نوشته شده توسط : ali
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم رئیس جمهور روسیه به پرهیز از اقدام تلافی جویانه علیه تحریمهای جدید اوباما را ستود.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در تازه ترین اظهارنظر خود خویشتنداری «ولادیمیر پوتین» و تصمیم وی به پرهیز از اقدام تلافی جویانه علیه تحریمهای جدید اوباما را ستود.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت که «همیشه می دانست» رئیس جمهور روسیه «[فردی] بسیار باهوش» است.
 

گفتنی است که مقامات واشنگتن روز پنج شنبه شش شخصیت حقیقی روسیه از جمله مدیر دفتر مرکزی اطلاعات روسیه را به همراه پنج تن دیگر در فهرست تحریمها قرار دادند. افزون بر این، آمریکا با اخراج ۳۵ دیپلمات روسیه، ۷۲ ساعت به آنها مهلت داد که خاک این کشور را ترک کنند.

«کلایان کانوی» مشاور ارشد ترامپ پیشتر گفته بود که اقدامات تلافی جویانه دولت اوباما در واقع «یک واکنش سیاسی» به دستور «تیم هیلاری» است. این در حالی است که رئیس جمهور منتخب آمریکا مدعی است به بروز تنش و تعارض در روابطش با کرملین علاقه ای ندارد.

شایان ذکر است که روز جمعه، کرملین در واکنش به تحریمهای جدید آمریکا اعلام کرد که «به یک دیپلماسی غیرمسئولانه متوسل نخواهد شد» و باردیگر ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت دونالد ترامپ در سمت رئیس جمهور آمریکا، برای ایجاد روابطی حسنه با واشنگتن همکاری نماید. 


:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اظهارات قالیباف در مورد گورخواب‌ها گفت: شهردار تهران که از ماجرای دردناک گورخواب‌های نصیرآباد چنین دل آزرده شده و همه دولت‌ها را مقصر می‌دانند، به نظر می‌رسد از حوزه مدیریتی خود خبر ندارند که اگر خبردار داشتند اکنون چنین بر نمی‌آشفتند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اظهارات قالیباف در مورد گورخواب‌ها گفت: شهردار تهران که از ماجرای دردناک گورخواب‌های نصیرآباد چنین دل آزرده شده و همه دولت‌ها را مقصر می‌دانند، به نظر می‌رسد از حوزه مدیریتی خود خبر ندارند که اگر خبردار داشتند اکنون چنین بر نمی‌آشفتند.

محمدرضا بادامچی در مطلبی در واکنش به اظهارات شهردار تهران درباره کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها، گفت: شبی که تا ٤ صبح همراه فرمانده نیروی انتظامی و برخی نمایندگان مجمع تهران از مناطق جنوبی پایتخت- پارک هرندی و اطراف خیابان مولوی- بازدید داشتیم، صحنه‌هایی به چشم دیدیم که تا مدت‌ها ما را رها نمی‌کرد.

وی افزود: مردان و زنانی که آشفته و حیران با لباس‌هایی مندرس، آسمان سقف‌ خانه‌شان کارتن پاره‌ای و پلاستیکی هم فرش زیر پای‌شان بود. مردی گوشه خیابان پوشک کودکش را عوض می‌کرد و دیگری کودک به آغوش و خمار در خیابان پرسه می‌زد. در تاریکی شب، آن‌جا زندگی جریان داشت و رفت و آمدها قطع نمی‌شد. تعداد بی‌شمار این افراد زمانی بر ما هویدا شدند که با دیدن خودروی پلیس از گوشه و کنار بیرون آمده و پا به فرار گذاشتند.

