش کمی سرد می شود و... البته منظورم این نیست که با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می شود، منظور این است که وقتی از این شوخی ها کردید کم کم عادت می شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می زنید.
 
زن دوم:
 
شب دیر به خانه می آیید، همسرتان می گوید: «کجا بودی تا این وقت شب؟» شما هم می گویید: «خونه دومی!!» خیلی شوخی جالبی بود نه؟ یا مثلا بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می کنید! مثلا به بچه هایتان می گویید: «آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!»
 
البته تجربه من ثابت کرده مردانی که از این شوخی ها می کنند، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی کنند! ولی باز هم می گویم این شوخی ها تیشه به ریشه زندگی می زند، همسر شما مدام در فکر می رود، شما هم با خودتان فکر می کنید همسرم چقدر شکاک است و زن های مردم اینطور نیستند و...!
 
همین می شود بهانه ای برای خراب شدن یک رابطه زناشویی.
 




 
مرگ و زندان:
 
آقا یک سرماخوردگی کوچک گرفته، همسرش می گوید: «خانم اون قلم و کاغذ رو بردار بیار آخرین وصیت هام رو بکنم.» یا مثلا زیاد دیدم آقایانی که تا مشکلی در کارشان پیش می آید می گویند: «خانم اون وسایل ما رو جمع کن امروز فرداست که با مامور بیان دنبالم. «یا» سعی کن ماهی یه بار بیای ملاقاتم و کمپوت آناناس هم بیاری!»
 
البته اینها نمونه است ولی حرف هایی است که زیاد در زندگی ها می بینم و هیچ پایه و اساسی ندارد و مرد فقط برای شوخی اینها را بیان می کند، ولی نمی داند با همین شوخی ها به همسرش لطمه روحی می زند و او را نگران و مضطرب می کند.
 
شوخی های مردانه
 
شوخی های فیزیکی:
 
یک سری شوخی هایی هست که ما در فضای دوستانه خودمان انجام می دهیم. مثلا با بیل می زنیم توی سر رفیق مان و به مدت نیم ساعت با هم می خندیم! یا دوست مان با لگد ما را سه متر جلوتر پرتاب می کند! خب اینها در فضای مردانه همه نشانه محبت و دوست داشتن است! ولی هرگز از این شوخی ها با همسرتان نکنید. خانم ها احساسات بسیار قوی ای دارند، مثلا وقتی شما همسر خود را نوازش می کنید خیلی برای او لذت بخش است و برعکس وقتی به شوخی به او ضربه ای می زنید، به همان اندازه برایش دردآور و ناراحت کننده است. پس از این شوخی ها هم اصلا نکنید.
 
با یکی از دوستانم بیرون رفته بودیم، به بهانه ای یک خودکار به همسرش داد تا خانم خودکار را گرفت ناگهان از جایش پرید و دوستم زد زیر خنده، ظاهرا خودکار برقی بود و یک برق چند ولت خفیف همسرش را گرفته بود، این هم جزء شوخی های فیزیکی محسوب می شود که به هیچ وجه، تاکید می کنم به هیچ وجه نباید مرتکب شوید.
 
شوخی های حاوی فحش:
 
باز هم این یک نوع دیگر از خوشمزگی های به جا مانده از دوران مجردی است! البته منظورم از فحش، حرفی است که توهین تلقی شود. باز هم می گویم ممکن است این الفاظ در بین دوستان ما نشانه محبت باشد- که البته همان هم غلط است- ولی هرگز در ارتباط با همسرتان از این شوخی ها استفاده نکنید.
 
چیزی که جدیدا در شبکه های اجتماعی دیده ام- با عذرخواهی از همه دوستان- واژه «کثافت» است که مثلا با تغییر شکل «کصافط» می نویسند و بسیار زشت و بی ادبانه است و متاسفانه آقایان در رابطه های پیامکی با همسرشان از آن استفاده می کنند یا لفظش را به زبان می آورند، این هم نمونه ای دیگر از شوخی های خراب کننده رابطه است که نباید مرتکب شوید.
 
یا مثلا واژه های دیگر، بعضی واژه های را هم مجبورم بگویم که خیلی خانم ها از آن شاکی هستند که آقایان در رابطه با آنها به شوخی به کار می برند مثل «بدبخت»، «بیچاره» و...
پس خیلی مواظب این واژه ها باشید، همسر شما ممکن است چیزی نگوید و یا عادت کرده باشد، ولی باور کنید شروع با این واژه های ساده زندگی خیلی ها را به مرز طلاق کشانده است. خواهش می کنم از این الفاظ استفاده نکنید.
 





 
شوخی های تمسخرآمیز
 
شوخی در مورد اعضای خانواده:
 
مثلا خانمی به همسرش می گوید: «اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه» شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید: «بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا!»
 
این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصا بزرگترها و پدر و مادر هم می شود، یعنی فرضا با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای نکنید که دور از شأن آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.
 
مسخره کردن:
 
مسخره کردن همیشه بد است، مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن! این مسخره کردن می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد، همسرتان کاری را درست انجام نداده شما با این کلمات او را صدا می کنید «نابغه! آی کیو! دانشمند!»
 
یا مسخره کردن قد، هیکل، یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است، مسخره کردن غذا را هم زیاد دیده ام. مثلا به همسرتان می گویید: «عزیزم میشه بگی این غذایی که پختی دقیقا مزه چی میده؟» و یا: «این غذا رو برم بریزم جلو گربه ها ببینم لب میزنن یا نه!»
 