نماینده تهران ادامه داد: صحنه‌های دردناک و شرم‌آور آن شب، تنها مشاهدات مختصری از زیر پوست شهر تهران بود. صحبت از پایتخت است، نه گورستان‌های اطراف شهریار و نصیرآباد. همان شهری که شهردارش ماجرای گورخواب‌های نصیرآباد را تلخ و گزنده توصیف کرده است. جالب است که ایشان در یادداشت انتقادی‌شان از مسئولان خواسته‌اند این آسیب‌ها و معضلات را از نزدیک ببینند و با آن‌ها زندگی کنند. واعجبا که آقای شهردار گویا فراموش کرده‌اند که خود از مسئولین جمع‌آوری و سازماندهی این افراد در جامعه هستند که اگر فراموش نکرده‌اند این صحبت از جایگاه منتقد که از مسئولین می‌خواهد شرمگین از چنین حقایقی در جامعه باشند، به چه معنی است؟

بادامچی در پایان گفت: شهردار تهران که از ماجرای دردناک گورخواب‌های نصیرآباد چنین دل آزرده شده و همه دولت‌ها را مقصر می‌دانند، به نظر می‌رسد از حوزه مدیریتی خود خبر ندارند که اگر خبردار داشتند اکنون چنین بر نمی‌آشفتند.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نماینده پارلمان آذربایجان در ادامه اظهارات گستاخانه خود مدعی شد که اگر ایران به آذربایجان حمله کند از روی نقشه محو خواهد شد و به 5 کشور تقسیم خواهد شد.

اوگتای آسادوف رئیس پارلمان این کشور در جلسه پارلمانی گفت که ایران نمیتواند در امور داخلی ما دخالت کند.

وی با اشاره به تهدید ایران علیه باکو مبنی بر سفر اخیر بنیامین نتانیاهو به این کشور گفت: ما در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به باکو هیچ واکنشی نشان ندادیم اما باید در روابط دو طرف احترام متقابل حاکم باشد.

قدرت حسن قلی اف یک نماینده پارلمانی نیز در نطق خود تهدید ایران علیه آذبایجان بعد از سفر نتانیاهو را تهاجم خواند و گفت این تهدید نباید بدون پاسخ بماند.

وی با اشاره به بیانیه وزارت دفاع ایران درباره روابط آذربایجان و اسرائیل گفت که تخریب روابط دوجانیه میان تهران-باکو به نفع ایران نیست.

وزارت دفاع ایران بعد سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به باکو تاکید کرد تهران اینگونه اقدامات را تحمل نخواهد کرد.

این نماینده پارلمان آذربایجان در ادامه  اظهارات تند خود مدعی شد که اگر ایران به آذربایجان حمله کند از روی نقشه محو خواهد شد و به 5 کشور تقسیم خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز اسم و رفتار امام سرمایه اصلی انقلاب است و دشمنان فهمیده‌اند تا وقتی امام، عزیز باشد انقلاب آسیبی نمی‌بیند بنابراین به فکر ترور شخصیت ایشان افتادند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر جمعه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان این که من موسوی اردبیلی را به وظیفه‌شناسی می‌شناختم اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی را از زمانی که شناختم همیشه به تناسب زمان، وظایف خود را انجام می‌داد.

 

وی افزود: ایشان در کنار آیت‌الله بهشتی همواره تندروی‌ها را کنترل می‌کرد و در حادثه‌ای مانند هفتم تیر که هدف از انجام آن از کار انداختن سه قوه بود، وضعیت به شکلی رقم خورد که بیماران را با برانکارد به مجلس آوردیم تا جلسه به حد نصاب برسد که در آن مقطع نقش آیت‌الله موسوی اردبیلی بسیار مهم بود.

 

وی با بیان اینکه صداوسیما باید برنامه‌ جامعی درباره مرحوم موسوی اردبیلی پخش می‌کرد گفت: حق آن بود که صداوسیما برنامه جامعی برای ایشان پخش می‌کرد نه اینکه لحظات آخر مشخص شود که چه کسی و کجا بر پیکر ایشان نماز می‌خواند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه عزیمت آیت‌الله موسوی اردبیلی به قم پس از رحلت امام (ره) برای ما ضرر داشت اظهار کرد: بعد از رحلت امام ایشان به قم رفتند و ما ضرر کردیم. البته در قم نیز به مثابه یک شاهد تاریخی برای انقلاب بودند و هرکس به قم می‌رفت اطمینان داشت ایشان ستونی برای حفظ انقلاب در حوزه است اما پس از آن تندروی‌هایی رخ داد که نباید اتفاق می‌افتاد.