نکته آخر را هم بگویم، لطفا اگر این شوخی ها را با همسرتان می کنید، بدون هیچ تعارفی، انتظار محبت و شادی و گرم بودن خانه و... را از او نداشته باشید. یکی از دوستان من که اتفاقا خیلی هم به همسرش علاقه داشت، به خاطر همین ناشی گری ها و شوخی های بی مورد، الان در دادگاه خانواده در رفت و آمد برای درخواست طلاق همسرش است. پس لطفا مراعات کنید.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
درست دو ساعت پیش از غروب آفتاب روز 28 ماه می سال 2014، 10 فرد مسلح قایق تندروی خود را به کشتی نفت کش «اورافین 4» رساندند و وارد عرشه آن شدند. این کشتی در حال حمل مقدار زیادی سوخت بین سنگاپور و پونتیانک (بندری در ساحل غربی اندونزی) بود. افراد مسلح خدمه کشتی را در قسمت زیر عرشه زندانی و سیستم ارتباطی کشتی را قطع کردند.

 درست دو ساعت پیش از غروب آفتاب روز 28 ماه می سال 2014، 10 فرد مسلح قایق تندروی خود را به کشتی نفت کش «اورافین 4» رساندند و وارد عرشه آن شدند. این کشتی در حال حمل مقدار زیادی سوخت بین سنگاپور و پونتیانک (بندری در ساحل غربی اندونزی) بود. افراد مسلح خدمه کشتی را در قسمت زیر عرشه زندانی و سیستم ارتباطی کشتی را قطع کردند.

آنها سپس نام حک شده روی بدنه کشتی را پاک کرده و به جای آن نام «رپی» را حک کردند تا بدین ترتیب کشتی با هویت جدید به راه خود ادامه دهد. یک شرکت تایلندی که صاحب این کشتی بود، پس از قطع ارتباط، گزارش ربوده شدن آن را اعلام کرد. هشدارهایی رادیویی فرستاده شد و از دیگر کشتی ها و قایق های شناور خواسته شد هرگونه اطلاعاتی از این کشتی را در اختیار نیروهای گشت دریایی قرار دهند اما هیچ اثری از آن دیده نشد.
 

 
طی 10 ساعت آینده افراد مهاجم توانستند بیش از سه هزار و 700 تن سوخت آن کشتی را به قایق دیگری منتقل کنند. در نهایت پس از گذشت چهار روز، اورافین 4 به بندر «سری راچا» در تایلند که خانه اصلی آن بود بازگشت در حالی که 14 خدمه آن در صحت و سلامت کامل قرار داشتند اما دزدان دریایی توانسته بودند با سرقت حدود دو میلیون دلار سوخت، کیلومترها از آنجا فاصله بگیرند. حمله به این کشتی سوختی باید بسیار قابل توجه و خبرساز می شد؛ اما آن حمله سومین نمونه در آن ماه بود.

هر بار صحبت از دزدی دریایی می شود، نگاه ها و توجهات ناخودآگاه به سمت آب های سومالی و مردان مسلحی می رود که صورت های خود را با پارچه پوشانده اند. حتی نگاه های سینمایی نیز به این قضیه معطوف به سومالی بوده و سال 2013 فیلمی با عنوان «کاپیتان فیلیپ» ساخته شد که داستان آن مربوط به ربودن کشتی آلاباما در سال 2009 و اسارت کاپیتان آمریکایی آن بود. با تمام این اوصاف، آب های قسمت غربی اقیانوس هند خطرناک ترین محل دریایی در جهان شناخته نمی شود. اواخر سال 2014 بود که سازمان ملل به استناد گزارش های خود، آب های جنوب شرقی آسیا را خطرناک ترین مسیر دریایی جهان معرفی کرد.
 


تنگه های مالاکا و سنگاپور که از شرقی ترین قسمت مالزی تا جزیره بینتان در اندونزی کشیده شده است، یکی از پرترددترین مسیرهای حمل و نقل دریایی است، هر ساله بیش از 120 هزار کشتی از آب های این مناطق عبور می کنند که این میزان تقریبا یک سوم کل تجارت دریایی در سطح جهان را شامل می شود. همچنین بین 70 تا 80 درصد از تمام نفت واردش ده به چین و ژاپن از این تنگه ها عبور می کند.

با وجود اهمیت تجاری این منطقه، اما دزدی دریایی به راحتی در آنجا صورت می گیرد. در فاصله سال های 1995 تا 2013، حدود 41 درصد از دزدی دریایی در سطح جهان در منطقه جنوب شرق آسیا رخ داده است. این در حالی است که اقیانوس هند غربی که شامل سومالی می شود و خلیج غربی آفریقا طی مدت مذکور به ترتیب 28 و 18 درصد دزدی های دریایی را دربر گرفته است.

طی این سال ها، 136 دریانورد به دلیل دزدی دریایی در آب های جنوب شرقی آسیا کشته شدند که این آمار دو برابر کشته ها در شاخ آفریقا و بسیار بیشتر از آمار تلفات دزدی دریایی در غرب آفریقا بوده است.
 


سال 2010 موسسه تحقیقاتی «یک زمین برای آینده» در گزارشی اعلام کرد که دزدی دریایی سالانه بین هفت تا 12 میلیارد دلار به اقتصاد بین الملل ضربه می زند. بر اساس همان تحقیق، سهم دزدی دریایی در منطقه جنوب شرق آسیا بسیار بیشتر از دیگر مناطق بوده است. طی سال های اخیر، گروه های تبهکار و مسلح در این منطقه، تمام توجه و تمرکز خود را روی کشتی های نفت کشی گذاشته اند که از تنگه های مالاکا و سنگاپور گذشته و وارد دریای چین جنوبی می شوند. گستردگی جغرافیای این منطقه، کم بودن نظارت های امنیتی و زیاد بودن سود و منافع فراوان موجب شده دزدان دریایی بیشتر به این منطقه توجه کنند.