 

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه جوانان باید شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی را بهتر بشناسند اظهار کرد: جوانان ما ارشادات ایشان را به یاد ندارند و این در حالی است که بیان مقاطع مختلف زندگی ایشان برای جوانان بسیار مهم است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سنت آیت‌الله موسوی اردبیلی در مقام قضاوت، باید پس از وی ادامه می‌یافت اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی در همان سال‌های اول انقلاب هم در سطح اجتهاد بود اما در حزب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و در شورای افتاء این حزب، با کمک ایشان مواضع حزبمان را می‌نوشتیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هنوز اسم امام و رفتار ایشان سرمایه اصلی انقلاب است اظهار کرد: همه ما در برابر شخصیت امام بسیار کوچک بودیم و هنوز هم اسم امام و رفتار ایشان سرمایه اصلی انقلاب است. دشمنان این را فهمیده‌اند که تا وقتی امام، عزیز باشد انقلاب آسیب نمی‌بیند. بنابراین به فکر ترور شخصیتی ایشان افتادند که اخیراً بهانه‌ای هم به دست آن‌ها داده شده و کارهایی هم کرده‌اند.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه سیدحسن خمینی و برادرانش سرمایه‌های انقلاب هستند اظهار کرد: شخصیتی مانند آیت‌الله حاج‌حسن آقا و برادران ایشان بسیار عالم هستند، از مدرسان خوب حوزه‌اند و سرمایه انقلاب به شمار می‌روند.

 

وی افزود: بسیار نیازمند این هستیم که آثار امام، بیت امام و خانواده ایشان را بزرگ نگه داریم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عزل آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی رهبری در سال ۶۸ گفت: وقتی امام تصمیم گرفتند آیت‌الله منتظری نباشند، ما در یک جمع پنج نفره برای صرف شام خدمت ایشان رسیدیم و گفتیم ما خودمان را برای رهبری یک مرجع آماده کرده بودیم اما اکنون چه کنیم؟ که امام نیز پاسخ دادند در خودتان چنین کسی را دارید همین آقای خامنه‌ای.

 

وی ادامه داد: وقتی آیت‌الله گلپایگانی در مجلس خبرگان برای رهبری رأی نیاوردند، آیت‌الله خامنه‌ای رأی بالایی آوردند و هرچند که خود ایشان در دفاع از شورای رهبری سخنرانی کردند اما در نهایت رهبری فردی، رأی آورد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: امیدواریم شیاطین داخلی نتوانند انقلاب را زخمی کنند.

 

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری طی سخنانی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید از مسیر امام بگذرد اظهار کرد: امام در اوج خباثت گروهک‌های ضدانقلاب پیام هشت ماده‌ای صادر کردند و ای کاش که مبانی فقهی این پیام در حوزه‌ها تدریس شود.

 

وی افزود: انقلابی بودن در حوزه علمیه جز با احترام به بزرگان حاصل نمی‌شود و در آینده نه‌چندان دور فرزندان ما حسرت می‌خورند که چرا بزرگان انقلاب تجلیل نشدند.

 

وی در پایان با اشاره به این که صداوسیما باید بیش از آن که انجام داد به بیان ابعاد شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی می‌پرداخت گفت: صداوسیمای عزیز آیا سهم آیت‌الله موسوی اردبیلی همین مقدار بود؟ جامعه ما نیازمند شناختن بیشتر امام و یاران ایشان است.



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتصاب غذای آرش صادقی ابراز امیدواری کرد که این موضوع حل شود.

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتصاب غذای آرش صادقی ابراز امیدواری کرد که این موضوع حل شود.

علی مطهری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز با چند تن از نمایندگان راجع به موضوع آقای آرش صادقی مشورت کردم و اقداماتی انجام شد. به حل موضوع امیدوارم. ریشه این گونه اتفاقات احکام سنگینی است که برای منتقدان سیاسی بدون توجه به میزان تأثیر اتهام آنها در جامعه صادر می‌شود و آنها مجبور به اعتصاب غذا و مانند آن می‌شوند و یک موضوع جزئی که می‌شد با تدبیر حل و فصل و حتی موجب جذب متهم به نظام شود تبدیل به دستاویزی برای ایرادهای حقوق بشری دشمنان انقلاب اسلامی می‌گردد. مسئولان امنیتی و قضایی باید به این روش‌ها پایان دهند.»



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 ... 17 صفحه بعد