در حالی که تا پیش از این 80 درصد از حملات علیه کشتی هایی بود که لنگر انداخته بودند و دزدان دریایی بیشتر به پول نقد و دارایی های خدمه چشم طمع دوخته بودند اما حملات اخیر در آب های جنوب شرق آسیا بیشتر کشتی های در حال حرکت را هدف قرار می دهد.
 
به عقیده کارشناسان، این مسئله نیازمند هماهنگی نظامی و برنامه ریزی بسیار دقیق است؛ به عنوان مثال در حادثه ای که چندی پیش به وقوع پیوست و در جریان آن حدود 2500 تن سوخت در آب های این منطقه دزدیده شد. رویترز به نقل از یک مقام امنیتی منطقه که نمی خواست نامش فاش شود، هشدار داد که گروه های تبهکار مسلح که در تنگه مالاکا فعالیت می کنند، در واقع بخشی از یک سندیکا هستند که هم با خدمه کشتی ها در ارتباط بوده و هم اطلاعاتی درباره محموله آنها دارند.
 


کرستین هاسلین که طی سال های اخیر تحقیقات فراوانی درباره دزدی دریایی در مناطق مختلف انجام داده، اخیرا تبانی مشخصی را در این زمینه مشاهده کرده است. او هنگام تحقیق در پونتیانک در اندونزی مطلع شد که مهندس و کاپیتان یک کشتی از طریق یک واسطه، اطلاعات مربوط به میزان محموله نفتی خود را در اختیار یک گروه تبهکار قرار داده اند. با دسترسی به این اطلاعات، آن گروه توانست کشتی مد نظر را سرقت کرده و پس از مخلوط کردن آن با محموله یک کشتی قانونی، آن را به یک مشتری اروپایی بفروشد.

زمانی که صحبت از مقابله با دزدی دریایی در جنوب شرق آسیا می شود، بیشتر کوتاهی ها از سوی کشورهای این منطقه است. مالزی و اندونزی به توافق همکاری مقابله با دزدی دریایی در آسیا نپیوسته اند. از سوی دیگر، سنگاپور نیز به چشم رقیب به این کشورها نگاه می کند و عملکرد ضعیفی در زمینه تبادل اطلاعات دارد. سطح فساد در این کشورها نیز به حدی است که نمی توان انتظار بهبود سریعی در این وضعیت داشت.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
وحید اصغری‌ ینگجه در روزنامه وطن امروز نوشت: از نظر روان‌شناختی خودآرایی یکی از نیازهای اصیل و فطری به شمار می‌رود و باید مورد احترام قرار گیرد. عدم پاسخگویی به این نیاز فطری، آسیب‌های روحی و روانی را در پی خواهد شد





از نظر روان‌شناختی خودآرایی یکی از نیازهای اصیل و فطری به شمار می‌رود و باید مورد احترام قرار گیرد. عدم پاسخگویی به این نیاز فطری، آسیب‌های روحی و روانی را در پی خواهد شد.
 
زیبایی صورت تا آنجا که تجربه و تحقیقات علمی نشان می‌دهد نماد و نشانه قدرت است. نادیده گرفتن صورت از نظر اجتماعی امری بسیار مشکل به نظر می‌رسد. صورت نشان‌دهنده سن، جنسیت، موقعیت اقتصادی- اجتماعی، سلامتی و شخصیت افراد است. صورت منبع ارتباطات شفاهی و نیز روابط غیر کلامی است.
 
از نظر گافمن، صورت در تعامل چهره به چهره و نیز در عملکردهای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. صورت اجتماعی یک صورت عمومی است و نیازمند تغییرات دائمی نقاب موجود بر آن است. آرایش وسیله‌ای برای به دست آوردن این نقاب است. تنها در شرایط احساسی شدید، تنهایی یا در حضور دوستان است که نقاب و آرایش صورت کنار می‌رود و صورت خصوصی یا همان شخص واقعی ظاهر می‌شود. اما اشکال کار در افراط و تفریط در آرایش است که همه اصول تاریخی و طبیعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. زمانی که این موضوع شکل افراطی به خود می‌گیرد و موجب آرایش‌های زننده که در سطح جامعه شاهد آن هستیم می‌شود، موضوع فرق می‌کند.
 
نظام سرمایه‌داری با تمام قوا ‌کوشیده است با جهانی‌سازی فرهنگی و اقتصادی، با ایجاد احساس نیاز به آرایش بیشتر برای به دست آوردن زیبایی استاندارد و گسترش و ایجاد مدهای گوناگون، انسان‌ها را از سرمایه‌های وجودی‌شان تهی کرده و از مقاومت باز دار
 
وقتی در یک جامعه مواد آرایشی به شکل فزاینده‌ای رشد می‌یابد نشان از اهمیت یافتن زیبایی ظاهری در آن جامعه دارد. وقتی صورت زیبا اصل می‌شود و سیرت زیبا فرع، خود به خود جامعه با معضلات گوناگون مواجه خواهد شد و کار به جایی خواهد رسید که پرداختن به صورت زیبا از تعادل خارج شده و شکل افراطی به خود می‌گیرد و در نهایت منجر به آن می‌شود که جامعه ما در زمینه مصرف مواد آرایشی رکورددار و آرایش کردن بخش جدایی‌ناپذیر زندگی خیلی از زنان و دختران ایرانی می‌شود و گاهی چنان حالت افراطی به خود می‌گیرد که از میان رنگ‌های مختلف آرایش به سختی می‌توان چهره واقعی فرد را در ذهن ترسیم کرد.
 
چنانکه یک طراح لباس در این باره گفته است: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می‌شوند، حتی اگر بیمار هم باشند به‌طوری که بدون استفاده از آن حاضر نیستند وارد جمع شوند و استفاده نکردن از آن را به عنوان نقص و عیبی بر خود می‌بینند. این تمایل باعث شده ایران از لحاظ واردات محصولات آرایشی دارای مقام هفتم جهان و در مصرف، در میان کشورهای خاورمیانه بعد از هند و پاکستان دارای مقام سوم باشد. اهمیت این موضوع هنگامی برجسته می‌شود که بافت مذهبی و رهنمودهای دینی مبنی بر ساده بودن زنان در اجتماع ایران را در نظر بگیریم. این در حالی است که زنان و دختران کشور فرانسه که بزرگ‌ترین قطب تولید لوازم آرایش در جهان است، کمترین مصرف این لوازم را در دنیا دارند. باید اعتراف کرد میزان آمار استفاده زنان از لوازم آرایشی روزانه رو به افزایش است و این اتفاق ناهنجار در جامعه ایران بتدریج در حال تبدیل شدن به یک رفتار و ارزش اجتماعی است.
 
در تبیین عوامل موثر بر آرایش زنان، یکی از دلایل بیش از حد آرایش کردن بعضی از خانم‌ها، یادگیری رفتاری است. یعنی این رفتار و این روش را از ابتدای کودکی و نوجوانی و به دلیل الگوبرداری از خانواده و محیط زندگی خود یاد گرفته‌اند. در نتیجه آرایش کردن بخش تفکیک‌ناپذیر زندگی آنان شده و ممکن است تنها برای جلب توجه دیگران هم نباشد. از این رو استفاده از لوازم آرایشی در جامعه ایران به دوره راهنمایی رسیده است در حالی که در بسیاری از کشورهای دیگر آرایش کردن بیشتر در میان زنان مسن دیده می‌شود و دختران و بویژه دانشجویان اصلا خود را آرایش نمی‌کنند.
 
در این بین عدم برخورداری از اعتماد به‌نفس کافی و توهم خود زشت‌پنداری یکی دیگر از دلایل آرایش بیش از حد است. طبیعی است کسی که خود را زیبا بداند، نیازی به این آرایش‌های مصنوعی در خود نمی‌بیند. گاهی نیز برخی زنان تصور می‌کنند با زیباتر کردن خود از طریق لوازم آرایشی بیشتر به چشم می‌آیند و کارهای‌شان در جامعه آسان‌تر پیش می‌رود. لذا لوازم آرایشی کارکرد تسهیل‌سازی در روابط اجتماعی را نیز دارد. با این حال نمی‌توان نقش تبلیغات و رسانه‌های جمعی را نادیده گرفت. رسانه‌ها نگرش‌ها و بینش مردم را عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهند. آنها انواع گوناگون اطلاعات را که افراد از طریق دیگر نمی‌توانند کسب کنند، انتقال می‌دهند. روزنامه‌ها، کتاب‌ها، رادیو- تلویزیون، فیلم‌ها و مجلات عمومی، ما را در ارتباط نزدیک با تجارتی قرار می‌دهند که به گونه‌ای دیگر نمی‌توانستیم آگاهی چندانی درباره آن داشته باشیم. فشارهای بیرونی برای انطباق یافتن با گونه‌های مشخص قیافه مطلوب دارای ارتباط مستقیم با توسعه تبلیغات و مجلات زنانه که زنان را به عنوان بخش عظیمی از جامعه هدف مصرف و سودجویی خود قرار داده‌اند است. در اینگونه مجلات با تبلیغ مصرف توده‌ای، زنان به تلاش در جهت اکتساب چهره‌ای خاص و مشخص تشویق می‌شوند. در دوره و زمانه‌ای که ماهواره‌ حتی به زندگی عشایر و روستاییان کشور رسوخ پیدا کرده است، فرهنگ القایی موجب می‌شود زن ایده‌‌آل همان هنرپیشه و خواننده‌ای باشد که ساعت‌ها زمان صرف آرایش خود کرده است.
 
توجه به این نکته لازم است که جامعه ایران، در معرض تغییرات حاصل از مدرنیته بوده و در دهه‌های اخیر، دستخوش دگرگونی‌های ارزشی و رفتاری بسیاری شده است، به موازات این تغییرات زنان ضمن یافتن فرصت بیشتر برای حضور در عرصه‌های شغلی و تحصیلی بر اثر تغییر سبک زندگی، غالبا مسؤولیت خرید و تهیه اقلام مصرفی خانواده‌ها را نیز در جامعه بر عهده گرفته‌اند‌‌ و از این رو بیشتر مخاطب مدها و تبلیغات مصرفی شده و نحوه حضور و الگوهای ارزشی و نگرشی و رفتاری آنها، تأثیرات فردی و اجتماعی مهم‌تری بر جای ‌گذارده است.
 
از سوی دیگر نظام سرمایه‌داری با تمام قوا ‌کوشیده است با جهانی‌سازی فرهنگی و اقتصادی، با ایجاد احساس نیاز به آرایش بیشتر برای به دست آوردن زیبایی استاندارد و گسترش و ایجاد مدهای گوناگون، انسان‌ها را از سرمایه‌های وجودی‌شان تهی کرده و از مقاومت باز دارد و باقیمانده منابع اقتصادی آنها را تصاحب کند. مقابله با این جریان نیازمند کار فرهنگی گسترده و سیاست‌گذاری‌های حساب شده فرهنگی است که در این مسیر لازم است برای شناخت عمیق‌تر عوامل و ریشه‌های تغییرات نگرشی و رفتاری زنان و دختران در زمینه مد و آرایش و نیز درباره چا‌لش‌های هویتی آنان، مطالعات و بررسی‌های منظمی از سوی جامعه‌شناسان و روانشناسان انجام شود.

مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
زنانی که به عنوان مدل در ایران کار می کنند بارها به دلایل مختلف مورد بررسی قرار گرفته و زیر ذره بین رفته اند
آنها مشغول انجام کاری هستند که از دور ساده و شاید لذت بخش به نظر آید ولی در واقع به حاشیه هایش بیشتر از اصل موضوع پرداخته می شود.

ماهنامه زنان و زندگی - آیدین پورخامنه: زنانی که به عنوان مدل در ایران کار می کنند بارها به دلایل مختلف مورد بررسی قرار گرفته و زیر ذره بین رفته اند. آنها مشغول انجام کاری هستند که از دور ساده و شاید لذت بخش به نظر آید ولی در واقع به حاشیه هایش بیشتر از اصل موضوع پرداخته می شود.
 
تجزیه و تحلیل فیش حقوقی و صورت حساب های مالی، مصاحبه با ده ها تن از مدل های سابقه و آنهایی که اکنون مشغول به کارند، وکیل مدافع، کارشناس و حتی یک مدیر اجرایی سابق آژانس مد، در کشورهای مختلف نشان می دهد که درباره حقوق انسانی مدل ها رفتاری بی مانند صورت می گیرد. مدل ها اغلب می گویند که اگر چهره یک مارک مشهور باشند، از هر آسیبی در امانند ولی 99 درصد مدل ها این شرایط را ندارند و با آنها مانند زباله رفتار می شود.
 
امروز کسب و کار مد بیشتر متکی بر کار کودکان است، مدل هایی که کمتر از 16 سال سن دارند و در محیطی بی وجدان مجبور به کار سخت می شوند. از آنجایی که برای پیمانکاران مستقل، قانونی درباره استاندارد محیط کار وجود ندارد، در این صنعت از افراد سوء استفاده و سرقت سیستماتیک در بالاترین سطح صورت می گیرد. این روند با بی معنی و بیهوده پنداشتن افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند تشدید می شود. رویکردی که موجب می شود کارگران جوان بیشترین آسیب را در محیط کاری خود ببینند.
 




 
در آمریکا برای جلوگیری از سوء استفاده از مدل ها و حفظ حقوق آنها پیش نویس لایحه ای از حقوق شان تهیه شده است. این پیش نویس خواستار حفظ حریم خصوصی پشت صحنه است و توسط دیان فون فورستنبرگ و شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) با هدف حفاظت مدل ها از عکاسی مهاجم تایید شد.
 
با وجود این که زندگی مدل ها و تصاویر جذاب از زندگی آنها عموما برای جوان ترها جذاب به نظر می رسد اما فعالیت این شبکه های مدلینگ همواره در کانون نقد و نظرها بوده است. از خطراتی که مدل ها از نظر سلامتی و تغذیه متحمل می شوند تا نقد و نظرهای فعالان حقوق زنان که از منظور صیانت از حقوق انسانی زنان و حذف دیدگاه ها و رویکردهای کلیشه ای درباره بازنمایی زنان در این صنعت مطرح می کنند.
 
با وجود همه اینها صنعت مد روز به روز فربه تر می شود و تعداد بیشتری از زنان را به کار می گیرد یا اینکه همواره بحث استفاده ابزاری از زنان در صنعت مد مطرح بوده اما به تازگی و با توجه بیشتر به بحث مد و لباس اسلامی که در کشورهای مسلمان جهان مورد توجه قرار گرفته، برخی از منتقدان عمدتا مذهبی که تا پیش از این از منتقدان سرسخت حضور زنان در فعالیت های حوزه مد و لباس بوده اند، رویکردهای شان را در این نقد و نظرها تا اندازه ای تعدیل کرده اند.
 
این تعدیل از آن روست که آنها می گویند ممکن است حضور زنان محجبه و مسلمان و ارائه لباس های اسلامی بتواند در تغییر بخشی از نگاه ها و رویکردهای افراطی و اسلام ستیزانه تاثیرگذار باشد. هر چند که در مقابل گروه های دیگری با همین حد از حضور زنان در برنامه های مد اسلامی هم زاویه دارند و می گویند این برنامه ای برای ضربه زدن به آموزه های دینی و به نوعی در تقابل با آنهاست.
 
حضور زنان و بازنمایی آنها در تبلیغات در ایران به ویژه پس از انقلاب 1357 با وضع قوانین سخت گیرانه محدود و در واقع باید گفت ممنوع شد. بر اساس قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور، استفاده  ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می کنند، ممنوع است.
 
اگرچه در بند دیگری از همین قانون تصریح شده که در آگهی نباید حسب تعبیر عوامانه رفتارهایی مانند غیبت کردن، صحبت کردن طولانی با تلفن و ... به زنان نسبت داده شود یا به تصویر کشیده شود اما این بخش دوم از قانون عمدتا در تبلیغات مورد تاکید و توجه قرار نمی گیرد و بازنمایی زنان در همین نقش ها به کرات دیده می شود ولی بخشی که حضور زنان را در تبلیغات ممنوع می کند همچنان پابرجاست و با قدرت بیشتری هم اجرا می شود و به تازگی نهادهای دیگری هم پیدا شده اند که با استناد به آسیب هایی که به گفته آنها در این حوزه رایج شده، مدل های ایرانی را زیر ذره بین بررسی، نظارت و پیگیری برده اند.
 




 
سال هاست که زنان نمی توانند مدل هایی برای برندها و تبلیغات باشند. لباس و لوازم آرایشی و هر کالای دیگری را تبلیغ کنند و اگر هم در شلوغی شهرها بیلبوردی ناگهان با حضور زنان بالا برود، مدت زمان زیادی طول نمی کشد که پایین می آید. این تنها بخشی از ماجراست و هر چه شبکه های اجتماعی تعداد بیشتری از مدل ها را معرفی می کنند به همان اندازه شدت برخوردها با این مدل ها، بستن صفحات شان و حتی بازداشت و برخورد با آنها بیشتر می شود. در ماه های اخیر سیاست های برخی نهادهای مسئول به مراتب سختگیرانه تر شده و نه تنها در تهران که در دیگر شهرهای کشور هم پلیس شناسایی و برخورد با مدل ها را در دستور کار قرار داده است.
 
هر چند که آنها عمدتا دلیل این برخوردها را فعالیت شبکه های زیرزمینی اعلام می کنند که به گفته آنها زمینه ساز آسیب های اجتماعی، فساد و با ارزش های سبک زندگی ایرانی و اسلامی مغایر است.
 
از ابتدای امسال برخوردهای نهادهای مسئول در ایران با دختران و پسران فعال در زمینه مد که – البته عمدتا به صورت غیر رسمی کار می کنند، چرا که در ایران فعالیت رسمی در زمینه مد وجود ندارد – افزایش یافته است. از یک منظر یکی از دلایل تشدید این برخوردها فعالیت علنی و آشکار این مدل ها در شبکه های اجتماعی است که به نوعی ابعاد گسترده ای از فعالیت شبکه مدلینگ را در ایران آشکار کرده است.
 
در مورد دستمزدهای مدل ها هم حرف و حدیث های زیادی شنیده می شود. شاید همین عددهاست که خیلی ها را به این سمت و سو می کشاند. از روزی 500 تا 700 هزار تومان دستمزد گرفته تا بالای 3 میلیون تومان. هر چند که شمار زیادی از افرادی که در همین شبکه ها خود را به عنوان مدل معرفی می کنند، حقیقتا در این زمینه اشتغال به کار و تجربه ای ندارند اما شماری دیگر از آنها به عنوان مدل برای معرفی لباس، لوازم آرایش و ... فعالیت می کنند. فعالیت این گروه از مدل ها که تعدادی از آنها با طراحان بنام تهران همکاری دارند هیچ گاه فرصتی برای حضور در یک نمایش زنده مد را نداشته اند و آن طور که به نظر می رسد و از مجموع اظهار نظرها و سخنان مسئولان کشور بر می آید قرار نیست که فعالیت در زمینه مد و مدلینگ و نمایش زنده تازه های مد و لباس در ایران شدنی باشد.
 
سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا در این باره گفته است که ناجا با نمایش زنده لباس در ایران موافقت نکرده و نمی کند. به گفته او «بعضی از افراد ناآگاه به دنبال رسمی کردن مدلینگ و یا نمایش زنده لباس هستند. تاکنون پلیس در این خصوص موافقتی نکرده است.» به گفته او امسال بیش از 500 سایت و وبلاگ فعال در حوزه مد و لباس تذکر گرفته اند و 45 پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.
 




 
به همه اینها اضافه کنید بازداشت و برخورد با برخی از مدل ها که اگر نه در رسانه های رسمی اما در شبکه های اجتماعی شناخته شده بودند. نه اینکه روند این برخوردها و تذکرها در این زمینه متوقف شده باشد که همچنان هر هفته خبر از برخورد با یک شبکه مدلینگ در نقطه ای از کشور می رسد اما پرسشی که اینجا مطرح می شود، این است که چرا در سال های اخیر روند فعالیت و جذب جوانان برای مدل شدن در ایران رو به افزایش گذاشته است؟
 
اولین پاسخی که در این زمینه منطقی به نظر می رسد بحث برندهاست. در واقع برندها و مدل ها به نوعی مکمل و لازم و ملزوم یکدیگرند. با ظهور برندها از جمله برندهای ایرانی یا فعالیت نمایندگی های خارجی در ایران و همچنین فعال شدن فروشگاه های آنلاین بیش از هر زمانی دیگر بحث نیاز به مدل ها مطرح شده است و در نبود زمینه های فعالیت رسمی برای مدل ها، یک شبکه غیر رسمی در این زمینه شکل گرفته است.
 
علاوه بر این طراحی دوخت و طراحی پارچه و لباس گرایش ها و مقاطع مختلفی دارد. کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد که حدودا سالیانه بین 200 تا 250 نفر در آن فارغ التحصیل می شوند و حضور آنها در بازار کار به هر شکل به جدی تر شدن فضای مد و لباس منجر شده و نیازهای جدیدی ایجاد کرده است.
 
دکتر محسن برزگری مدیر گروه و عضو هیئت علمی طراحی پارچه و لباس دانشگاه علم و هنر یزد، درباره وضعیت اشتغال این افراد می گوید: «بخشی از آنها خود مشغول به کارند، بخشی معلم آموزش و پرورش هستند و در هنرستان ها فعالیت می کنند. بخشی در کسب و کارهای خانگی و کوچک، لباس تولید می کنند و بخشی مزون دارند و تعداد کمی هم شغلی ندارند چون جاذبه شغلی این رشته بالاست و از نظر کسب و کار مشکل زیادی ندارند. افرادی هم کسب و کار دارند اما برای اینکه با فضای علمی دانشگاه آشنا شوند با قبولی در کنکور دوران تحصیل خود را می گذرانند.»
 
مارک های مختلفی در ایران برای مردها لباس طراحی می کند. آنها با استفاده از مدل های مرد تولید خود را به بازار ارائه می کنند و اغلب در این زمینه محدودیتی ندارند اما در این میان فعالیت برندهای زنانه در ایران موفقیت چندانی در پی نداشته است. برزگری درباره فقدان مارک های تولید کننده لباس می گوید: «ریشه این موضوع بر می گردد به بحث مدلینگ در ایران که نتوانست جایگاه خود را پیدا کند، چون ساختار نظام ما به گونه ای است که اجازه تبلیغات برندهای زنان داده نمی شود.
 
 




 
بنابراین طراحان مجبور هستند بیشتر روی لباس های رسمی کار کنند و امکان ارائه لباس های مجلسی برای زنان ممکن نیست. به همین دلیل می بینیم که برندهای خارجی جایگاه خوبی را به دست می آورند و بخش عمده ای از بازار را تصاحب می کنند و در این میان زنانی که حق انتخاب ندارند، به اجبار از برندهای خارجی استفاده می کنند. البته چند سالی هست که بخشی از هنرمندانی که در این حوزه کار می کنند با ایده های جدید در کار خود نوآوری کرده اند و به سمتی می روند که مشتریان دهان به دهان پیدا کنند؛ چون نمی توانند تبلیغات خیابانی و گسترده داشته باشند. آنها با فرآیند برندسازی آشنا نیستند و در حوزه مدلینگ قادر به رقابت نخواهند بود.»
 
به گفته این استاد دانشگاه، مدلینگ و برند لازم و ملزوم یکدیگرند و هر یک نباشد یک جای کار می لنگد: «اینطور به تولید داخلی لطمه وارد می شود. بیش از 50 درصد لباس هایی که در حوزه زنان استفاده می شود، به دلیل محدود بودن تبلیغات، وارداتی است. اگر صاحبان امر و مسئولان به خصوص وزارت ارشاد بیشتر این بحث را قانونمند کنند، قطعا در قالب قانون می توانفعالیت کرد، چنانچه قبلا هم بود (مدلینگ و فشن شوهایی که با حضور تماشاگران زن انجام می شد) ولی اخیرا محدودیت هایی ایجاد شده که به دلیل فقدان شناخت و آگاهی است؛ محدودیت هایی که منجر به احساس خطر می شود و شاهد جلوگیری از فعالیت ها هستیم.
 
این کار حق قانونی زنان است و آنها می توانند به صورتی که آسیبی برای جامعه به وجود نیاورد فعالیت داشته باشند. اگر دانشگاه ها و انجمن های صنفی، انجمن پارچه و لباس و کسانی که تشکل های خصوصی دارند بتوانند دولت و افرادی که در این حیطه تصمیم گیر هستند را متقاعد کنند، به نظرم باعث اشتغال، رونق بازار و جلوگیری از ورود مدها و تولیدات غربی می شود.»
 





 
مدلینگ جرم نیست
 
در حالی در ماه های اخیر روند برخورد با مدل ها و مدلینگ در ایران شدت گرفته که کارگروه ساماندهی مد و لباس در شهریور سال 1394 اعلام کرده بود: «با تصویب سرفصل های آموزشی برگرفته شده از مباحث و آموزه های دینی مرتبط، روش های فنی نمایش و ارائه محصول بدون تبرج و خودنمایی و بررسی منابع تحقیقی در سطح بین المللی مدلینگ ضمن بومی سازی و توجه به ارزش های اسلامی ایرانی این حوزه برای نخستین بار در کشور اقدام به برگزاری اولین دوره مدلینگ خواهد کرد تا بدین وسیله افراد با گذراندن 65 ساعت آموزش و موفقیت در امتحانات، ضمن دریافت کارت صلاحیت، تحت پوشش این کارگروه قرار گیرند و قابلیت فعالیت داشته باشند.»
 
کارتی که برخی آن را فاقد ارزش دانسته و برخی در انتظار دریافتش هستند. مدل های ایرانی کارتی دریافت نکردند و به کار خود ادامه دادند تا زمانی که سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا درباره فعالیت مدل ها در فضای مجازی گفت: «درباره آنچه که در فضای مجازی رخ می دهد، وظیفه پلیس رصد و شناسایی تخلفات و موارد غیرقانونی است.
 
ما گزارش ننهای مربوطه را جمع آوری کرده و به مراجع قضایی می دهیم و اگر حکمی مبنی بر برخورد با این افراد صادر شود، قطعا با متخلفان برخورد خواهیم کرد. این کار مربوط به حوزه ارشاد است و پلیس نیز در حد توانش با تخلفات برخورد می کند اما نباید فراموش کرد که دستگاه های دیگری هم در این زمینه مسئولیت دارند و باید وارد عمل شوند.» در آن روزها بسیاری از مدل های زن دستگیر و برخی هم ابراز پشیمانی کردند.
 
اگر از قانون بپرسید و اینکه چه پیش بینی درباره مدل شدن کرده، قانون ایران مدلینگ را جرم نمی داند؛ این را عبدالصمد خرمشاهی وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط با جرائم مدلینگ در فضای مجازی به روزنامه ابتکار گرفته بود. خرمشاهی با اشاره به اینکه این جرائم جزو جرائم رایانه ای است، توضیح داده بود: «اگر عکس هایی از فرد توسط شخص او انتشار داده شود برای او جرائمی در نظر گرفته می شود. با توجه به ماده 638 و 742 قانون مجازات اسلامی این تخلفات قابل پیگیری است؛ باید در نظر داشت با پیشرفت تکنولوژی این جرائم در حال گسترش هستند.
 
ممکن است خلأ قا5نونی در این نوع تخلفات حس شود اما با استناد به جرائم رایانه ای مثل انتشار تصاویر و پخش آن مشمول برخی ماده های قانونی شود با اعمال مجازات این مسائل قابل حل نبوده و نیست؛ مشکل همچنان ادامه دارد. مردم به خواست خود در شبکه های مجازی مدلینگ می شوند و این میل خود فرد است. عده ای نیز در این بین به عنوان فالوئر آنها را پیگیری می کنند یا به هر دلیلی جذب این افراد می شوند. با اعمال جرائم نمی توان آنها را کنترل کرد چرا که این مسئله یک مشکل فرهنگی و اجتماعی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد.»
 




 
طراحان تنها
 
مدل های ایرانی در حالی برای انجام کار خود تلاش می کنند که در برخی از کشورهای اسلامی مدل های زن به صورت قانونی می توانند کار حرفه ای خود را ادامه دهند، قانونی که از حقوق آنها حمایت می کند.
 
برزگری از شرایطی که در نبود مدل های زن برای طراحان لباس در ایران به وجود آمده است، می گوید: «عملا در ایران هنرمندان و دانشجویان موفقی داریم که طرح های زیبایی دارند. جای تاسف است که اینها نمی توانند مطرح و مشهور شوند. به نظر من شرکت های خصوصی باید ارتباط خود را با بخش دولتی قوی تر و این کار را عملیاتی کنند، تا مسئولان مانند برخی از کشورهای اسلامی اجازه مدلینگ را صادر کنند.
 
فواید این کار بسیار بیشتر از آسیب هایش است و اگر به درستی نظارت شود نه تنها آسیبی نخواهد داشت بلکه موجب رشد و نوآوری در حیطه پارچه و لباس خواهد شد. به جای این که عده ای لباس های تایلندی، ترکی و چینی وارد و ارز کشور را خارج کنند، که بخشی از آن هم به صورت قاچاق انجام می شود و لطمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند، اگر اجازه داده شود داخل کشور این فعالیت را انجام دهند موجب اشتغال خوب و بازار پررونق می شود.»
 
این استاد دانشگاه با اشاره به صنعت مد در ترکیه ادامه می دهد: «ترکیه امروز کشوری اسلامی است. جایگاه ترکیه در بحث مد توسعه یافته است. اگر ایتالیا و فرانسه را کشورهای کاملا توسعه یافته در نظر بگیریم، ترکیه را می توان در جایگاه سوم در نظر گرفت که به صورت قانونمند کار می کند و از نظر اسلامی هم کلیه موازین شرعی را رعایت می کند و مشکلی ندارد چون حوزه ای که سیاست گذار است این اجازه را به آنها داده است و نظارت می کند.
 
ترکیه امروز به یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان مد در منطقه تبدیل شده است و درصد اشتغال بالایی دارد ولی ما در کشور نه تنها درصد اشتغال پایینی در این زمینه داریم بلکه تبدیل به وارد کننده و مصرف کننده این موارد شده ایم. شهوت خرید در میان افراد به قدری زیاد شده که از کنترل خارج است چون مدهای داخلی را نمی شناسیم به دنبال مدهای غربی می رویم.»
 
با همه فرصت هایی که ممکن است برای طراحی لباس های ایرانی وجود داشته باشد اما کار کردن در این زمینه نیازمند قرار گرفتن در زنجیره ای از مشاغل به هم پیوسته ای است که در ایران تنها بخش کوچکی از این زنجیره ها به هم متصل هستند و برای همین هست که خیلی ها می گویند پیشرفت در بازار مد و لباس ایران راهی است که دورنمایش زیباست اما راه و مسیری که باید پیمود، دشوار...
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نمونه هایی دیگر از شیک ترین و جدیدترین مدل مانتوهای بهاری































:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یکی از دغدغه های ذهنی مادران، کوتاه کردن ناخن نوزادشان است. شاید با خودتان فکر کنید: «ناخن نوزادم بسیار نرم است، پس مهم نیست اگر آن را کوتاه نکنم.»

یکی از دغدغه های ذهنی مادران، کوتاه کردن ناخن نوزادشان است. شاید با خودتان فکر کنید: «ناخن نوزادم بسیار نرم است، پس مهم نیست اگر آن را کوتاه نکنم.» اما شما سخت در اشتباهید. درست است که ناخن کودک تان نرم است، اما تیزی خود را دارد. نوزاد چون کنترل کمی بر دست هایش دارد، ممکن است صورتش را با ناخن های بلندش بخراشد. ناخن های کوچک او به سرعت رشد می کنند و لازم است دو بار در هفته کوتاه شوند. کوتاه کردن ناخن کوچولو های تان کار دشواری نیست، فقط کافی است وسایل مورد نیاز آن را کنار دست تان بگذارید و زمان مناسب آن را بدانید. همین طور ۶ نکته ای را که در زیر برای تان بازگو می کنیم، رعایت کنید:

 

* از وسایل مناسب استفاده کنید: قیچی کوچک، سوهان و ناخن گیر مخصوص نوزادان که برای ناخن های دست و پای کوچک نوزاد مناسب باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که نور کافی را برای دید ناخن و پوست ظریف نوزاد دارید.

 

* نکته مهمی که باید هر مادری برای کوتاه کردن ناخن های نوزادش بداند این است که: ناخن نوزادان بعد از حمام کردن بسیار نرم می شود و کوتاه کردن آنها راحت تر است.

 

* دست نوزاد را محکم و به درستی نگه دارید. مراقب انحنای گوشه های ناخن باشید و برای صاف کردن آن از سوهان استفاده کنید.

 

* در زمان مناسب این کار را انجام دهید: بهترین و راحت ترین زمان برای گرفتن ناخن ها وقتی است که نوزاد شما خواب است یا زمان شیر دادن اوست. وقتی نوزاد مشغول شیرخوردن باشد حواسش به دست هایش نیست و شما می توانید ناخن هایش را کوتاه کنید.

 

* ناخن انگشت های پا نیز با این که کمتر بلند می شوند باید حداقل هفته ای یک بار کوتاه شوند. برای کوتاه کردن ناخن انگشتان پا همان قوانین دست ها را اجرا کنید.

 

* اگر خراشی روی پوست اطراف ناخن افتاد، نگران نباشید. با یک دستمال تمیز چند دقیقه روی خراش را نگه دارید تا اگر کمی خون آمده باشد، خونش بند بیاید
 


:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1396 | نظرات ()